Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej.
Då har vi nog hunnit skicka ordern innan vi hann läsa ert mail. Men skicka mig ett PM med ert ordernummer så ska jag undersöka saken.

Jo ordern hann skickas
Som jag påpekade i ett mail till supporten så tyckte jag att det var lite underligt att paketet sänds trots att jag skapat ett ärende i god tid innan som rör den ordern.
Nu handlade det om så lite pengar att det inte spelar någon större roll, men var ändå lite besviken att det blev såhär. Chatten var offline, annars har jag fått snabb hjälp av chatten.
PM:ar ordernummer.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Tjena Dustin, Har en liten fråga ang Ps4, Såg att du hade redan svarat på föregående sida. Men vet ni vilket datum ni ligger på för närvarande i bokningskön?

Visa signatur

Chassi : Corsair iCUE 465X RGB Processor : Intel Core i9-11900F Stock Moderkort : ASUS ROG Strix B560-F GAMING WIFI Cpu Kylare : CM ML240L V2 ARGB Ram : Kingston FURY Beast RGB DDR4 16GB 3200 MHz Gpu : Gigabyte GeForce RTX3080 GAMING OC LHR SSD : Kingston A2000 1TB NVMe M.2 Nätagg Corsair RM750x, 750W Consoller: PS4

Permalänk

Vill bara tacka Dustin home för ett exemplariskt garantiärende, uppskattas.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Medlem

Lite feedback. När jag handlar datorkomponenter så är det viktigaste för mig att jag får snabb, feedback på ordern med kollinr, pålitlig leverans och att garantiärenden hanteras snabbt och bra. Detta har under alla år jag handlat av Dustin funkat helt klanderfritt, tror inte det går att sköta bättre faktiskt. Därför fortsätter jag handla av Dustin.

Ibland har jag dock beställt fel produkter i alla hast, exempelvis minnen som inte passar moderkortet jag beställt etc. Rent slarv från min sida mao. Jag inser att det är svårt att bygga in en check för detta, då det kräver manuell hantering och därmed skulle öka ledtider och kostnader. Det skulle dock gå att införa den kontrollen i de fall jag som kund ringer in till er kundtjänst och vill lägga en order, eller göra en ändring i order. Det skulle höja er servicegrad ännu ett snäpp om personalen ställde några kontrollfrågor. Exempelvis: har du kollat minneskompabilitetslistan för moderkortet?, eller har du tänkt på att du inte får ut full kapacitet med den processorn och det grafikkort du beställt... etc.

Permalänk
Skrivet av ecce:

Hej Dustin!

När jag återställde mitt lösenord för inlogg till er webbsida så noterade jag att trafiken inte krypteras mellan klient och server. Det verkar även gälla vanlig inlogg, både på företagssidan och den privata sidan (dustin home) efter vad jag kan se. Eftersom många använder samma lösenord för andra saker, även om det är dumt, känns det väldigt onödigt att inte kryptera överföringen. Däremot krypteras överföringen när man lägger en order.

Har jag missat något eller planerar ni möjligen att införa krypterad överföring av inloggningsuppgifterna?

Hej!
Ber om ursäkt för sent svar. Inloggningen går via HTTPS och är krypterad. Dock är det svårt att uppfatta eftersom man bara studsar via den sidan och direkt skickas vidare till en icke HTTPS sida.

Skrivet av Razeezor:

Tjena Dustin, Har en liten fråga ang Ps4, Såg att du hade redan svarat på föregående sida. Men vet ni vilket datum ni ligger på för närvarande i bokningskön?

Hej.
Tyvärr vet vi inte det.

Skrivet av poorclocker:

Vill bara tacka Dustin home för ett exemplariskt garantiärende, uppskattas.

Så det ska vara Ha en bra dag.

