Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Ingen termit som brinner där. Är vi överens om att det inte fanns termit riggat i byggnaden? Eller den kanske tändes på i ett senare skede?

Och det där med att flygbränslet brann på utsidan, hur förklarar det Zotamedus bilder? Brinner i byggnaden vad jag kan se.

Du nämde också att familjen Binladen tjänat en massa på 911, då är det väl uppenbart att detvar de som planerade dådet?

Du måste också förklara dina yt-länkar. Jag får bara detta meddelande
"Du måste ha Flash installerat för att titta på den här videon."

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Jag har ingen film på hur de gjorde så du får inte det svar du vill ha, endast de som fixade byggnaderna vet exakt hur de gjorde.

Det dräller av mycket knepiga indicier, och förloppen hur 3 byggnader rasar på en och samma dag, något som aldrig tidigare eller efter inträffat. Plan som förintas. Piloter som tränats på sportplan flyger bättre än de mest erfarna piloter som går att frambringa. De som tjänat på 9/11, det är så uppenbart så jag tror faktiskt inte på dig om du säger att du tror det är ett terroristdåd. För det går inte att tycka allt det här är extremt märkligt.

En sak som jag tror de som verkligen planerade och utförde dåden missade rejält på men som agerat till deras fördel. Jag tror inte de alls beräknat att så många skulle dö. De hade förmodligen räknat med att de som befann sig på våningarna där planen kraschade in i skulle skadas och ha en hel del dödsfall, möjligen en del ovanför. Men sedan tror jag de trott att de flesta skulle hinna ut och rädda sig.
Om det varit färre som dött, låt säga 500 istället för nästan 3000. Då hade kanske fler kunnat med att tänka den hemska tanken att det var ett "inside jobb". Men när det nu blev så många som dog, då blir den tanken svårare att hantera

Jag håller med om att det är väldigt ovanligt att 3 byggnader ramlar på samma dag. Men det är förövrigt väldigt ovanligt att två passagerarflygplan flyger in i två höghus. Jag tror att planen kan ha varit en bidragande faktor.

Angående att de bara tränats för sportplan: Det svåra med att flyga är inte att hålla sig i luften. Det kan de klara om de bara tränats för att flyga sportflygplan. Det svåra är att lande och lyfta planet. Det fanns inget behov av att kunna någon av dessa manövrar här. Man behövde bara kunna hålla planet i luften och träffa en stor byggnad. Jag ser inte vad i den manövern som skulle göra dem till såna fantastiska piloter. Förklara gärna vad som gjorde kaparna till extremt bra piloter

Hur kunde så många fler dö än vad de trodde om det var en planerad sprängning? Kunde de då inte bara väntat tills fler var ute ur tornet innan de tryckte på knappen för att spränga tornen?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Testpilot
Skrivet av klk:

60% av den bärande kraften fanns i kärnan (hisschaktet). Väggarna var mest för att hantera vindar mm, alltså få styvhet i byggnaden. Och ja, hisschaktet klarade utan problem att hålla uppe hela byggnaden. Finns gott om information som beskriver styrkan i byggnaden och hur strukturen fungerade

Om du såg videon så anser jag bl.a. att det är totalt omöjligt att värma upp balkarna under golvet så att de får sådana dragkrafter att väggarna dras sönder. Tror du på det? Den förklaringen är ju ett skämt

All information jag kan hitta är att innerkärnan och väggarna delade på bärkraften, ingen av dem skulle klara att hålla uppe byggnaden själv.
https://en.wikipedia.org/wiki/Construction_of_the_World_Trade...
http://science.howstuffworks.com/engineering/structural/wtc1....

Men du menar alltså att golvplanen skulle kunna hänga ut i luften utan problem (utan att ha en yttre fästpunkt) och att om det var vindstilla skulle väggarna helt kunna tas bort?

Hittade även ett Youtubeklipp med klipp från olika program/dokumentärer om strukturen, det nämns flera gånger att ytter- och innerstrukturen delar på bärkraften: http://www.youtube.com/watch?v=VB_XRXCt6nU

Skrivet av klk:

Piloter som tränats på sportplan flyger bättre än de mest erfarna piloter som går att frambringa.

