Permalänk
Inaktiv

Synd att ni är så himla sega på att svara på mail även när det gäller viktiga saker som rör ens order. Det kan ta upp till tre dagar innan man får ett svar.

Detta rör min order även om inte direkt:

Jag köpte Office 2013 ifrån er för ett tag sedan. Och där ni i samarbete med Microsoft erbjuder 500 kronor tillbaka i samband med köp av Office 2013. Jag skickade in kupongen för några dagar sedan och en kopia av fakturan till adressen som specificerades. Det står att Microsoft inte ansvarar för
oläsbara, försvunna eller felskickade försändelser. Får man något mottagningsbevis så att man vet att de tagit emot mitt brev? Eftersom det står på kupongen att det kan ta upp till 8 veckor så kan det vara försent om nu brevet skulle hamna på villovägar. Erbjudandet går ju ut den 28:e Februari. Jag har fyllt i alla rutor tydligt med ett pdf program men det fanns ingen ruta med kontaktinformation där de har möjlighet att höra av sig.

Jag har kontakt Microsoft och de hänvisar till er. Så enligt dem så ligger detta i era händer. Som sagt så är det lite dåligt att man inte får någon som helst bekräftelsemail eller liknande att de tagit emot brevet. Att det inte går att faxa är också dåligt tycker jag.

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/product/5010645928/dell-u2713hm-ultr...

Hur kan ni kalla detta för en kampanj när ni är 350:- dyrare än konkurrenter och dessutom sålde skärmen för ca 3990:- (också kampanj) för ett tag sedan? Det känns som om att ni ganska ofta är lite lättfotade med kampanj-logon.

Permalänk
Skrivet av Klappa:

Synd att ni är så himla sega på att svara på mail även när det gäller viktiga saker som rör ens order. Det kan ta upp till tre dagar innan man får ett svar.

Detta rör min order även om inte direkt:

Jag köpte Office 2013 ifrån er för ett tag sedan. Och där ni i samarbete med Microsoft erbjuder 500 kronor tillbaka i samband med köp av Office 2013. Jag skickade in kupongen för några dagar sedan och en kopia av fakturan till adressen som specificerades. Det står att Microsoft inte ansvarar för
oläsbara, försvunna eller felskickade försändelser. Får man något mottagningsbevis så att man vet att de tagit emot mitt brev? Eftersom det står på kupongen att det kan ta upp till 8 veckor så kan det vara försent om nu brevet skulle hamna på villovägar. Erbjudandet går ju ut den 28:e Februari. Jag har fyllt i alla rutor tydligt med ett pdf program men det fanns ingen ruta med kontaktinformation där de har möjlighet att höra av sig.

Jag har kontakt Microsoft och de hänvisar till er. Så enligt dem så ligger detta i era händer. Som sagt så är det lite dåligt att man inte får någon som helst bekräftelsemail eller liknande att de tagit emot brevet. Att det inte går att faxa är också dåligt tycker jag.

Hej.
Tyvärr har vi hamnat efter i våra mailkorgar på grund av sjukdomar. Jag beklagar detta. Tyvärr har inte vi något med Microsofts kampanj att göra.
Vi har inte någon möjlighet att se om ert brev har kommit fram eller inte. Där är det bara Microsoft själva som kan hjälpa er.

Skrivet av vacant:

http://www.dustinhome.se/product/5010645928/dell-u2713hm-ultr...

Hur kan ni kalla detta för en kampanj när ni är 350:- dyrare än konkurrenter och dessutom sålde skärmen för ca 3990:- (också kampanj) för ett tag sedan? Det känns som om att ni ganska ofta är lite lättfotade med kampanj-logon.

Hej.
Tack för informationen, jag ber vår produktavdelning kolla på denna.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem

Vad är ett lämpligt antal "erbjudanden"?