Skrivet av Sallex:

Lite feedback. När jag handlar datorkomponenter så är det viktigaste för mig att jag får snabb, feedback på ordern med kollinr, pålitlig leverans och att garantiärenden hanteras snabbt och bra. Detta har under alla år jag handlat av Dustin funkat helt klanderfritt, tror inte det går att sköta bättre faktiskt. Därför fortsätter jag handla av Dustin.

Ibland har jag dock beställt fel produkter i alla hast, exempelvis minnen som inte passar moderkortet jag beställt etc. Rent slarv från min sida mao. Jag inser att det är svårt att bygga in en check för detta, då det kräver manuell hantering och därmed skulle öka ledtider och kostnader. Det skulle dock gå att införa den kontrollen i de fall jag som kund ringer in till er kundtjänst och vill lägga en order, eller göra en ändring i order. Det skulle höja er servicegrad ännu ett snäpp om personalen ställde några kontrollfrågor. Exempelvis: har du kollat minneskompabilitetslistan för moderkortet?, eller har du tänkt på att du inte får ut full kapacitet med den processorn och det grafikkort du beställt... etc.

Hej.
Mycket bra feedback som jag tar med mig till ansvariga personer för våra telefonlinjer. Ha en fortsatt bra dag.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Playstation 4

Hej Dustin,

Först vill jag tacka för att ni finns här och svarar på frågor. Era konkurrenter har nu som nämnts tidigare fått in flertalet partier med PS4 enheter och bearbetar av sina kundbokningar kontinuerligt. Några levererar redan till kunder som lagt bokningar i slutet av okt början av november med kontinuerlig information om när nästa order kommer in.

Själv bokade jag min enhet redan i september hos er och fick som många andra ett mail om att låsa min order i december för leverans innan jul. Det måste finnas möjlighet för er att ge mer information, man börjar fundera på om ni helt enkelt inte lyckats få tag på en enda enhet?

Permalänk
Skrivet av Schrynch:

Hej Dustin,

Först vill jag tacka för att ni finns här och svarar på frågor. Era konkurrenter har nu som nämnts tidigare fått in flertalet partier med PS4 enheter och bearbetar av sina kundbokningar kontinuerligt. Några levererar redan till kunder som lagt bokningar i slutet av okt början av november med kontinuerlig information om när nästa order kommer in.

Själv bokade jag min enhet redan i september hos er och fick som många andra ett mail om att låsa min order i december för leverans innan jul. Det måste finnas möjlighet för er att ge mer information, man börjar fundera på om ni helt enkelt inte lyckats få tag på en enda enhet?

Jag känner precis som du...
Jag bokade i mitten av oktober och har fortfarande inte fått min, medan en kollega som bokat av El Giganten i mitten av november redan har fått sin.
I dagsläget är jag mest arg över att jag valde Dustin som enda förbokningsställe, snarare än att boka på fler ställen, för då hade jag redan fått tag på en PS4 vid det här laget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paco Maco:

Jag känner precis som du...
Jag bokade i mitten av oktober och har fortfarande inte fått min, medan en kollega som bokat av El Giganten i mitten av november redan har fått sin.
I dagsläget är jag mest arg över att jag valde Dustin som enda förbokningsställe, snarare än att boka på fler ställen, för då hade jag redan fått tag på en PS4 vid det här laget.

Elgiganten har fått in ännu fler enheter nu och hade för tillfället många i lager. Jag avbokade därför min order hos dustin och köpte en hos elgiganten.
Ring Elgigantens kundservice så kan du få en levererad i nästa vecka om du vill. Billigare dessutom.

Permalänk
Skrivet av Schrynch:

Hej Dustin,

Först vill jag tacka för att ni finns här och svarar på frågor. Era konkurrenter har nu som nämnts tidigare fått in flertalet partier med PS4 enheter och bearbetar av sina kundbokningar kontinuerligt. Några levererar redan till kunder som lagt bokningar i slutet av okt början av november med kontinuerlig information om när nästa order kommer in.