Att flyga ett modernt flyglan är inte särskilt svårt bara man fått upp det i luften, jag själv har exempelvis flygit stridsflygplan i riktig träningssimulator (inget datorspel), det svåra är att hålla koll på var alla knappar och reglage sitter och vad alla har för funktion men ska man flyga rakt fram och svänga lite är det inget man behöver ha koll på.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Du får nog specificera frågan, standardtjocklek på (detaljerad beskrivning...)?

Här har du några som beskrivit i detalj hur wtc vad bygda
http://911research.wtc7.net/mirrors/guardian2/wtc/WTC_ch2.htm

här kan du läsa: http://911research.wtc7.net/mirrors/guardian2/wtc/WTC_ch2.htm

Märk väl att jag aldrig bett dig om dina källor, jag har ställt en enkel fråga.
Det är ditt ansvar att veta och det är ditt ansvar att svara på frågan, ansvaret blev ditt när du förde argumentet att WTC var kraftigare byggt än andra liknande konstruktioner.

Den här gången utan trams, vad är standarddimensionen på stålbalkar i höghus?

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av klk:

Förstår inte, finns mängder av olika balkar. Olika profiler och olika tjocklek. Stålet (balkarna) till WTC var specialgjort

Men hur tjocka är balkarna i Sveriges största hus och övriga skyskrapor? vore ju intressant att veta hur mycket bättre WTC:s superbalkar var än balkarna i övriga hus. Utan den informationen går det inte heller att avgöra om WTC-balkarna ens var extra tjocka.

Enligt en sida från ditt egna lag så var balkarna 52x22 tum vilket är betydligt bredare är 10 cm, det enda jag kan hitta som är i närheten av 10 cm är tjockleken på balkarnas väggar vilket sägs vara 5 tum (12.7 cm) men även det är ju bredare (27%) än 10 cm.
http://911research.wtc7.net/wtc/arch/core.html

Visa signatur

[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Finns det inget enklare sätt att få med sig folket på en tur och retur till Irak och Afghanistan, fixa marknaden för egen vinning och övervaka folket? Typ, många enklare terroristbombningar under en längre tidsperiod alla kopplade till Al-Qa'ida?

Mycket mer än bara Irak som man fick med på denna handling

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Angående att de bara tränats för sportplan: Det svåra med att flyga är inte att hålla sig i luften. Det kan de klara om de bara tränats för att flyga sportflygplan. Det svåra är att lande och lyfta planet. Det fanns inget behov av att kunna någon av dessa manövrar här. Man behövde bara kunna hålla planet i luften och träffa en stor byggnad. Jag ser inte vad i den manövern som skulle göra dem till såna fantastiska piloter. Förklara gärna vad som gjorde kaparna till extremt bra piloter

Ta och undersök lite själv, finns massor på nätet om hur svåra dessa flygningarna är och väldigt bra förklarat med.

Skrivet av flyawaynille:

Hur kunde så många fler dö än vad de trodde om det var en planerad sprängning? Kunde de då inte bara väntat tills fler var ute ur tornet innan de tryckte på knappen för att spränga tornen?

De höga husen gick inte att bara spränga (vad jag tror då). Först måste de försvagas, balkar behövde kapas vilket förmodligen gjordes med thermite. När man var helt säker på att strukturen försvagats så mycket att byggnaderna skulle rasa så sprängde de hisschaktet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Ta och undersök lite själv, finns massor på nätet om hur svåra dessa flygningarna är och väldigt bra förklarat med.

De höga husen gick inte att bara spränga (vad jag tror då). Först måste de försvagas, balkar behövde kapas vilket förmodligen gjordes med thermite. När man var helt säker på att strukturen försvagats så mycket att byggnaderna skulle rasa så sprängde de hisschaktet.

Det är inte jag som har bevisbördan här. Det är du.

Men varför dog fler än vad man trodde om byggnaderna inte rasade förens man valde att spränga hisschaktet? Då borde man ju enkelt kunnat vänta tills fler hade tagit sig ur byggnaderna innna man sprängde.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Det är inte jag som har bevisbördan här. Det är du.

Du får tro precis vad du vill. Har du intresse av händelsen så är det lätt att undersöka, har du inget intresse så skit i det

Skrivet av flyawaynille:

Men varför dog fler än vad man trodde om byggnaderna inte rasade förens man valde att spränga hisschaktet? Då borde man ju enkelt kunnat vänta tills fler hade tagit sig ur byggnaderna innna man sprängde.