Jag börjar bli lite grinig på frekvensen av mail från dustin home, och inställningarna i profilen ger allt eller inget.
Själv tycker jag att någonstans kring 1-4 mail i månaden är rimligt för en enskilld näringsidkare, det är trots allt fler än er jag vill ta del av erbjudanden från.

Kollar jag lite historiskt så ser jag.

10 mail med erbjudande nov 2013
11 mail dec 2013
9 mail i januari 2014.

Så 30 mail med erbjudanden på 3 månader, eller ganska exakt något från er var 3:e dag. Det är lite för hög frekvens och jag blir numer oftast irriterad när jag ser ett mail med erbjudanden från Dustin. Jag önskar mig ett val där jag kan få några utvalda kampanjer/erbjudanden kanske varje eller varannan vecka.

Permalänk
Skrivet av Mental:

Vad är ett lämpligt antal "erbjudanden"?

Jag börjar bli lite grinig på frekvensen av mail från dustin home, och inställningarna i profilen ger allt eller inget.
Själv tycker jag att någonstans kring 1-4 mail i månaden är rimligt för en enskilld näringsidkare, det är trots allt fler än er jag vill ta del av erbjudanden från.

Kollar jag lite historiskt så ser jag.

10 mail med erbjudande nov 2013
11 mail dec 2013
9 mail i januari 2014.

Så 30 mail med erbjudanden på 3 månader, eller ganska exakt något från er var 3:e dag. Det är lite för hög frekvens och jag blir numer oftast irriterad när jag ser ett mail med erbjudanden från Dustin. Jag önskar mig ett val där jag kan få några utvalda kampanjer/erbjudanden kanske varje eller varannan vecka.

Hej!
Jag kan hålla med om att det har varit lite mycket mail de senaste månaderna. Tyvärr går det inte att ställa in så ni får reklam om enskilda kampanjer.
Utan det är allt eller inget som det ser ut nu. Men jag tar detta vidare till vår marknadsavdelning. De får kolla på detta och se över om det går att göra något bättre.
Tack för ert inlägg och ha en trevlig kväll.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett http://www.dustinhome.se/product/5010764456/asus-radeon-r9-29... den 29 Januari och då stod det beräknad leverans den 11 februari.

Nu står det beställningsvara. Har jag missat första utskicket? Eller när är det beräknat att det ska komma igen?

En annan nätbutik har bekräftat att det ska komma den 21 februari.
Kan ni bekräfta något datum?

Tack

Permalänk
Medlem

Jag har tidigare haft mycket bra erfarenhet av Dustin, och jag vidhåller att deras tjänster och butik är bra när allt fungerar som det ska. Dock tänker jag här ställa en öppen fråga som i högsta grad berör andra konsumenter, och vad jag anser är mycket dålig produktinformation från Dustins sida.

Jag beställde via företaget en Intel NUC i3 Barebone där man måste beställa till hårddisk och minne.

Som det ser ut är kraven för minne som följer:

Minnestyp: SO-DIMM DDR3L
Minnesplatser : 2 st
Minneshastighet : 1333 MHz, 1600 MHz
Maximalt minne: 16 GB

Då jag har för vana att inte titta på tillbehör till produkter utan istället titta på tekniska specifikationer och sedan välja komponenter utifrån det, så valde jag även i det här fallet ett minne som jag plockade direkt från produktlistan av minnen hos Dustin. Det minne jag köpte var ett KINGSTON 8GB SO-DIMM 1600MHZ DDR3L CL11 ECC 1.35V vilket enligt mig borde passa utmärkt med ovanstående Intel NUC.

Tittar man på rekommenderade tillbehör på Dustin tillhörandes just ovanstående Intel NUC, så är det här minnet rekommenderat KINGSTON 8GB SO-DIMM 1600MHZ DDR3L CL11 1.35V.

