Samsung Galaxy S4 (GT-I9505) startar om sig och batteriet droppar

Permalänk

Samsung Galaxy S4 (GT-I9505) startar om sig och batteriet droppar

Tjenare, mina kära vänner!

Jag har sedan början av hösten haft en Samsung Galaxy S4 (Modellnummer: GT-I9505) som har (tills nu) fungerat felfritt och utmärkt. När jag för någon vecka sedan laddade ner Dead Trigger 2 på GooglePlay så fastnade nedladdningen då den inte kunde ansluta till servern, sedan dess så började mobilen starta om sig när oregelbundet. Om nedladdningen av Dead Trigger 2 har något med saken att göra vet jag inte, men jag startade om mobilen och såg sedan att batteriet hade hoppat ner från 80% laddning till ~1%.

Man kan sätta på mobilen så den startar inte om sig direkt, men oregelbundet så händer samma sak igen. Mobilen startar om sig när man till exempel surfar på Facebook, fastnar på Samsung logotypen, sedan startar om sig igen, och igen. Det försätter såhär ungefär 10 gånger, sedan hålls mobilen avstängd. Det händer dock oftast om jag går in på spelet Clans of Clash.

Testade att avinstallera alla onödiga program, inklusive spelen och har självklart avbrutit nedladdningen av Dead Trigger 2 så den inte sitter och nöter. Problemet verkar dock kvarstå. Har läst lite på internet med folk som har samma problem. Deras lösning blev att antingen ta ur SIM-kortet eller SD-kortet och sätta dit det igen. Har ingen SD-kort, men ett SIM-kort. Testade utan att det löste något.

Någon som haft samma problem, och löst det?

Stort tack,
Robin_Viktorsson

Permalänk

Jag skulle nog ta den till butiken du köpte den ifrån, du borde fortfarande ha garanti.

Det finns en massa DIY lösningar på nätet men har man garanti så ta det först

Visa signatur

AMD Athlon 3.2 GHz 6400+ x2 | Asus M2N-SLI | Nvidia Geforce 8800GT 512 MB

Not so much to brag about :p

Permalänk
Medlem

Lämna in batteriet hos din återförsäljare, det hände mig igår med och mitt batteri var svullet. Du har antagligen som jag en samsung som kom med första skeppningen och samsung har gått ut med att mer än 30% av de mobilerna har defekta batterier, dom skickar ett batteri gratis till dig men tyvärr måste du lämna in ditt batteri innan dom kan skicka ett nytt... så du får leva utan mobil ett tag tyvärr om du inte e riktigt desperat som jag som letar runt efter ett nytt batteri som jag kan använda som extra när jag väl får tillbaka ett fungerande från Samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Revertz:

Lämna in batteriet hos din återförsäljare, det hände mig igår med och mitt batteri var svullet. Du har antagligen som jag en samsung som kom med första skeppningen och samsung har gått ut med att mer än 30% av de mobilerna har defekta batterier, dom skickar ett batteri gratis till dig men tyvärr måste du lämna in ditt batteri innan dom kan skicka ett nytt... så du får leva utan mobil ett tag tyvärr om du inte e riktigt desperat som jag som letar runt efter ett nytt batteri som jag kan använda som extra när jag väl får tillbaka ett fungerande från Samsung.

Kan man se om man har det gamla batteriet på nåt serienummer el liknade? Jag har problem med att den startar om sig och sjunker snabbt i batterikapacitet. jag har S/N: BD1D602AS/2-B

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Medlem

Problemet med svullet batteri är mycket vanligt. Tror det är en herrans massa serienummer som har det. här är en tråd med mer info.
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=102297