Permalänk

Vattenkylt Obsidian 750D Fulltower

Hej!

Bestämde mig för att lägga upp detta bygge eftersom jag fått så mycket idéer av många andra här. Tack! Kände att jag ville dela med mig och kanske ge tillbaka lite idéer Kommentera ifall ni skulle ha några frågor, tankar eller förbättringar till framtida byggen!

CPU: AMD Phenom II X6 1075T
MDB: Asus Crosshair IV Formula
GPU: Asus GTX570 Direct CUII
RAM: Corsair Vengeance 2x4GB LP
CHA: Corsair Obsidian 750D
AUD: Creative SoundBlaster X-Fi
PSU: Corsair CX600 600W

SSD: Corsair Force 3 60GB
SSD: Kingston HyperX 120GB
HDD: WD 240GB

BLK: EK Supremacy HF
PUM: EK-DCP 4.0
RES: Aqua Computer Aquatube
LQD: EK Ekoolant blood red
RAD: EK CoolStream XT 360

UPDATE: Köpten ett rött ledkit och satte in, slangarna blev lite mer upplysta!

Vattenkylt Obsidian 750D Fulltower

Visa signatur

Mina projekt: Simple | Drömlabb

Permalänk
Medlem

Jävlar ditt graffe ser lite snett ut... Fränt annars

Visa signatur

MOBO: MSI Gaming Pro Z270 CPU:Intel Core i7-7700K @ 4,20ghz
PSU:EVGA 750G2 Chassi:Fractal Design Meshify C
SSD1:Samsung 840 250GB SSD2:Samsung 850 500GB
RAM:Corsair 32GB@3200mhzGPU: GTX1080 Founders Ed 8GB

Permalänk
Skrivet av Scerio:

Jävlar ditt graffe ser lite snett ut... Fränt annars

Haha ja det väger ju endel så funderar på att fixa ett stag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nog för att datorn var fin, men syrran din var finare!

Visa signatur

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Permalänk
Skrivet av Brexour:

Nog för att datorn var fin, men syrran din var finare!

hehe

Visa signatur

Permalänk

jag har en exakt likadan new york tapet i mitt rum

Visa signatur

i7-4770k OC @ 4,501 Ghz
Asus Geforce GTX 1070 Strix Gaming OC @ 1900 Mhz
16 gb Corsair Vengeance Pro OC @ CL9 2133 Mhz
Samsung SSD 840 OC @ Secret Mhz ;)
Blev på något konstigt vis en mac ägare efter 15 år med windows🤔

Permalänk
Medlem

Über att jag fann denna tråden då jag själv precis byggt nytt system i en 750D låda och planerar vattenkylning med i stort sett identiska EK delar (tom samma färg rube/coolant). Diggar iden med Aquatuben monterad som du har den. Fråga ang det, monteringen, hur gör du den, nått custom jox? Inte tittat så noga än men har 3.5/5.25 burarna användbara skruvhål för montering av pump/res? (ska nog bara ha en bur kvar då jag bara behöver 1 ssd för system och 2 hdd för lagring).
Funderar ev på XTX rad, men då måste man ju montera fläktarna på taket vilket kanske inte är så snyggt (och oavsett XT/XTX är ju push/pull uteslutet, men det kanske inte behövs?).
Aldrig ens tänkt på iden med div 3-5" kontrollers i HD burarna, smart och praktiskt för rent yttre. Vad är de olika kontrollerna?
Lite mer frågor om det är OK (Behöver bolla ideer för mitt bygge).
Vilka fittings? Tubdiameter? Fläktar?
Inte funderat på att vattenkyla GPU också (borde ju lätta på vikten tom), med trippel rad och den pumpen borde det väll fungera?
Ok, allt för nu!

Permalänk
Skrivet av unknown12:

jag har en exakt likadan new york tapet i mitt rum

Ha nice!

Skrivet av Wolftame:

Über att jag fann denna tråden då jag själv precis byggt nytt system i en 750D låda och planerar vattenkylning med i stort sett identiska EK delar (tom samma färg rube/coolant). Diggar iden med Aquatuben monterad som du har den. Fråga ang det, monteringen, hur gör du den, nått custom jox? Inte tittat så noga än men har 3.5/5.25 burarna användbara skruvhål för montering av pump/res? (ska nog bara ha en bur kvar då jag bara behöver 1 ssd för system och 2 hdd för lagring).
Funderar ev på XTX rad, men då måste man ju montera fläktarna på taket vilket kanske inte är så snyggt (och oavsett XT/XTX är ju push/pull uteslutet, men det kanske inte behövs?).
Aldrig ens tänkt på iden med div 3-5" kontrollers i HD burarna, smart och praktiskt för rent yttre. Vad är de olika kontrollerna?
Lite mer frågor om det är OK (Behöver bolla ideer för mitt bygge).
Vilka fittings? Tubdiameter? Fläktar?
Inte funderat på att vattenkyla GPU också (borde ju lätta på vikten tom), med trippel rad och den pumpen borde det väll fungera?
Ok, allt för nu!

Det är lungt! Jag kör vanliga buntband för att dra fast reservoaren. När det gäller fästen i burarna så kan det funka till pumpen men är lite osäker. Jag köpde detta nämligen begagnat och då fick jag inte med monteringsanordning till pumpen.
Fittingsen är förmodligen bara några lite billigare 30graders. Om jag skulle köpt från butik så skulle jag nog köpt de svarta utan böjning från EK. Tycker de är snyggare, men det har sina fördelar med att ha riktade (som i mitt fall 30) för på många ställen så blir det lättare att rikta slangen dit du vill.
Tubdiameter - spelar nog inte så stor roll, jag kör den lite mindre (fattat det som om det finns 2 olika standardstorlekar) och tycker den är ganska lagom. Fläktar - Tycker absolut att corsair Air fläktarna är de snyggaste på marknaden just nu och de är också väldigt tysta. Dock så kostar dem 100-150 st så det fick bli 3st Xigmatek XLF-F1255 120mm för radiatorn istället för ca 50 st. För prislappen så är de väldigt tysta och faktiskt bra kvalite på!
Jo absolut en 360 ska nog funka för det ja. Angående pumpen så tycker jag den låter lite mycket så tänk på det. Jag kör den på 5V istället för max12V och då hörs den knappt, men å andra sidan så kyler den inte lika bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad jag läst ska pumpen ha potential att vara ganska tyst, men monteringen är väldigt viktig för att minimera alla former av vibrationer (org kommer den ju med en sån där vibrationsdämpande skumplatta). Själv tror jag jag ska köra 3/8ID 1/2OD (10/13mm) slang, jänkarna verkar föredra grövre (13/16 ell 13/19) men då alla in/outlets verkar ligga på ca 7-8mm ser jag inte vinsten med jättetjocka tuber (kanske nån kan informera mig?) (Aqua kör ju med 8mm ID vilket kanske är lite klent, det är ju visst motstånd i slang och fittings man får räkna med och det är högre ju tunnare slangarna är). För fittings tittar jag på Monsoon eller Bitspower och tror 45 vinklar på flera ställen kan hjälpa (ska inte begränsa flödet för mycket).
Håller med om att Corsairs fläktar är bland de snyggare med sina utbytbara ringar, probbet med dem för mig är att deras blåsriktning sällan passar med hur jag vill ha flödet och då hamnar de ju bakofram och förlorar den visuella vitsen. Troligtvis blir det nog de iaf dock, eller Be-Quiet's fläktar (dyra men väldigt tysta).

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt

Permalänk
Skrivet av Chij:

Riktigt snyggt

Tack ska du ha

Visa signatur