Nu till mitt problem. Jag anser att enligt alla de tekniska specifikationer som går att hitta om Intel NUC på Dustins hemsida, så står det inte någonstans huruvida det minne man väljer att installera måste vara antingen ECC eller NON-ECC. Jag upptäckte när jag installerade mina komponenter att ECC inte alls fungerar med Intel NUC's, utan att man måste ha ett minne av typen NON-ECC. Detta upptäckte jag genom att leta upp minnesspecifikationerna för Intels NUC-kort på Intels hemsida. Det stod inte någonstans i det produktblad från Intel som Dustin hade på sin hemsida att man behövde ha ett minne av typen NON-ECC.

Har jag fel när jag säger att det minnet jag köpt är ett minne som korrekt matchar de tekniska specifikationer som Dustin har skrivit ut på sin produktsida om den NUC jag köpte?

--

Efter några turer med Dustins support, som för övrigt får bottenbetyg då tagit 1½ vecka att få svar på två mail totalt, så har vi blivit krediterade en summa för det minnet som vi beställde fel. Jag har som kund påpekat att jag anser att felet ligger på deras produktinformation, och att de för framtidens skull borde lägga till att det enbart är stöd för NON-ECC minnen på Intel NUC's. Dustins svar på mitt förslag är att om man går in på deras rekommenderade tillbehör, så ser man att det minne som de rekommenderar (och som tydligen Intel ger grönt ljus för) är av typen NON-ECC, och att det således betyder att alla minnen som passar till Intel NUC's måste vara av just typen NON-ECC. Är det inte oerhört naivt av Dustin att utgå ifrån att alla kunder går in på rekommenderade tillbehör, ser över de tekniska specifikationerna för tillbehören, och sedan drar en slutsats att just de tekniska specifikationerna är vad som gäller för alla kompatibla tillbehör? Hur vet jag som kund att de rekommenderade tillbehören inte bara är saker de vill bli av med och som håller på att utgå?

Jag är nöjd med det jag får tillbaka av Dustin, men jag undrar bara hur andra ser på det hela. Är det jag som är helt ute och cyklar och får skylla mig själv, eller finns det någon logik i det jag skriver?

Väl mött,
T

Permalänk
Medlem

Vad betyder det att en produkt är beställningsvara? Kommer ni inte få in den i lager om man inte beställer en först? Produkten jag är intresserad av stod det först att skulle komma in i lager igår men nu står det beställningsvara.

http://www.dustinhome.se/product/5010589723/antec-np65-notebo...

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av bobmail:

Jag beställde ett http://www.dustinhome.se/product/5010764456/asus-radeon-r9-29... den 29 Januari och då stod det beräknad leverans den 11 februari.

Nu står det beställningsvara. Har jag missat första utskicket? Eller när är det beräknat att det ska komma igen?

En annan nätbutik har bekräftat att det ska komma den 21 februari.
Kan ni bekräfta något datum?

Tack

Hej.
Tyvärr har kortet blivit försenad. Vi har idag inte något bekräftat leveransdatum. Vi kommer lägga upp ett datum på hemsidan. Så fort vi har ett från distributören.

Skrivet av Thylith:

Jag har tidigare haft mycket bra erfarenhet av Dustin, och jag vidhåller att deras tjänster och butik är bra när allt fungerar som det ska. Dock tänker jag här ställa en öppen fråga som i högsta grad berör andra konsumenter, och vad jag anser är mycket dålig produktinformation från Dustins sida.

Jag beställde via företaget en Intel NUC i3 Barebone där man måste beställa till hårddisk och minne.

Som det ser ut är kraven för minne som följer:

Minnestyp: SO-DIMM DDR3L
Minnesplatser : 2 st
Minneshastighet : 1333 MHz, 1600 MHz
Maximalt minne: 16 GB

Då jag har för vana att inte titta på tillbehör till produkter utan istället titta på tekniska specifikationer och sedan välja komponenter utifrån det, så valde jag även i det här fallet ett minne som jag plockade direkt från produktlistan av minnen hos Dustin. Det minne jag köpte var ett KINGSTON 8GB SO-DIMM 1600MHZ DDR3L CL11 ECC 1.35V vilket enligt mig borde passa utmärkt med ovanstående Intel NUC.

