Anmäl dig till Roborock Challenge!
Permalänk
Medlem

Räcker 500w?

Hej!
Tänkte slänga ihop en lite mer portabel dator av restkomponenterna från den gamla datorn (länsade den på användbart när jag uppgraderade). Komponenterna är:
Intel QX6850
nForce 775
GTX 260

Med det har jag även en optisk läsare, 8GB DDR2 och en 7200rpm disk med men det är ju inte lika relevant. Funderar däremot på att slänga in ett budgetkort med lite högre prestanda om det känns oanvändbart. Frågan är dock vilken psu jag ska komplettera med? Satsar givetvis på att spendera så lite som möjligt på denna dator, inget 80+ platinum med andra ord.

Har alltid kört på 1k watt med nätagget för att slippa tänka på vad uppgraderingarna kräver, har därför ingen koll på de lägre gränserna (i praktiken, pappersinfo är ju rätt lätt att komma över). Testade att skriva in riggen hos Thermaltake och fick fram runt 400 watt, Nvidia rekommenderar dock 500w som minimum till GTX 260. Skulle 500 watt räcka eller är det 600 som gäller? För mig låter det som ganska högt för en sådan skräphög, men vad säger ni?

Permalänk
Hjälpsam

Va jag kan se drar GTX260 136W max . . så denna datorn kommer maxa under 250W

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Va jag kan se drar GTX260 136W max . . så denna datorn kommer maxa under 250W

Tänkte på "Minimum System Power Requirement (W)
500 W" här: http://www.geforce.com/hardware/desktop-gpus/geforce-gtx-260/...

Men det vore ju idealiskt om det gick att gå så lågt, än mindre kostnad.

Permalänk
Hjälpsam

Dom skriver själva att kortet drar Max 182W . .va i hela friden skall dra dom andra 318W???
Dom tar i så dom spyr, helt o onödan...