Tävla och vinn valfri dator från Komplett.se

Permalänk
Medlem

Är detta ok?

Jag har pillat lite på en bakgrundsbild. Men tror ni det är okej att göra såhär?

Jag har modellerat "k"et så det ska likna och texten är från deras vector-fil. Om denna inte är okej, tror ni att den blir okej om man lägger till loggan lite subtilt nere i hörnet eller liknande?

Btw, detta är inte mitt färdiga bidrag.

Visa signatur

Det löser sig, sa Han som sket i badkaret. :D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pegeffs:

Jag har pillat lite på en bakgrundsbild. Men tror ni det är okej att göra såhär?

http://i.imgur.com/OQ8Vo9k.jpg

Jag har modellerat "k"et så det ska likna och texten är från deras vector-fil. Om denna inte är okej, tror ni att den blir okej om man lägger till loggan lite subtilt nere i hörnet eller liknande?

najs, jag trodde ingen kunde slå det bidraget med cirklarna. great work
lägg gärna upp det i HD så vi kan skåda spektaklet ^^

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pegeffs:

Den va trevlig, lite skarpt vitt ljus från högerkanten bara

Skrivet av spikey13:

Den är ju i HD.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Florrpan:

Den är ju i HD.

Skrivet av spikey13:

Tack så mycket! Men som sagt detta är inte den färdiga produkten. Det lär komma någon annan och trycka ner mig med snart, som alltid

Men frågan är som sagt om det är okej att göra såhär. Vet inte om det bryter reglerna

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Florrpan:

Den är ju i HD.

hur tittar man på den i HD? för den är rätt liten på min skärm och fattar inte hur man skall förstora upp den?

Visa signatur

Corsair 850 | Asus p6t D | Lian LI PC b25 (blue ring) | I7 920@ 3.8GHZ | NH-D14 | ASUS GTX690| Logitech K800 |Kingston pro 2x4 GB - 1600Mhz | Samsung 840 pro 120GB | 500mb

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

hur tittar man på den i HD? för den är rätt liten på min skärm och fattar inte hur man skall förstora upp den?

Har du testat högerklicka på bilden och öppnat länken?
Annars kan du ju klicka på länken som blir när man citerar.

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk

Lycka till allesammans - många fina bidrag må jag säga, här kommer mina:

Visa signatur

Dator: FX-8120 | 12GB | CORSAIR - H100 - AX1200 | Graphite 600T | IV Formula - 2X HD6970-2GB | W8.1 SSD RAID
Bärbar: Intel i7 | 6GB | ASUS N73SV - GTX540M | 500GB | NAOS 5000 + SS 9HD | W8.1 SSD RAID
Server: Intel i3 | 4GB | CORSAIR - H50 - CX430V2 | Fractal Define R3 | MSI H67MS | 2K8

Permalänk
Skrivet av pegeffs:

Tack så mycket! Men som sagt detta är inte den färdiga produkten. Det lär komma någon annan och trycka ner mig med snart, som alltid

Men frågan är som sagt om det är okej att göra såhär. Vet inte om det bryter reglerna

"Kompletts logotyp ska vara väl synlig. Den får inte vara beskärd, ha andra proportioner eller färger än originalet. Logotypen får dock ändras till helt svart eller vit.", skulle gissa på att din ändring räknas som att du ändrade på proportionerna. Dock så borde det lösas om du sätter en logga utan modifikationer i ett hörn, så länge den syns tydligt.

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk
Skrivet av pegeffs:

Tror inte dom kommer att gilla att färgen inte är spot on, kan du inte bara ta deras logga och sen rendera ut ett occlusion pass som du lägger på den gula boxen i loggan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spikey13:

Liiite inspiration? lol snabbt skådat är den ju nästan identiskt.
synd då du enligt mig har absolut tveklöst bästa bidraget hittills. frågan är om det är ok att ha en såpass lik bild från någon annan?

Jag tänkte på det samtidigt som jag gjorde den, men om du tar en närmare titt, med båda bilderna bredvid varandra så ser man att dom är långt ifrån identiska, jag är rätt säker på att jag kan tävla med den.

Permalänk
Medlem

Bidrar med lite somriga vibbar.

Permalänk
Medlem

Ger det ett försök!

Jag är inte en galet bra photoshoppare som vissa andra här verkar vara. Men jag har la gett det ett försök eftersom att jag såg detta som en rolig sak med vinster ifall det man gör uppskattas av Komplett. Detta blev mina slutresultat.

Permalänk
Medlem

Mina simpla bidrag med små diskreta drag av patterns, små boxar och svag svag skuggning.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Då ger jag det ett försök med.

Detta är inte full-res. fixar det på begäran...

Permalänk
Medlem

Sista.