Tittar man på rekommenderade tillbehör på Dustin tillhörandes just ovanstående Intel NUC, så är det här minnet rekommenderat KINGSTON 8GB SO-DIMM 1600MHZ DDR3L CL11 1.35V.

Nu till mitt problem. Jag anser att enligt alla de tekniska specifikationer som går att hitta om Intel NUC på Dustins hemsida, så står det inte någonstans huruvida det minne man väljer att installera måste vara antingen ECC eller NON-ECC. Jag upptäckte när jag installerade mina komponenter att ECC inte alls fungerar med Intel NUC's, utan att man måste ha ett minne av typen NON-ECC. Detta upptäckte jag genom att leta upp minnesspecifikationerna för Intels NUC-kort på Intels hemsida. Det stod inte någonstans i det produktblad från Intel som Dustin hade på sin hemsida att man behövde ha ett minne av typen NON-ECC.

Har jag fel när jag säger att det minnet jag köpt är ett minne som korrekt matchar de tekniska specifikationer som Dustin har skrivit ut på sin produktsida om den NUC jag köpte?

--

Efter några turer med Dustins support, som för övrigt får bottenbetyg då tagit 1½ vecka att få svar på två mail totalt, så har vi blivit krediterade en summa för det minnet som vi beställde fel. Jag har som kund påpekat att jag anser att felet ligger på deras produktinformation, och att de för framtidens skull borde lägga till att det enbart är stöd för NON-ECC minnen på Intel NUC's. Dustins svar på mitt förslag är att om man går in på deras rekommenderade tillbehör, så ser man att det minne som de rekommenderar (och som tydligen Intel ger grönt ljus för) är av typen NON-ECC, och att det således betyder att alla minnen som passar till Intel NUC's måste vara av just typen NON-ECC. Är det inte oerhört naivt av Dustin att utgå ifrån att alla kunder går in på rekommenderade tillbehör, ser över de tekniska specifikationerna för tillbehören, och sedan drar en slutsats att just de tekniska specifikationerna är vad som gäller för alla kompatibla tillbehör? Hur vet jag som kund att de rekommenderade tillbehören inte bara är saker de vill bli av med och som håller på att utgå?

Jag är nöjd med det jag får tillbaka av Dustin, men jag undrar bara hur andra ser på det hela. Är det jag som är helt ute och cyklar och får skylla mig själv, eller finns det någon logik i det jag skriver?

Väl mött,
T

Hej.
Vi försöker hjälpa till så mycket som möjligt när det gäller val av minne. Vi försöker mappa upp kompatibla minnen till alla datorer. Vi lägger de under populära tillbehör. Vi har även en länk på vår hemsida till Kingstons konfigurator där man kan få hjälp med val av minne.

Skrivet av dabo86:

Vad betyder det att en produkt är beställningsvara? Kommer ni inte få in den i lager om man inte beställer en först? Produkten jag är intresserad av stod det först att skulle komma in i lager igår men nu står det beställningsvara.

http://www.dustinhome.se/product/5010589723/antec-np65-notebo...

Hej.
När det står att produkten är en beställningsvara så är den slut på både vårt lager och distributörens lager. Leveranstiden kan därför bli längre.
Vi skriver ut ett datum om vi har fått ett datum från distributören. Står det ingenting så har vi tyvärr inte någon leveranstid.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hej Dustin,

Försöker vara inne och handla på er site just nu men den beter sig väldigt konstigt (långsam, sidor som inte finns osv). Har ni just nu några driftproblem?

Visa signatur

Amd64 3000+@2400Mhz - 1024mb OCZ - Sapphire X800pro@16pipes 475/450 - zalman 300A-APF - 3Dmark03=11500

Permalänk
Skrivet av bonzichrille:

Hej Dustin,

Försöker vara inne och handla på er site just nu men den beter sig väldigt konstigt (långsam, sidor som inte finns osv). Har ni just nu några driftproblem?