Själv bokade jag min enhet redan i september hos er och fick som många andra ett mail om att låsa min order i december för leverans innan jul. Det måste finnas möjlighet för er att ge mer information, man börjar fundera på om ni helt enkelt inte lyckats få tag på en enda enhet?

Hej!
Tyvärr får vi inte de volymer vi vill ha och behöver. Vi har fått inleveranser 4 gånger nu, men tyvärr inte tillräckligt många för att täcka upp alla som beställt och bokat. Vi hade blivit lovade ett stort antal vid release. Tyvärr blev det inte så.

Vi jobbar nu på att få hem så många som möjligt, så fort som möjligt. Men vi kan inte ge något datum i dagsläget då det är väldigt osäkert.
Jag beklagar att jag inte kan ge mer information än så.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Schrynch:

Elgiganten har fått in ännu fler enheter nu och hade för tillfället många i lager. Jag avbokade därför min order hos dustin och köpte en hos elgiganten.
Ring Elgigantens kundservice så kan du få en levererad i nästa vecka om du vill. Billigare dessutom.

Tack för tipset
Köpte en igår och kommer att avbeställa min Dustin-order också!
Yippie, är så lycklig nu!

Permalänk
Medlem

Hann ni inte få med alla leveranser igår?
Kolli-ID visar "elektronisk förhandsinformation mottagen 20:50"

Permalänk

För er som inte orkar vänta: Nu har även Ginza PS4 Basenhet Lego Marvel Super Heroes Bundle för 4995:- (fraktfritt) i lager:
http://www.ginza.se/product/ps4-konsoler-tillbehor/ps4-basenh...

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en UPS på er Weekend Rush, känns som om den typen av produkter aldrig promotas. EATON 3S UPS 550VA/300W är en trevlig produkt, skulle man se den för 499 så kanske jag skulle kunna övertala mig själv att köpa en till

Visa signatur

RIPE LIR

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Hann ni inte få med alla leveranser igår?
Kolli-ID visar "elektronisk förhandsinformation mottagen 20:50"

Hej.
Vi har inte fått nått meddelande om att det skulle varit några problem på lagret. Men skicka mig ert ordernummer som PM så ska jag undersöka saken.

Skrivet av tomle:

Hade gärna sett en UPS på er Weekend Rush, känns som om den typen av produkter aldrig promotas. EATON 3S UPS 550VA/300W är en trevlig produkt, skulle man se den för 499 så kanske jag skulle kunna övertala mig själv att köpa en till

Jag skickar detta vidare till vår marknadsavdelning. Så får vi hålla tummarna att de lägger med en UPS nästa gång.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Har ett problem med mina QPAD QH-90, och jag ska skicka tillbaka dom för felsökning.
Vart kan jag köpa en passande returkartong?

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Proffsmoddare

Hej Dustin Home.

Kommer ni sälja dessa igen?
http://www.dustinhome.se/product/5010762400/jbl-studio-590-ch...

Mvh

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Angående denna nyhet i DN http://www.dn.se/ekonomi/dustin-salde-hogtalare-med-bortskrap...
Med tanke på allvarligheten i detta så funderar jag seriöst på hur många av era produkter som är lagligt införskaffade? Mitt förtroende för er naggas ordentligt i kanten. Ska jag behöva vara orolig över ursprunget av era produkter när jag handlar hos er? Kommentar om händelsen i stort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av foh668:

Angående denna nyhet i DN http://www.dn.se/ekonomi/dustin-salde-hogtalare-med-bortskrap...
Med tanke på allvarligheten i detta så funderar jag seriöst på hur många av era produkter som är lagligt införskaffade? Mitt förtroende för er naggas ordentligt i kanten. Ska jag behöva vara orolig över ursprunget av era produkter när jag handlar hos er? Kommentar om händelsen i stort?

Jag skulle vilja veta om det handlade om piratkopior eller gråimport.

