Extern HD till både Mac och PC(flytta emellan)

Permalänk

Extern HD till både Mac och PC(flytta emellan)

Hej! Jag har funderat länge på att skaffa mig en liten och smidig macbook pga mycket resande och därför passar ju batteri tiden väldigt bra!

Jag har en speldator just nu med 3 olika externa hårddiskar och min tanke är att köpa en stor extern hd till macbook och spara all information där eftersom de går väldigt fort med thunderbolt och att jag inte får virus(förhoppningsvis). Jag hittade en dockningsstation/kabinett till hårddiskar med thunderbolt med 4 platser för hårddiskar. Är detta något värt eller bör jag köpa en liten asus som bärbar och köpa externa hårddiskar till Pc:n ist?

För övrigt så har jag använt mig länge utav sweclockers men jag har bara inte skapat något konto!
Jag kan inte så mycket om varken PC elr Mac så ni får gärna förklara lite "enkelt"

Tack på Förhand! //KalasKungen

Permalänk
Hedersmedlem

Om du behöver en hårddisk med Thunderbolt och USB 2.0/3.0 har LaCie ett par varianter, de är inte billiga men lär fungera finfint. Sedan vet jag inte hur det är med filsystemen - har för mig att Mac OS X kan läsa NTFS, medan att Windows har problem med HFS+ generellt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk

Kör exFAT på min externa som jag växlar mellan OSX och Windows, funkar finfint.

Läs mer här

Permalänk

Tack som F*n!! nu blir det att köpa macbook och lagra mitt musikbiblotek där!