Tja. La nyligen upp 2 designer men hade inte riktigt läst kraven rätt haha (upplösningsfel, 0 skärmdumpar, inte sparat .psd, aka missa typ 70% av reglerna haha) så jag gjorde mig en ny design i 2 olika upplagor, vit och orange "flik". Tack för mig, och riktigt rolig tävling ni har Komplett!!

Ps. det man inte ser på de små bilderna är att texten "TRUSTED BY GEEKS SINCE 1996" liksom går bakom fliken.
större bilder här :
http://i.imgur.com/R6dcvBs.jpg
http://i.imgur.com/IsATvGL.jpg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av asken999:

Andreas som är chefredaktör för sweclockers skrev ju att flera bidrag är tillåtna. Tycker det är en tillräckligt säker källa

Haha oj, tack för svar! Ny här på sweclockers så visste inte

Permalänk
Medlem

Två första, kommer mer

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Skrivet av pegeffs:

Otroligt snyggt jobbat! Skulle dock ha tagit bort texten KOMPLETT helt. och sedan lagt ett helt original av deras logotyp nere i ett hörn. Ditt K är riktigt snyggt och förmodligen helt ok så länge original loggan finns med någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pegeffs:

Riktigt grym, vad för program har du skapat denna i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onnu:

Otroligt snyggt jobbat! Skulle dock ha tagit bort texten KOMPLETT helt. och sedan lagt ett helt original av deras logotyp nere i ett hörn. Ditt K är riktigt snyggt och förmodligen helt ok så länge original loggan finns med någonstans.

Skrivet av Keellan:

Riktigt grym, vad för program har du skapat denna i?

Tack så väldans! Jag håller fortfarande på att utveckla bilden. Jag ska absolut se hur det ser ut utan "komplett". Jag jobbar för övrigt i Maya

Visa signatur

Permalänk

förslag

större

större

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kawamuck:

Oj vilken "Corsair" känsla jag fick på den där sista.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem

Dessa bilder är nedskalade.

3840x2160 upplösningsversioner finns!

Visa signatur

https://battlefieldtracker.com/bf1/profile/pc/FIDELI7Y
GPU: MSI GTX 780 Lightning | MB: ASUS P8Z77-V-DELUXE | CPU: Intel i5 3570K ---> CM Hyper 212 EVO | RAM: Corsair Vengeance 8GB | Chassi: Corsair Carbide Air 540 | PSU: Seasonic M12D 850W | OS: Win10 | SSD: Samsung EVO 840 250GB | Mus: Logitech G900 Chaos Spectrum | Tangentbord: Vortex POK3R RGB MX Brown | Musmatta: Steelseries QcK+ | Monitor: ASUS VN247H

Permalänk
Medlem

Progress

Testade att göra som Onnu tyckte.
Personligen så tycker jag att det blev riktigt nice. Vad tycker ni andra?
Jag tänker att jag hör med er först, innan jag renderar ut en 4k bild som tar nån dag
Själv tycker jag att bilden borde vara lite mer åt höger.

(720p, högerklicka och välj "visa bild" för bäst resultat")

Det skall tilläggas att detta inte heller är ett färdigt resultat, alltså inget bidrag än

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av pegeffs:

Jag tänker att jag hör med er först, innan jag renderar ut en 4k bild som tar nån dag

http://i.imgur.com/gNVkFkG.jpg

Det skall tilläggas att detta inte heller är ett färdigt resultat, alltså inget bidrag än

Jag tyckte den första idén var långt mycket snyggare! Tycker du ska vidareutveckla den istället.
Grymt jobb, btw!

Permalänk
Medlem

'sup

Har inte så mycket erfarenhet när det gäller skapande av bilder. Men här är mitt bidrag, nedskalad 4 gånger.
http://imgur.com/biAofor

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayne:

Jag tyckte den första idén var långt mycket snyggare! Tycker du ska vidareutveckla den istället.
Grymt jobb, btw!

Håller med! Den första med pipsen var riktigt jäkla bra!

Men om du jobbar i Maya hur får du fram en psd, ai eller eps fil?
"Vinnarna ska kunna tillhandahålla originalbilden (alla lager/objekt intakta) i psd, ai eller eps-format med upplösningen 3 840 x 2 160 pixlar."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pegeffs:

http://i.imgur.com/gNVkFkG.jpg

tyckte denna var rätt cool ochså (med lastbilarna) symboliserande frakt osv från komplett till slutkund lite mer förankrad.
men det är väl en smaksak.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tunnland:

Håller med! Den första med pipsen var riktigt jäkla bra!

Men om du jobbar i Maya hur får du fram en psd, ai eller eps fil?
"Vinnarna ska kunna tillhandahålla originalbilden (alla lager/objekt intakta) i psd, ai eller eps-format med upplösningen 3 840 x 2 160 pixlar."

1. Spara till valfritt filformat
2. Öppna i Photoshop
3. Spara som .psd