Permalänk
Inaktiv

Jag köpte Microsoft Office 2013 ifrån er. Jag tänkte utnyttja erbjudandet som ni har med Microsoft, "få 500kr tillbaka om man köper Office. På kupongen måste skicka till Microsoft står det att jag måste skicka med fakturan jag fick i samband med köpet på Dustin. Men jag fick bara en A4 där det står Plocklista. Det är inte fakturan gissar jag. Var får jag tag på fakturan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klappa:

Jag köpte Microsoft Office 2013 ifrån er. Jag tänkte utnyttja erbjudandet som ni har med Microsoft, "få 500kr tillbaka om man köper Office. På kupongen måste skicka till Microsoft står det att jag måste skicka med fakturan jag fick i samband med köpet på Dustin. Men jag fick bara en A4 där det står Plocklista. Det är inte fakturan gissar jag. Var får jag tag på fakturan?

Logga in.
Orderhistorik.
Klicka på aktuell order.
Vid fakturainformation, "Skicka kopia (PDF)"

Permalänk

Uttalande från Dustin angående försäljning av högtalare

Skrivet av foh668:

Angående denna nyhet i DN http://www.dn.se/ekonomi/dustin-salde-hogtalare-med-bortskrap...
Med tanke på allvarligheten i detta så funderar jag seriöst på hur många av era produkter som är lagligt införskaffade? Mitt förtroende för er naggas ordentligt i kanten. Ska jag behöva vara orolig över ursprunget av era produkter när jag handlar hos er? Kommentar om händelsen i stort?

Dustin är angeläget om att inte sälja produkter som förts in på den svenska marknaden på ett felaktigt sätt. För att förhindra detta kräver företaget såväl legala som etiska garantier av samtliga de ca 200 distributörer som levererar till Dustin. Vidareförsäljning av produkter från Ukraina på det sätt som skett i fallet med högtalarna från Audio Pro är inte acceptabelt.
I det aktuella fallet köpte Dustin högtalarna från en distributör inom EU som företaget har samarbetat med under flera år och som liksom övriga distributörer garnterat att de följer Dustins legala och etiska krav. Distributören har brustit i sin kontroll och har sålt vidare produkter till Dustin i strid med våra regler. Så snart Dustin uppmärksammades på problemet stoppade vi vår försäljning av produkterna. Vi beklagar givetvis det inträffade och accepterar tingsrättens utslag. Dustin har en dialog med distributören och överväger att bryta samarbetet.
Det är tråkigt att den här saken gick så långt. Om inte motparten insisterat på att Dustin skulle medge varumärkesintrång hade vi inte behövt hamna i domstol. Vi vill inte sälja varor som först in landet på det här viset och har inte gjort något medvetet varumärkesintrång. Vi jobbade med en betrodd distributör och hade ingen anledning att misstänka att varorna tagits in från Ukraina.
Dustin har ca 200 000 produkter i sortimentet och har ingen möjlighet att fysiskt kontrollera om serienumren på varje enskild vara i vårt lager är korrekta. Vi måste lita på att våra leverantörer lever upp till de garantier de ställer ut.

För ytterligare information:
Robert Pap, Nordisk Inköpsdirektör
070-3638977
mail: robert.pap@dustin.se

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Logga in.
Orderhistorik.
Klicka på aktuell order.
Vid fakturainformation, "Skicka kopia (PDF)"

Tack!

Permalänk
Medlem

Har ni tagit bort postförskott som betalning?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Hej!

Bryter inte Dustin Home mot marknadsföringslagen när ni säljer bland annat Toshiba Encore till konstant kampanjpris? Ni har ju aldrig sålt den för 3499:-?

http://www.dustinhome.se/product/5010756542/toshiba-encore-at...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2347891

Visa signatur

Dator: Intel Core 2 Duo E6750@3.2Ghz 2 GB DDR2 6400, 320GB HD, ATI HD3850 256MB, 22" Mirai TFT.
Laptop: Lenovo S10E.