Hej!
Ber om ursäkt för sent svar. Ja vi hade problem för ett par dagar sedan. Men det ska vara löst nu.
Ha en trevlig dag.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Jag går i tankarna att köpa en HP PROLIANT N54L och undrar hur länge kampanjen kommer att pågå (1790kr)? Jag måste tyvärr vänta tills efter att jag fått lön för att se hur mycket jag har att röra mig med tills nästa lön :/

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Skrivet av Peking:

Jag går i tankarna att köpa en HP PROLIANT N54L och undrar hur länge kampanjen kommer att pågå (1790kr)? Jag måste tyvärr vänta tills efter att jag fått lön för att se hur mycket jag har att röra mig med tills nästa lön :/

Hej!
Vi har inte något datum på kampanjen. Den kommer finnas kvar så länge lagret räcker. Vi har idag över 100st och förhoppningsvis finns de kvar till den 25e.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Vi har inte något datum på kampanjen. Den kommer finnas kvar så länge lagret räcker. Vi har idag över 100st och förhoppningsvis finns de kvar till den 25e.

Perfekt, tack så mycket för svar!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston KC3000 1TB, Kingston A2000 1TB, Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk

Riktigt tråkigt att ni lägger ut HP ProLiant N54L Microserver på Weekend Rush som först är slutsåld. Efter några minuter finns den för 1590:-, men när det riktiga Weekend Rush priset var 1290:- som ni sålde den för i fredags så känns det inte så lockande. Se nu till att sänka den till 1290:- så vi som inte köpte i fredags har möjlighet att köpa till samma pris!

Visa signatur

Intel Core i9 10900K | Gigabyte Z490 AORUS ELITE AC | Kingston 2x16GB DDR4 3600MHz CL 17 FURY | ASUS GeForce RTX 3080 10GB TUF GAMING OC | Corsair Force MP600 1TB | Corsair Carbide 275Q | Corsair RM750X V2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson89:

Riktigt tråkigt att ni lägger ut HP ProLiant N54L Microserver på Weekend Rush som först är slutsåld. Efter några minuter finns den för 1590:-, men när det riktiga Weekend Rush priset var 1290:- som ni sålde den för i fredags så känns det inte så lockande. Se nu till att sänka den till 1290:- så vi som inte köpte i fredags har möjlighet att köpa till samma pris!

Håller med, känner mig extremt lurad just nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson89:

Riktigt tråkigt att ni lägger ut HP ProLiant N54L Microserver på Weekend Rush som först är slutsåld. Efter några minuter finns den för 1590:-, men när det riktiga Weekend Rush priset var 1290:- som ni sålde den för i fredags så känns det inte så lockande. Se nu till att sänka den till 1290:- så vi som inte köpte i fredags har möjlighet att köpa till samma pris!

Endast för att locka kunder.. dåligt!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Hej, ser att denna produkt har gått ut: http://www.dustinhome.se/product/5010665365/asus-epad-adapter...

Har ni någon möjlighet att ta in den igen? eller har ni någon på lager som ni ej har lyckas sälja?
Är till en Asus Transformer Pad infinity TF700T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson89:

Riktigt tråkigt att ni lägger ut HP ProLiant N54L Microserver på Weekend Rush som först är slutsåld. Efter några minuter finns den för 1590:-, men när det riktiga Weekend Rush priset var 1290:- som ni sålde den för i fredags så känns det inte så lockande. Se nu till att sänka den till 1290:- så vi som inte köpte i fredags har möjlighet att köpa till samma pris!

Jag håller även med...

Permalänk
Skrivet av Andersson89:

Riktigt tråkigt att ni lägger ut HP ProLiant N54L Microserver på Weekend Rush som först är slutsåld. Efter några minuter finns den för 1590:-, men när det riktiga Weekend Rush priset var 1290:- som ni sålde den för i fredags så känns det inte så lockande. Se nu till att sänka den till 1290:- så vi som inte köpte i fredags har möjlighet att köpa till samma pris!

