Installera PLEX på Nas (seagate central)

Permalänk
Medlem

Installera PLEX på Nas (seagate central)

Hej , Jag skulle vilja börja säga att jag verkligen är ny på den här typen av grejer . Nåja , jag lyckades ansluta min PS3 och dator med Playstation Media Server när PS3 först kom ut , efter MYCKET om och men, men det var ett par år sedan , så ha tålamod med mig . Hur som helst , jag installerade PMS (Plex media server)på min MacBook igår och fick det att fungera så jag kunde använda det på min AppleTV 3 . Fungerade som en charm och det var flöt på bra . Men nu skulle jag vilja att installera det på min NAS ( Seagate central ) som jag har. Hur gör jag det ? Jag har sökt på nätet en par timmar men jag har inte hittat någon information för just den NASen jag har , bara den stora och berömda som ex . Qnap , Synologi och några till . Kan jag använda samma guide som jag använde på min mac ? Jag tror inte det va? Eller hur gör jag det då, när jag ska skapa certifikat i terminalen så väljer man ju pathway eller vad det heter på svenska, hur skriver man in vart NASen ligger när det ser ut såhär på hårddisken tex /dokument/mapp/installationsmap för PLEX. Förstår ni? Dessutom så har jag precis skaffat en mac efter ett tiotal år av windows användning så är inte helt inne på det än.

Om gramatiken verkar konstig så kan det bero på att jag skrev inlägget på engelska först o sen översatte i google translate, men tror att allt ser bra ut ändå:)

Skulle vara evigt tacksam om jag fick lite hjälp med det här då jag tycker det är som en stor djungel!

Permalänk
Medlem

Det verkar inte som seagate nas stödjs. Andra verkar ha frågat i Seagate forums.

https://plexapp.zendesk.com/hc/en-us/articles/201373823-NAS-D....

Seagate har en egen media server.