Tävla och vinn valfri dator från Komplett.se

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Då gör man väl ett försök då. Det blev en trasig 2,5-tums disk som fick stå modell för detta.

Högupplöst:
http://imgur.com/TDrolhU.jpg

Visa signatur

CPU: i9 9900K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 990 Pro 2TB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Jag fattar nog inte denna tävling, står "Allt material måste vara egenproducerat. Inga bildelement får "lånas" från verk skapade av andra. Tänk på upphovsrätten." Det menas ju att man inte får använda några andras prylar till och med kompletts egna Sen står det "Kompletts logotyp ska vara väl synlig. Den får inte vara beskärd, ha andra proportioner eller färger än originalet. Logotypen får dock ändras till helt svart eller vit." då är det ju lånat material?

Eller är jag ute och cyklar nu?

Dom tillåter oss självklart att använda deras logga i denna tävling, hur skulle vi annars kunna genomföra den? Tänk lite herregud...

Permalänk
Medlem

Kommer solklart förlora men äh, here you go!

http://puu.sh/6OzaR.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle_p40:

Jag fattar nog inte denna tävling, står "Allt material måste vara egenproducerat. Inga bildelement får "lånas" från verk skapade av andra. Tänk på upphovsrätten." Det menas ju att man inte får använda några andras prylar till och med kompletts egna Sen står det "Kompletts logotyp ska vara väl synlig. Den får inte vara beskärd, ha andra proportioner eller färger än originalet. Logotypen får dock ändras till helt svart eller vit." då är det ju lånat material?

Eller är jag ute och cyklar nu?

Jag förstår det som såhär.
Du får använda dig utav kompletts logotyp som du hämtar hem på tävlingssidan. Logotypen ska vara väl synlig och får ej vara beskuren, ha andra proportioner eller färger än originalet. Du får med tre stycken förbestämda Komplett logotyper att välja mellan som du kan jobba utifrån. En svart, en vit och en i färg. Det finns en länk till den förra vinnaren av skrivbordsbakgrunds tävlingen som du kan ta som exempel vid tävlingssidan. Det du ska göra för att ha möjlighet att vinna är att skapa en skrivbordsbakgrund som ska innehålla någon av de tre logotyperna som du tycker ska passa.

Du får alltså inte ta någon annans bild såvida den inte tillhör dig.

Får hoppas att mitt svar stämmer. Jag har rätt svårt för att beskriva.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Persan96:

Kommer solklart förlora men äh, here you go!
http://puu.sh/6Oz9p.jpg

http://puu.sh/6OzaR.jpg

Den blåa färgen ger mig c64 vibbar

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk

Flera bidrag?

Har de svarat på frågan på första sidan? Får man ha fler än ett bidrag, ser ju ut som det eftersom många laddar upp flera.

Men vore bra med ett officiellt svar! Så man inte sitter och funderar ihop flera designer i onödan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svennisen:

Har de svarat på frågan på första sidan? Får man ha fler än ett bidrag, ser ju ut som det eftersom många laddar upp flera.

Men vore bra med ett officiellt svar! Så man inte sitter och funderar ihop flera designer i onödan

Ingen info ang antal bidrag, jag kör på för att det är kul 10 st hittils!

Permalänk
Avstängd

Vi får ju anta att det bara är ett bidrag som gäller och att de med multipla bidrg diskvalificeras. Annars kan man sitta o göra 100 o spamma o hoppas på att vinna. Tex ta samma bild i 10 olika färger osv.

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Vi får ju anta att det bara är ett bidrag som gäller och att de med multipla bidrg diskvalificeras. Annars kan man sitta o göra 100 o spamma o hoppas på att vinna. Tex ta samma bild i 10 olika färger osv.

Det är ju inget lotteri, spelar ingen roll om du gör 1000 bilder, är alla dåliga så vinner du ändå inte?

Permalänk
Avstängd

Gör man tillräckligt många bilder blir ju någon megabra. Men d skulle va najs att ha ett offeciellt svar. Annars bör ju varje bidrag ha 8 färgvarianter minst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Gör man tillräckligt många bilder blir ju någon megabra. Men d skulle va najs att ha ett offeciellt svar. Annars bör ju varje bidrag ha 8 färgvarianter minst.

Så du menar alltså om jag gör en riktigt dålig bild, färglägger den på 100 olika sätt så blir någon av bilderna "megabra"? Det har aldrig funkat för mig.

Jag tror att Komplett vill ha så många bidrag de kan få, då kan de välja och vraka bäst de vill.

Permalänk

Står dock:

"Alla deltagare ska på begäran kunna tillhandahålla skärmdumpar som visar skapandeförloppet, minst 5 bilder per bidrag."

Detta talar ju för att man kan skicka in flera bidrag.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Tunnland:

Med detta menar de nog dock att det är minst 5 skärmdumpar som krävs för att bevisa att du skapat bakgrunden.

Jojo, men just "per bidrag" talar för att en person kan skicka in flera. Annars hade de väl formulerat sig typ: Minst 5 bilder för ditt bidrag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svennisen:

Jojo, men just "per bidrag" talar för att en person kan skicka in flera. Annars hade de väl formulerat sig typ: Minst 5 bilder för ditt bidrag.

Ja insåg det precis när jag tryckt på skicka... Men ja du har rätt antyder ju lite på att fler än ett bidrag är ok.

On third thought, det står "alla deltagare ska" och inte "du ska"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svennisen:

Står dock:

"Alla deltagare ska på begäran kunna tillhandahålla skärmdumpar som visar skapandeförloppet, minst 5 bilder per bidrag."

Detta talar ju för att man kan skicka in flera bidrag.

Eh va? Nej det gör det inte.

Står ju klart och tydligt "Du ska kunna bevisa att du skapat ditt bidrag genom att skicka 5 skärmdumpar på ditt skapandeförloppet.

Hur kan du tolka det som något annat?
Och om du ska tolka det som något annat (hur du nu än lyckas tolka det som något annat) så ska du ju tolka det som "minst 5 bilder". Inte en eller flera bilder.

...

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

PM för fullstor bild, .psd och 5 bilder på förloppet.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Avstängd

Att man har skapat "sitt bidrag" dvs ett bidrag = de som skickat in flera blir diskade

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Att man har skapat "sitt bidrag" dvs ett bidrag = de som skickat in flera blir diskade

Sitt bidrag kan också betyda 2 st. Altså sitt + sitt.

Permalänk
Medlem

För varje bidrag jag kollar på så börjar ordet Komplett låta mer och mer konstigt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sitter här och ångrar att jag slängde upp mitt första bidrag.. har ett par andra nu som vore bättre, men gjort är gjort.

Visa signatur

Lascivio ergo sum

Permalänk
Medlem

Såg att man fick ändra loggan, återkommer med nytt förslag...

Permalänk
Medlem

Vill bara ge ett heads-up för fortsatta bidrag.

Många som inte förstår eller inte läst detta:

Citat:

Kompletts logotyp ska vara väl synlig. Den får inte vara beskärd, ha andra proportioner eller färger än originalet. Logotypen får dock ändras till helt svart eller vit.

Detta betyder att du inte för peta på deras logotyp. Du får inte flytta 3D K:et, du får inte lägga på mönster, inte ändra färger eller klippa i deras logotyp.
Logotypen är deras officiella märke som dom har på produkter och i marknadsföring, därför får du INTE ändra dess utseende till något som gör att den inte längre är identisk med vad du packar upp ur ZIP-filen. Notera även "Väl synlig".

Jag gissar på att inner-shadow & bevel'n'Emboss räknas som att du petat på logotypen. Jag är inte säker på att man verkligen får korsa svart/vita logotypen med den färgade för en "coolare" effekt, för den bryter utseendet på originalet.

Jag skulle ta och gissa på att alla som varit och petat på logotypen har automatiskt blivit diskvalificerad. Företag är seriöst strikta på denna bit i en skarp produktion, samt att det är en del av reglerna.

Ska själv ta och delta, måste fundera lite på denna

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Avstängd

50% av bidragen har altererad logotyp. Många fina bidrag diskde :/

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vill man verkligen vinna denna tävling är det fördelaktigt att skicka in sist dä man kan se vad andra har gjort och därefter tweeka sitt eget bidrag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hm man måste ju vara med för att ha chansen.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Vill bara ge ett heads-up för fortsatta bidrag.
Många som inte förstår eller inte läst detta:
Detta betyder att du inte för peta på deras logotyp. Du får inte flytta 3D K:et, du får inte lägga på mönster, inte ändra färger[...]

Jag skulle ta och gissa på att alla som varit och petat på logotypen har automatiskt blivit diskvalificerad. Företag är seriöst strikta på denna bit i en skarp produktion, samt att det är en del av reglerna.

Är detta spekulationer från dig eller fakta från komplett?
I och med att de på första sidan i tråden skriver att man även får modellera deras logga i 3D så tror jag själv inte att de är supernoga.
Jag hoppas i varje fall inte det

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 250D || Processor: Intel i7 4770K || Grafikkort: Zotac GTX 780 3GB || RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance Pro Gold|| Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX || Nätagg: Corsair CX 750W || Hårddisk: Seagate Barracuda 2TB + Samsung 128GB SSD||