Hej!
Tillverkaren kan i vissa fall ge oss ett lägre pris för ett visst antal maskiner. Då kan vi sänka priset under en kortare period. Vi kunde göra det under fredagen för ett lägre pris än normalt. Tyvärr hade vi inte möjlighet att erbjuda detta under hela helgen. Det var en begränsad tillgång.
Tråkigt om folk känner sig lurade, det är självklart inte vårt mål. Utan vi vill kunna ge så många som möjligt möjlighet att köpa produkten för så lågt pris det bara går.

Skrivet av Dr.Spike:

Hej, ser att denna produkt har gått ut: http://www.dustinhome.se/product/5010665365/asus-epad-adapter...

Har ni någon möjlighet att ta in den igen? eller har ni någon på lager som ni ej har lyckas sälja?
Är till en Asus Transformer Pad infinity TF700T

Hej.
Tyvärr har den utgått. Vi kan tyvärr inte få tag i den igen.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Tycker ni inte att ni lurar oss konsumenter när vissa av produkterna på era kampanjer är dyrare än innan kampanjen?

ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP
http://www.dustinhome.se/product/5010748740/asus-geforce-gtx-...
http://www.dustinhome.se/product/5010780504/asus-geforce-gtx-...

STEELSERIES QCK+
http://www.dustinhome.se/product/5010207576/steelseries-qck/
http://www.dustinhome.se/product/5010780505/steelseries-qck/

Permalänk
Skrivet av Pake:

Tycker ni inte att ni lurar oss konsumenter när vissa av produkterna på era kampanjer är dyrare än innan kampanjen?

ASUS GEFORCE GTX 780 OC 3GB PCI-E DVI/HDMI/DP
http://www.dustinhome.se/product/5010748740/asus-geforce-gtx-...
http://www.dustinhome.se/product/5010780504/asus-geforce-gtx-...

STEELSERIES QCK+
http://www.dustinhome.se/product/5010207576/steelseries-qck/
http://www.dustinhome.se/product/5010780505/steelseries-qck/

Hej!
Tack för informationen. Vi hade tyvärr lagt in fel priser. Det är ett misstag från vår sida. Vi har rättat till detta och det ska nu vara rätt priser på vår hemsida.
Jag ber om ursäkt för missen. Återkom om ni hittar några fler produkter som är fel.
Ha en bra dag!

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Köpte en 520 SSD under er gamingvecka. När jag fick hem den så ser jag att det är massa repor på undersidan av SSD:n, som att den redan använts och att någon varit jäkligt hårdhänt med den.. varför är det så? Kan man få prisavdrag för det? Tror inte det påverkar prestandan om det bara är ytliga skador men ändå. Så ska det inte vara.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Treant:

Köpte en 520 SSD under er gamingvecka. När jag fick hem den så ser jag att det är massa repor på undersidan av SSD:n, som att den redan använts och att någon varit jäkligt hårdhänt med den.. varför är det så? Kan man få prisavdrag för det? Tror inte det påverkar prestandan om det bara är ytliga skador men ändå. Så ska det inte vara.

Lägg upp en bild så kan du få svar. Intels gjutna aluminiumchassi var iaf tidigare inte polerade alls utan den råa metallen, vilket kan tolkas som repor om man inte vet vad som är normalt för tillverkningsprocessen. En liknande fråga har för övrigt varit uppe tidigare i forumet, då var det bara obehandlat gjutgods som tolkades som felaktigheter.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Lägg upp en bild så kan du få svar. Intels gjutna aluminiumchassi var iaf tidigare inte polerade alls utan den råa metallen, vilket kan tolkas som repor om man inte vet vad som är normalt för tillverkningsprocessen. En liknande fråga har för övrigt varit uppe tidigare i forumet, då var det bara obehandlat gjutgods som tolkades som felaktigheter.

Kollade lite på Google och hittade bilder som liknar det jag har. Får väl återkomma om något händer, tack ändå.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Jag vill ogärna gnälla på mitt favoritföretag vad gäller elektronik, men jag känner att kontakten mellan kundtjänst angående ett ärende som för mig är ganska viktigt, har fallit . Låt mig fatta mig kort.

* En produkt gick sönder inom ramen för garanti. Kundservice svarade att ni tyvärr inte har kvar produkten i sortimentet. Jag valde därför att få köpesumman returnerad. Allt frid och fröjd.
* Dessvärre är kortet jag betalade produkten med för ett år sedan kasserat - jag har ett nytt kreditkort och det gamla gäller ej längre. Återbetalningen gjordes till mitt gamla kort och har inte dykt upp på kontot (naturligtvis).
* Jag försöker göra kundtjänst uppmärksam på detta genom 3 veckors mailkonversation - dock förstår jag naturligtvis om ni ligger efter med mailen.
* För två veckor sedan fick jag äntligen svaret att ärendet gått vidare till er "ekonomiavdelning". För en vecka sedan skickade jag ett mail för att se hur det har gått. Jag har fortfarande inte erhållit något svar.

Jag vill att köpesumman återbetalas till mitt konto snarast möjligt - det har nu gått 6 veckor sedan jag fick bekräftat att pengarna skulle återbetalas.

Jag har skickat kundnummer, ordernummer, produktnummer samt kreditnummer (som jag erhöll av er kundtjänst) i ett privat meddelande till dig. Skulle vara tacksam om du kunde höra eller bara förklara vad det är som tar tid.

Tack på förhand!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Skrivet av Janav:

Hejsan!

Jag vill ogärna gnälla på mitt favoritföretag vad gäller elektronik, men jag känner att kontakten mellan kundtjänst angående ett ärende som för mig är ganska viktigt, har fallit . Låt mig fatta mig kort.

* En produkt gick sönder inom ramen för garanti. Kundservice svarade att ni tyvärr inte har kvar produkten i sortimentet. Jag valde därför att få köpesumman returnerad. Allt frid och fröjd.
* Dessvärre är kortet jag betalade produkten med för ett år sedan kasserat - jag har ett nytt kreditkort och det gamla gäller ej längre. Återbetalningen gjordes till mitt gamla kort och har inte dykt upp på kontot (naturligtvis).
* Jag försöker göra kundtjänst uppmärksam på detta genom 3 veckors mailkonversation - dock förstår jag naturligtvis om ni ligger efter med mailen.
* För två veckor sedan fick jag äntligen svaret att ärendet gått vidare till er "ekonomiavdelning". För en vecka sedan skickade jag ett mail för att se hur det har gått. Jag har fortfarande inte erhållit något svar.

Jag vill att köpesumman återbetalas till mitt konto snarast möjligt - det har nu gått 6 veckor sedan jag fick bekräftat att pengarna skulle återbetalas.

Jag har skickat kundnummer, ordernummer, produktnummer samt kreditnummer (som jag erhöll av er kundtjänst) i ett privat meddelande till dig. Skulle vara tacksam om du kunde höra eller bara förklara vad det är som tar tid.

Tack på förhand!

Hej.
Ska självklart kolla upp detta. Men jag har inte fått något PM.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Aj då! Råkade skicka det till ert ursprungliga konto.

Nu ska du ha ett PM :).

Tack för snabb respons!

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag undrar om ni har fått något bekräftat datum på följande produkt då beräknad leverans har ändrats.
LENOVO THINKPAD 8 ATOM 1.46 2GB/128 SSD IPS FHD 8.3" W8

http://www.dustinhome.se/product/5010776353/lenovo-thinkpad-8...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janav:

Aj då! Råkade skicka det till ert ursprungliga konto.

Nu ska du ha ett PM :).

Tack för snabb respons!

Lite småroligt i sammanhanget!

Visa signatur

E det så?