Tror ingen satt och kollade som som man gjorde med building 7, där utrymde man
Man chansade helt enkelt. Det var dessutom många som gick in i byggnaderna, en hel del brandmän strök ju med

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Du får tro precis vad du vill. Har du intresse av händelsen så är det lätt att undersöka, har du inget intresse så skit i det

Tror ingen satt och kollade som som man gjorde med building 7, där utrymde man
Man chansade helt enkelt. Det var dessutom många som gick in i byggnaderna, en hel del brandmän strök ju med

Men hur kommer det sig att varken en enorm nationell arkitektutredning och utredningen visar på detta om det är så enkelt? Styrda av rymdödlor? Del av konspirationen?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Mycket mer än bara Irak som man fick med på denna handling

Finns det inget enklare sätt att få med sig folket på en tur och retur till 1. Irak och 2. Afghanistan, 3. fixa marknaden för egen vinning och 4. övervaka folket? Typ, många enklare terroristbombningar under en längre tidsperiod alla kopplade till Al-Qa'ida?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

Men hur kommer det sig att varken en enorm nationell arkitektutredning och utredningen visar på detta om det är så enkelt? Styrda av rymdödlor? Del av konspirationen?

Den utredning som gjorts är inte enorm, kolla summorna man spenderat. Vad de däremot gjorde var att producera mängder av papper, kanske var det syftet. Att producera så mycket papper att knappt någon skulle orka läsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Finns det inget enklare sätt att få med sig folket på en tur och retur till 1. Irak och 2. Afghanistan, 3. fixa marknaden för egen vinning och 4. övervaka folket? Typ, många enklare terroristbombningar under en längre tidsperiod alla kopplade till Al-Qa'ida?

Aktuell operation var ett mycket enkelt sätt för att få möjligheter, tror just det varit orsaken. Att fejka ett dåd från "skurkarna" och vips fick försvarsindustrin, banker och oljebolagen fritt fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Aktuell operation var ett mycket enkelt sätt för att få möjligheter, tror just det varit orsaken. Att fejka ett dåd från "skurkarna" och vips fick försvarsindustrin, banker och oljebolagen fritt fram

Kan man inte uppnå målen med enklare medel än att 1. Kapa flygplan, 2. flyga in dem i tornen, 3. spränga tornen och 4. försöka hålla allt detta hemligt?
Typ, bara flyga in flygplanen i byggnaderna och inte spränga dem?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Alakai:

Så.. man placerade sprängämnen för att tornen inte skulle rasa och bara de som befann sig på våningarna där planen träffade och möjligtvis de ovanför skulle dö.
Finns det inget enklare sätt att få med sig folket på en tur och retur till Irak och Afghanistan, fixa marknaden för egen vinning och övervaka folket? Typ, många enklare terroristbombningar under en längre tidsperiod alla kopplade till Al-Qa'ida?

Eller bara göra en Irak, fejka lite massförstörelsevapen och sedan är det bara att rulla in stridsvagnarna.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Kan man inte uppnå målen med enklare medel än att 1. Kapa flygplan, 2. flyga in dem i tornen, 3. spränga tornen och 4. försöka hålla allt detta hemligt?
Typ, bara flyga in flygplanen i byggnaderna och inte spränga dem?

Då hade tornen aldrig rasat. WTC hade ju enorma saneringskostnader som behövdes göra för att byta ut all asbest. Exakt hur mycket de behövde göras för att få den massmediala effekt man var ute efter är nog svårt att veta men jag tror det hade varit svårt att invadera av afghanistan om det endast flygits in plan i byggnaderna. Det viktigaste var nog att man inte gjorde för lite, de var tvungna att göra så mycket att de var helt säkra på att den psykologiska effekten vart tillräcklig.
Ett annat jätteproblem är att man var tvungen att rensa bort så mycket bevis som möjligt. Om planen endast flygit in i tornen hade man lätt kunnat hitta svarta lådor, passagerare och annat. Risken för att komplotten avslöjats hade ökat rejält

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Eller bara göra en Irak, fejka lite massförstörelsevapen och sedan är det bara att rulla in stridsvagnarna.