Permalänk
Avstängd

Vad besviken man blir när man beställer innan 16 och ni inte lyckas få iväg paketet, elektronisk förhandsinformation till posten räknas verkligen inte...

Permalänk
Medlem

Går det inte att kontakta Dustin via epost? Vi registrerade ett supportärende från vårt företag gällandes en felbeställning där Dustin har givit felaktig information, men fick till svar att det inte gick att returnera produkten. Vi svarade då på det mail vi fått (från kundservice@dustin.se) men har inte fått något svar på flera dagar. Om det är så att man måste registrera ett nytt supportärende för att på nytt nå Dustin känns det systemet väldigt förlegat.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Har ni tagit bort postförskott som betalning?

Hej.
Ja vi har tagit bort alternativet postförskott. Det var för få som ville ha det kvar.

Skrivet av Peter233:

Hej!

Bryter inte Dustin Home mot marknadsföringslagen när ni säljer bland annat Toshiba Encore till konstant kampanjpris? Ni har ju aldrig sålt den för 3499:-?

http://www.dustinhome.se/product/5010756542/toshiba-encore-at...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=2347891

Hej.
Detta stämmer inte riktigt. Vi fick in plattan i sortimentet i oktober för det priset. Sen sänktes det inför julen och legat kvar på det priset sedan dess.

Skrivet av trollhattan:

Vad besviken man blir när man beställer innan 16 och ni inte lyckas få iväg paketet, elektronisk förhandsinformation till posten räknas verkligen inte...

Hej.
Jättetråkigt om vi inte fick iväg er order i tid. Ber om ursäkt.

Skrivet av Thylith:

Går det inte att kontakta Dustin via epost? Vi registrerade ett supportärende från vårt företag gällandes en felbeställning där Dustin har givit felaktig information, men fick till svar att det inte gick att returnera produkten. Vi svarade då på det mail vi fått (från kundservice@dustin.se) men har inte fått något svar på flera dagar. Om det är så att man måste registrera ett nytt supportärende för att på nytt nå Dustin känns det systemet väldigt förlegat.

Hej.
Det går jättebra att skicka ett mail till kundservice@dustin.se . Våra svarstider är tyvärr lite längre nu på grund av sjukdomar.
Det går annars bra att ringa oss på 08-553 44 800.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Tjennare, beställde mitt 280x Matrix Platinum den 23 januari och det har inte kommit än. Förstår att det skulle ta längre tid eftersom det är en beställningsvara och att den inte finns på lager. Men nu när det har gått två veckor börjar jag blir väldigt otålig.

Visa signatur

NZXT Phantom Spec.Edit. Red Stripes | MSI Z77A-GD65 | i5 3570K 4.4 GHz | Corsair H100 | Corsair Vengeance LP 1600 MHz 16 GB | R9 290 MSI Twin Frozr 4 | Samsung 860 EVO 500 GB x2 RAID 0 | Corsair RM1000x 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vill ge Dustin Home välförtjänt beröm då min senaste beställning gick grymt snabbt. Visserligen ett litet paket men ändå. 16:58 gjorde jag beställningen, 18:10 fick jag besked om att produkten var skickad och 13:07 dagen efter fick jag besked om att paketet fanns att hämta ut.

Permalänk
Skrivet av Kalliniho:

Tjennare, beställde mitt 280x Matrix Platinum den 23 januari och det har inte kommit än. Förstår att det skulle ta längre tid eftersom det är en beställningsvara och att den inte finns på lager. Men nu när det har gått två veckor börjar jag blir väldigt otålig.

Hej.
Skicka ett PM med ert ordernummer så ska jag undersöka saken.

Skrivet av foh668:

Vill ge Dustin Home välförtjänt beröm då min senaste beställning gick grymt snabbt. Visserligen ett litet paket men ändå. 16:58 gjorde jag beställningen, 18:10 fick jag besked om att produkten var skickad och 13:07 dagen efter fick jag besked om att paketet fanns att hämta ut.

Perfekt!
Ha en trevlig helg.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin