WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem

WildStar verkar kul! Jag är ute efter något som är likt WoW men med framför allt bättre grafik. Det vore kul att prova så jag får hoppas på att få en key, det verkar dock svårt :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

WildStar verkar kul! Jag är ute efter något som är likt WoW men med framför allt bättre grafik. Det vore kul att prova så jag får hoppas på att få en key, det verkar dock svårt :/

Mjo verkar grymt svårt att få en Key, men jag sitter och hoppas varje dag nu xd

Hoppas Wildstar kan ta WOWs plats som "to go to" Spel i framtiden. Varva det med Star Citizen!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Ni som spelar, hur upplever ni grafiken? Jag har sett klipp på nätet men det är svårt att bilda sig en uppfattning av hur det ser ut när man själv spelar.

Hur bra komponenter krävs för att maxa grafikinställningarna?

Jag provade WoW häromdagen, första gången sedan 2007, och stängde av direkt för att grafiken var så dålig. Det vore kul om WildStar har bra grafik och gärna att det kräver bra komponenter, i alla fall enligt mig.

Permalänk
Inaktiv

Nycklar skickades ut i morse.

http://sv.reddit.com/r/WildStar/comments/1vopb6/keys_just_went_out_i_think/

Står även någonstans i tråden att det skickas ut nycklar varje Måndag, om Carbine bekräftat detta eller inte vet jag inte. Så för er som har flera mailadresser logga in och kika på dom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon128682:

Står även någonstans i tråden att det skickas ut nycklar varje Måndag, om Carbine bekräftat detta eller inte vet jag inte. Så för er som har flera mailadresser logga in och kika på dom.

Nitlott igen! Har verkligen haft otur med betor på sista tiden.
Hur många konton har ni som lyckas få tag i nycklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon128682:

Att nycklar skickats ut måndag/natten till tisdag (för oss i Sverige) har pågått ganska länge nu, 1 månad cirka om inte mer. Och ja, det är confirmed på reddit bland annat.

Skrivet av mungo_skata:

Ett. Gäller även de andra jag känner som fått.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eptk:

Att nycklar skickats ut måndag/natten till tisdag (för oss i Sverige) har pågått ganska länge nu, 1 månad cirka om inte mer. Och ja, det är confirmed på reddit bland annat.

Ett. Gäller även de andra jag känner som fått.

Aha sweet. Då är det kanske inte kört än med andra ord.

Edit: Läste lite snabbt på reddit.

Citat:

So what you're really saying is keep the disappointment train going until you're just about ready to cut yourself :p.

Det var ungefär så jag kände när jag läste ditt inlägg.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mungo_skata:

Strider det inte mot NDAn att ha flera konton? Lider med dig, nitlott här också. /:

Skrivet av Eptk:

Jaha, måste ha missat helt att du eller någon annan nämnt det i tråden tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Ni som spelar, hur upplever ni grafiken? Jag har sett klipp på nätet men det är svårt att bilda sig en uppfattning av hur det ser ut när man själv spelar.

Det ska väl poängteras att spelet är dåligt optimerat då det fortfarande är i beta, fps varierar från patch till patch. Men jag har max allt på grafik och får 60 - 20 fps beroende på vad som är på skärmen. Ligger stadigt runt 40 vid normalt spelande. GTX 660 + core i7 870

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mekarawr:

Det ska väl poängteras att spelet är dåligt optimerat då det fortfarande är i beta, fps varierar från patch till patch. Men jag har max allt på grafik och får 60 - 20 fps beroende på vad som är på skärmen. Ligger stadigt runt 40 vid normalt spelande. GTX 660 + core i7 870

Om du vågar svara, hur ser inställningarna ut? Är det bara en slider för några enstaka inställningar från low-high eller är det mer avancerat likt Rift?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mekarawr:

Okej, tack för svar! Tycker du att grafiken är bra, med tanke på vilken typ av spel det är?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Okej, tack för svar! Tycker du att grafiken är bra, med tanke på vilken typ av spel det är?

Ja det tycker jag, gillar färgglada serietidnings-stilen precis som wow har. Det är fortfarande lite taffliga animationer, skills-specialeffekter och så men dom håller ju fortfarande på och slipar det.

Skrivet av mungo_skata:

Om du vågar svara, hur ser inställningarna ut? Är det bara en slider för några enstaka inställningar från low-high eller är det mer avancerat likt Rift?

Nu var det så länge sedan jag spelade Rift så vågar inte uttala mig, men jag skulle nog påstå grafikinställningarna är ungefär som i wow, ett antal sliders och några drop-down menyer.
Men som sagt beta, blir säkert fler till lanseringen.

edit: nu jämför jag inte med wow hela tiden för att det är någon sorts guldsticka utan för att mycket i wildstar känns igen, märks att carbine har ett antal ex-blizz folk

Permalänk
Medlem

Sååååå.... äntligen fick jag testat betan lite.. hann inte lira mer än ca 3 timmar igår och första intrycket: skiljer sig inte så mycket från andra.mmon.. det jag var mest intresserad av var pvp och jag kom inte längre än lvl 7 men fick kört 3 pvp bgs, och känns väldigt oslipat.. animationer etc. Men antar att man inte ska förvänta sig för mycket...det är ju beta.. svårt att se mig själv betala månadsvis för liret dock..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Sååååå.... äntligen fick jag testat betan lite.. hann inte lira mer än ca 3 timmar igår och första intrycket: skiljer sig inte så mycket från andra.mmon.. det jag var mest intresserad av var pvp och jag kom inte längre än lvl 7 men fick kört 3 pvp bgs, och känns väldigt oslipat.. animationer etc. Men antar att man inte ska förvänta sig för mycket...det är ju beta.. svårt att se mig själv betala månadsvis för liret dock..

Facinerande att du säger att just animationerna är oslipade, då jag anser att de är helt fenomenala. Jag vill inte vara den som försvarar spelet så fort någon säger att hen är besviken på det, men vad hade man förväntat av ett spel där utvecklarna sagt från start att de inte kommer att "re-invent the wheel". De tar alltså befintliga MMO komponenter och försöker göra de bättre Communityt kallar det WoW 2.0, osv
Men det såklart, man skapar sig alltid en uppfattning om hur man vill att saker och ting (spel tex) ska vara innan man testat, och om det inte uppfyller det så är det klart att man blir besviken.

TL;DR:
Wildstar är mer av en evolution än en revolution

Permalänk
Medlem

Kom igen nu, ge mig en bra måndag till veckan ! Vill ha nått nytt att prova

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozbaab:

Facinerande att du säger att just animationerna är oslipade, då jag anser att de är helt fenomenala. Jag vill inte vara den som försvarar spelet så fort någon säger att hen är besviken på det, men vad hade man förväntat av ett spel där utvecklarna sagt från start att de inte kommer att "re-invent the wheel". De tar alltså befintliga MMO komponenter och försöker göra de bättre Communityt kallar det WoW 2.0, osv
Men det såklart, man skapar sig alltid en uppfattning om hur man vill att saker och ting (spel tex) ska vara innan man testat, och om det inte uppfyller det så är det klart att man blir besviken.

TL;DR:
Wildstar är mer av en evolution än en revolution

Gav det lite mer tid, och för första gången någonsin så är faktiskt levelingen helt okey, när man kör sina path quest etc.. Jag menar att animationerna kunde varit mer verkliga , altså inte instant damage.. Men vi får se hur det utvecklas.. Spelet växer och växer för mig i alla fall.. är riktigt bra som det är nu.. pvpn kan man dock aldrig se hur den blir på lägsta bracket , men kan bli intressant.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Hur ligger ni till FPS mässigt? Jag hade ett lite problem med det på mitt 780Ti. Har oftast 60fps men inte alltid och ibland går det ned till 35-40 i små byar eller när det är mycket NPCer. Okej att en sådan sak kan vara hyfsat normal men efter diskussion med Eptk så kanske jag har problem med korrupt installation?

Skrivet av twk:

Jag provade WoW häromdagen, första gången sedan 2007, och stängde av direkt för att grafiken var så dålig. Det vore kul om WildStar har bra grafik och gärna att det kräver bra komponenter, i alla fall enligt mig.

WoWs grafik dålig? Tycker WoW ser bättre ut än någonsin. Visst, inte lika detaljrikt eller realistiskt som Tera/Rift/FFXIV men ändå.

Wildstar grafiken är speciell, det är som en väldigt färgglad målning. Lite cartoonaktig artstyle, nästan lite åt Rayman Legends hållet. Många skarpa och lysande färger och skarpa "penseldrag". Det är inte puttinuttigt som t ex Rift. Tycker inte det är värst mycket foilage detaljer. Man kan ju inte säga att grafiken är värst realistisk men det är inte heller meningen. Tycker man känner igen det lite från WoW vanilla på något sätt. Antingen gillar man det eller så gillar man det inte.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Är det beta idag kl18?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Är det beta idag kl18?

Ne, för jag har inte fått någon nyckel, och då kommer det inte bli någon mer beta....

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Britney:

Enklast är nästan att du följer vår stream då Brukar sitta och svara på alla frågor där, du får nog ett mer utvecklat svar då.

Men vad jag tycker om spelet. Första intrycket var vid DH Summer 2013. Jag tyckte att WS var väldigt stelt, både combaten och speciellt rörelserna. Om det sedan hade att göra med att jag inte hade mina egna saker eller om det var att den patchen var mindre bra vet jag inte. Men jag fick betan strax efter att jag hade varit på DH, och vilken skillnad det var. Allt var mycket mer polerat än vad det var på DH. Har spelat till och från nu ett bra tag, inte velat spoila allt för mycket dock svårt att hålla sig borta från det.
Det är många saker som jag fastnar för, housing, warplots, combatsystemet, guilds (guild housing och guild grannskap hoppas jag på) och 40 manna raids. Just nu ser jag inte ett färdigt spel (inte så konstigt med tanke på att jag inte kan bli lvl 50, 36 är max i betan) utan en väldigt bra grund med många löften. Jag är mer skeptisk utav mig sedan SWTOR releasen men jag kan ändå inte säga annat en att jag tror att detta spelet kommer bli riktigt jäkla bra.
Det dem behöver fixa närmast är en hel del buggar + optimeringen. Sedan vill jag se mer endgame innan jag uttalar mig om den biten, men det låter ju helt klart lovande ut utifrån det lilla man fått höra.

PvP har jag inte spelat så mycket, dessutom är klasserna just nu väldigt ojämna. Men det klart, det ser också lovande ut, speciellt med arena, warplots och annat spännande. Dock är jag ju mer PvE så jag ska inte säga allt för mycket ^^

Hoppas det gav dig ett någorlunda bra svar. Kanske lite osammanhängande ^^

Jag har kollat en del på era streams. Kul att se hur det ser ut och att kunna ställa frågor. Det är dock nästa outhärdligt att bara kolla och inte kunna prova spelet själv

Permalänk
Medlem

Hade nafsat på en penis för en beta key. Har sett fram emot wildstar länge. Håller fingrarna varje måndag

Permalänk
Medlem

Yey! Ploppade in två nycklar till mig I morse! (Mina första) Nu blir det spela av för mig och polaren!

Visa signatur

"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av OskarW90:

Yey! Ploppade in två nycklar till mig I morse! (Mina första) Nu blir det spela av för mig och polaren!

Kul, grattis!

Permalänk

Tittade som vanligt i min mail efter att jag kikat i tråden, och vad ser jag?

"Welcome Back to the WildStar Stress Test!"

Dock märkligt att det står "Welcome back", eftersom att jag inte fått någon inbjudan tidigare

Edit: Får man alltid 2 nycklar? Jag har nämligen två inbjudningar, men i det ena så verkar ingen nyckel ha genererats utan enbart "{$serial}".

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Dock märkligt att det står "Welcome back", eftersom att jag inte fått någon inbjudan tidigare

Edit: Får man alltid 2 nycklar? Jag har nämligen två inbjudningar, men i det ena så verkar ingen nyckel ha genererats utan enbart "{$serial}".

du får tre, eller snarare. du personligen får en och knuten till den är 2st "vän-nycklar" du kan ge bort.
Fair warning om du eller någon av de två länkade kontona blir bannade ryker alla tre
*edit; var två vän-nycklar när jag fick, de kanske sänkt till en nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Vekar som det blev fel i deras första utskick, {$serial} är ju helt klart en placeholder som ska bli ersatt av den riktiga keyn och detta verkar ha pajat i deras första utskick.

Typ "alla" mina polare, inkl. mig, har nu fått stresstestnyckel. Verkar ju sådär... Får se hur det går... är ju förvisso stresstest och det är ju det dom vill testa, men är lite oroad över att dom skickat ut såpass mycket keys att det blir total misär och ospelbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

Vekar som det blev fel i deras första utskick, {$serial} är ju helt klart en placeholder som ska bli ersatt av den riktiga keyn och detta verkar ha pajat i deras första utskick.

Typ "alla" mina polare, inkl. mig, har nu fått stresstestnyckel. Verkar ju sådär... Får se hur det går... är ju förvisso stresstest och det är ju det dom vill testa, men är lite oroad över att dom skickat ut såpass mycket keys att det blir total misär och ospelbart.

det är ju det som är meningen med stresstest... Spamma inloggning, spamma chatten etc etc etc.. belasta så mycket som du kan, målet är att lyckas plocka ner någon server!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stress test invites har skickats ut. Troligtvis kommer du ha 2 mails eftersom den första har ingen beta kod i sig. Dock kommer det inte funka innan fredag denna vecka.

Permalänk
Medlem

Ingick de friends key till de stress test keys som skicakdes ut inatt?

Permalänk
Medlem

MEN VA FAN, KAN DOM SKICKA TILL MIG OCKSÅ!!!!

Visa signatur

Stuff and things!