Geforce GTX 780 Ti från MSI, PNY och Zotac

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbbe__:

Nä men han är nybörjare och hittade något på nätet där någon pratade bra om 780Ti. Lättare att kopiera och klistra in än att debattera själv när man inte kan så mycket.

Som sagt, att han väljer att köpa starka grafikkort före en stark processor ja det är ju inte så smart. Men men det är hans problem och inte vårat att han endast kan utnyttja kraften i ett 780Ti. Han får säkerligen hälften av dom FPS hans rigg egentligen skulle klara av tack vare den svaga processorn.

Men lyssnar han på oss och uppgraderar till Ivybridge-E eller Haswell-E när den nu kommer så ordnar ju det till sig.

Fast du missupfattar? Jag köpte mina två 780ti för tre månader sedan. Min processor och moderkort köpte jag för 1 år och 2 månader sedan. Men jag anser att ligger jag på 120 fps + med ultra inställningar på bf4 finner jag ingen anledning att uppgradera min processor eftersom spelet jag lirar mest funkar felfritt än så länge, testade idag också att spela bf utan sli på och tappade faktiskt 30-40 fps.

Sen har jag ju givetvist planer på att köpa nytt moderkort och processor och minne men i dagens ändamål klarar jag mig bra.

Jag är helnöjd med mina 780ti SLI och det är bara positivt för mig om jag vet att jag kan få ut mer kräm i framtiden när jag byter processor iom att jag inte använder all kraft ännu.

Jag kopierade någons åsikt och råka citera till fel. Men jag skrev också ett inlägg ovanför där va NVIDIA själva tyckte om frågan som du och zhroom startade. Personligen tycker jag de är bra att man får lära sig, för de är drf jag sitter här.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Asus står för DCII och all marknadsföring kring det, inte nvidia Eftersom det är deras PCB och det ska vara "custom" etc så känns det rätt tråkigt att spoltjutet hänger kvar.

Oj fan, där skrev jag fel! Åtgärdat!

Visa signatur

Chassi: Parvum S2.0 CPU: I7 3770k @4.6 GHz Watercooled RAM: Corsair LP 16 GB 1600 MHz GPU:ASUS GTX 980 Ti @1.3 GHz Moderkort: ASUS Maxiumus V Gene PSU: Corsair RM750 Lagring: Samsung 840 EVO 250GB + 850 EVO 250GB Ljudkort: Asus Xonar U7

Kringutrustning: Logitech G402, Logitech UltraX, Logitech G35, BenQ XL2430T