Man kan inte göra samma bluff två gånger

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Hur förklarar du att man inte bluffade fram några massförstörelsevapen i Irak och i stället fick leva med pinsamheten att ha fått allt om bakfoten? Den konspirationen hade varit en nobrainer, enkel att utföra och avgränsa. Men sådant görs inte, nej, däremot helt stolliga konspirationer av betydligt mer komplicerat slag...

Troll.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Hur förklarar du att man inte bluffade fram några massförstörelsevapen i Irak och i stället fick leva med pinsamheten att ha fått allt om bakfoten? Den konspirationen hade varit en nobrainer, enkel att utföra och avgränsa. Men sådant görs inte, nej, däremot helt stolliga konspirationer av betydligt mer komplicerat slag...

Troll.

Som sagt: En bluff fungerar, andra gången går det inte. Titta på syrien, där åkte USA på pumpen
Det är extremt riskabelt att bluffa fram bevis, speciellt som andra är medvetna om problemen

Kan du beskriva vad USA har lyckats med genom sin invasion av afghanistan?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Som sagt: En bluff fungerar, andra gången går det inte. Titta på syrien, där åkte USA på pumpen
Det är extremt riskabelt att bluffa fram bevis, speciellt som andra är medvetna om problemen

Kan du beskriva vad USA har lyckats med genom sin invasion av afghanistan?

Öhh, vad yrar du om? Vilket skulle vara den första bluffen menar du? Man hittade inte massförstörelsevapen i Irak, är det jag påstår. Hade stater varit så konspirationsbenägna som du tror hade man givetvis fejkat fynd av massförstörelsevapen i Irak enligt din egna logik, silly! Du har lite svårt att förstå vad andra skriver va? Att fejka fynd av massförstörelsevapen skulle vara en "konspiration" långt mycket enklare, trivialare, billigare och lättare att hålla tyst om än de stollerier du kommer med.

Du har inte givit någon vettig kommentar eller återkoppling på NÅGOT som NÅGON har skrivit i denna tråd. Det börjar bli tröttsamt.

Dina följdfrågor är givetvis utan kontext eftersom du inte begrep kontexten till att börja med. Dessutom underminerar du ju vad du själv påstår utan att du riktigt förstår det.
1 Konspirera WTC
2 Invadera Afghanistan
3 ???
4 Profit!

Det är alltså DU som ska visa att något speciellt mål i Afghanistan uppnåtts som var syftet efter att man fejkade terrorattackerna mot WTC. Du är helt obetalbar i din stollighet. Det går liksom inte att få någon rätsida på NÅGOT av vad du säger. Du talar mot dig själv, besvarar inte invändningar, kommer ideligen med nya tendentiösa påståenden. Backar upp noll av vad du säger. Byter samtalsämne ideligen. Länkar till idiotiska youtubefilmer, tar till brösttoner om fysikkunskaper som du inte kan backa upp.

Nu tycker jag du ska hålla truten tills du i detalj redovisar en kvantitativ (formler, siffror, härledningar, fysik, etc) och koherent bild av vad du anser hände!

Visa signatur

"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Men att bedra hundratusentals experter världen över alternativt muta hundratusentals experter till tysthet, det är enkla saker det.

Skön logik du har.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

Men att bedra hundratusentals experter världen över alternativt muta hundratusentals experter till tysthet, det är enkla saker det.

Skön logik du har.

Inte säker på vad du menar nu? När det gäller Irak så försökte man få med sig resten av världen, FN letade massförstörelsevapen och även om USA har mycket stort inflytande över FN så har man gissningsvis inte så stort inflytande att man vågar sig på att bluffa fram massförstörelsevapen.

Dessutom är det lite schizofrent. USA placerade Saddam i Irak, utan USA hade inte Saddam existerat. Så länge han sålde olja billigt och lät de stora oljebolagen göra bra pengar där så var allt frid och fröjd. Han har gasat ihjäl mängder av folk tidigare utan att USA lyft ett finger. Det var när Saddam började bråka och inte sälja oljan till rätt kunder i rätt valuta som det blev problem. Saddam var väl medveten om hur man jobbade med, otroligt svårt att ha ihjäl honom med tanke på dubbelgångare och annat.

Anledningen till invasion i Irak var förmodligen lättare för andra länder i västvärlden att acceptera då även dessa är beroende av billig olja.

Invasionen av Afghanistan var nog bra mycket svårare att motivera

Permalänk
Medlem
Skrivet av MBY:

Hade stater varit så konspirationsbenägna som du tror hade man givetvis fejkat fynd av massförstörelsevapen i Irak enligt din egna logik, silly!

Inga stater är så konspirationsbenägna, inte USA heller. Det unika med USA är att det är pengar som styr. Vapenindustrin är enorm, hur tror du de skall kunna sälja massa vapen om det inte finns hot? Om världen blir fredligare så blir det svårare att sälja vapen.
Oljebolagen måste se till att få tillgång till områden med mycket olja, det kan man göra genom att korrumpera länder. De gör någon ofattbart rik, ser till att vederbörande får massor av makt och vapen, underhåller det här så länge de får tillgång till olja.
Banker har också mycket stort inflytande även om det där är mer komplext. Här är ett exempel: http://www.rollingstone.com/politics/blogs/taibblog/outrageou...
Kriget i afghanistan kan mycket ha starka inslag av att säkra tillgången till opium. Stora banker tjänar mängder på att tvätta drogpengar

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Den utredning som gjorts är inte enorm, kolla summorna man spenderat. Vad de däremot gjorde var att producera mängder av papper, kanske var det syftet. Att producera så mycket papper att knappt någon skulle orka läsa

vaddå den utredningen är inte enorm? Vad spelar det för roll? En person med skolfysik skulle ju kunna se att det är fel? Dessa är sakkunniga. Varför ser de inte felen?

Visa signatur

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av klk:

9/11 - 2001
Kriget i Irak - 2003

Jag väntar fortfarande på ett svar på hur de lyckades aptera sprängmedel i byggnaderna utan att någon märkte något. För just nu verkar det som om du silar mygg och sväljer kameler. För du kan inte ens visa ett scenario för hur det skulle kunna gå till att rigga så mycket sprängämnen i husen. Det är en enormt logiskt lucka som behöver fyllas i här. Men att peta på detaljer i den officiella förklaring går bra. Din förklaring har än så länge varit någonting om eventuella bombhundar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

9/11 - 2001
Kriget i Irak - 2003

Jag väntar fortfarande på ett svar på hur de lyckades aptera sprängmedel i byggnaderna utan att någon märkte något. För just nu verkar det som om du silar mygg och sväljer kameler. För du kan inte ens visa ett scenario för hur det skulle kunna gå till att rigga så mycket sprängämnen i husen. Det är en enormt logiskt lucka som behöver fyllas i här. Men att peta på detaljer i den officiella förklaring går bra. Din förklaring har än så länge varit någonting om eventuella bombhundar.

Jag har beskrivit några underliga omständigheter där vissa har kunnat jobba ostört. Det pågick även ombyggnader i tornen, våningsplan var helt avstängda. Men jag har ingen film därifrån. Men din tes om att det inte skulle gå att aptera sprängmedel för risken för upptäckt var för stor, den stämmer inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sentenced:

vaddå den utredningen är inte enorm? Vad spelar det för roll? En person med skolfysik skulle ju kunna se att det är fel? Dessa är sakkunniga. Varför ser de inte felen?

Kan du visa någon form av experiment eller annan situation där en byggnad som normalt är byggd för att klarar att hålla uppe mycket stor vikt. Att denna struktur helt tappar all styrka

Permalänk
Testpilot
Skrivet av klk:

Ett annat jätteproblem är att man var tvungen att rensa bort så mycket bevis som möjligt. Om planen endast flygit in i tornen hade man lätt kunnat hitta svarta lådor, passagerare och annat. Risken för att komplotten avslöjats hade ökat rejält

Vad skulle det kunna finnas för bevis i de svarta lådorna menar du? skulle kaparna/de regeringsanställda prata med varandra om den "hemliga planen"? den borde ju vara ganska känd av åtminstone piloten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Vad skulle det kunna finnas för bevis i de svarta lådorna menar du? skulle kaparna/de regeringsanställda prata med varandra om den "hemliga planen"? den borde ju vara ganska känd av åtminstone piloten.

Exempelvis om planen faktiskt var kapade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av klk:

Inga stater är så konspirationsbenägna, inte USA heller.

Nä, enkla, billiga och lätta konspirationer är för mycket för dig. I stället ska det vara enorma, dyra, komplexa och omständliga jättekonspirationer!

Som Triffid sade, skön logik du har!

Seså, svara på frågorna nu.

Visa signatur