Samsung släpper ny Galaxy-serie i metall senare under våren

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Otroligt att de lyckas få folk upphetsade bara för att "baksidan är i metall". Helt ointressant i min mening.

Undrar jag med, varför folk är så kåta i "premium" kvalitet och ska man köpa en mobil för bara glo på eller använda den egentligen?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Skrivet av XPerion:

Undrar jag med, varför folk är så kåta i "premium" kvalitet och ska man köpa en mobil för bara glo på eller använda den egentligen?

Mest folk utan koll som kommer med sådana påståenden att metall = lyx.

Det är samma personer som köper bang och olufsen och tror att det är bäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Du är minorteten isåfall, iallfall om man räknar med i-länder.

Kan du backa upp ditt påstående med fakta? Högst osannolikt.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

Skulle ha köpt en Nexus 5 om det inte vore för batteritiden precis nästan alla klagar på! och fått usla reviews på just batteritiden!

Har en vän som har en Nexus 5 och han har inga problem med batteritiden. Den håller utan problem en hel dag för han

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Dags att införskaffa bakstycke i metall alltså... Till min S2.... Premium...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har en vän som har en Nexus 5 och han har inga problem med batteritiden. Den håller utan problem en hel dag för han

Instämmer.

(jag är själv en Nexus 5-ägare. Använder den dagligen med både surf, bluetooth och Spotify. Batteriet låter litet på pappret, men duger gott i praktiken)

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Bara den kommer med 3gb ram så blir jag nöjd. S5:ans 2gb var snålt, likaså att den blev större än S4 fast med sämre skärpa (de lade inte till några extra pixlar i upplösningen)

Permalänk

Haha surt för dem som har redan förbokat Normala s5an denna hoppas vi kommer bli mycket bättre:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag tillhör också den "minoriteten". Har heller ingen smartphone utan en enkel mobil med riktiga knappar för 500 spänn. Den har minst 3 veckors batteritid och klår därmed alla "smarta" telefoner som telefon betraktat.

Min Galaxy S3:a klarar sig ca 2 veckor när jag har samma användningsmönster som jag skulle ha med en osmart telefon. Som jag använder den vanligtvis så klarar den sig 2-3 dagar (musik via bluetooth i flera timmar, surfning / video). Detta är dock tack vare ett tredjeparts 7 Ah batteri. Samsungs batteri klarar knappt en dag.

Jag övervägde att köpa en Z2 (för att Sony mobiler var vattentäta) eller en S5 (för att den skulle ha fingerläsare & utbytbart batteri) men som det ser ut nu så väntar jag nog till nästa år och ser hur Z3 och S6 ser ut... S3:an är fullt tillräcklig än så länge (i alla fall med CyanogenMod 10.2).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

man drar ändå ett skal över skiten så det spelar ingen roll om den är gjord i sten, metall, plast eller gummi. och att kunna byta batteriet samt stoppa i microSD kort väger tungt.

Exakt!

Men skullle inte ha nåt mot att klämma och känna på den.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Har en vän som har en Nexus 5 och han har inga problem med batteritiden. Den håller utan problem en hel dag för han

wow en hel dag? det är ju helt otroligt.. när andra användare kör lite musik surf spel m.m så håller den några timmar.. och en hel dag är ju värdelöst.
Om jag använder min bra mycket äldre S3 4g sparsamt så håller den också en hel dag.

http://lgambassadoren.bloggsida.se/nexus-5/nexus-5-batterites...

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-goo...

Med andra ord totalt värdelös batteritid!

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Kan du backa upp ditt påstående med fakta? Högst osannolikt.

Ja att använda som telefon innebär att ringa. Så jag tror de flesta använder smartphones större delen av tiden till något annat än att ringa samtal.
Och sen så tror jag smartphones säljer bättre än knapptelefoner idag i utvecklingsländer.

Ingen källa bara min uppfattning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Varför ska man ha skal på en mobil i metall?
Enda anledningen till att jag har skal på min S4:a är den äckliga plasten.

Anledningen till att ha skal på en mobiltelefon i metall är betydligt större än en med plast, metall är inte indestructable you know?
Tappar du en metaltelefon vs en gjord av plast så klarar sig plasttelefonen bättre just pga att den är gjord i plast och inte är lika styv
(Plasten i telefonen dämpar fallet), har du däremot en telefon med t.ex. unibody metallskal så, eftersom telefonen är så styv så spricker
skärmen mycket lättare.

För övrigt så alla som kör utan skal och skärmskydd är töntar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Ja att använda som telefon innebär att ringa. Så jag tror de flesta använder smartphones större delen av tiden till något annat än att ringa samtal.
Och sen så tror jag smartphones säljer bättre än knapptelefoner idag i utvecklingsländer.

Ingen källa bara min uppfattning.

Du påstod att jag tillhör en minoritet som använder telefonen främst som en telefon. Det vill jag gärna se fakta om.
Det är nämligen så att det nästan bara finns smartphones att köpa i affärerna idag, så de som inte bryr sig så mycket om alla andra funktioner i mobilerna men behöver en ny, blir ju mer eller mindre tvungna att köpa en. Det går att beställa 'dumtelefoner' på internet, men även om det är oerhört vanligt att beställa från nätet så är det långt ifrån alla som gör det.

Jag tycker helt klart att det är smidigt att kunna ringa, skicka sms, ta bilder och använda internet i en och samma enhet, under förutsättning att inte samtalen blir lidandes på något sätt. Tyvärr är det ju just den funktionen som blir allt sämre hela tiden. All fokus läggs på prestanda och fler funktioner.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av pSYKED:

Anledningen till att ha skal på en mobiltelefon i metall är betydligt större än en med plast, metall är inte indestructable you know?
Tappar du en metaltelefon vs en gjord av plast så klarar sig plasttelefonen bättre just pga att den är gjord i plast och inte är lika styv
(Plasten i telefonen dämpar fallet), har du däremot en telefon med t.ex. unibody metallskal så, eftersom telefonen är så styv så spricker
skärmen mycket lättare.

Och vilken vetenskap grundar du det på?

HTC One fick nyss bättre betyg i drop-test och den är inte i plast, så vad grundar du dina slutsatser på egentligen?

EDIT: Nu hittade jag testet också.

Skrivet av pSYKED:

För övrigt så alla som kör utan skal och skärmskydd är töntar.

Haha, ska du bete dig som en fjortis så kan du ju knappast tro att folk ska ta dig på allvar

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Anledningen till att ha skal på en mobiltelefon i metall är betydligt större än en med plast, metall är inte indestructable you know?
Tappar du en metaltelefon vs en gjord av plast så klarar sig plasttelefonen bättre just pga att den är gjord i plast och inte är lika styv
(Plasten i telefonen dämpar fallet), har du däremot en telefon med t.ex. unibody metallskal så, eftersom telefonen är så styv så spricker
skärmen mycket lättare.

För övrigt så alla som kör utan skal och skärmskydd är töntar.

Det där finns inga som helst belägg för. Titta på alla "drop tests" med S4an (är rätt många vid det här laget) så ser du att den klarar sig sämre än iPhone 5 i den stora majoriteten av testerna.

Den enda fördel jag ger Samsungs lösning med ett tunt avtagbart skal är att du lätt kan byta det om du råkar skada det. Men finns som sagt inga belägg för att det gör skärmen mindre benägen att spricka.

Permalänk
Medlem

Vad är fördelen med Exynos processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 120hz:

wow en hel dag? det är ju helt otroligt.. när andra användare kör lite musik surf spel m.m så håller den några timmar.. och en hel dag är ju värdelöst.
Om jag använder min bra mycket äldre S3 4g sparsamt så håller den också en hel dag.

http://lgambassadoren.bloggsida.se/nexus-5/nexus-5-batterites...

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-lg-goo...

Med andra ord totalt värdelös batteritid!

Med en hel dag så menar jag naturligtvis att den används. Du behöver inte vara så otrevlig. Han lyssnar på musik och använder den en del också. Den håller också en hel dag med musik och väldigt dålig täckning vilket drar mycket på telefonen

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd

Håller mig endå till min Iphone 5s 64gb
Sålde nyss min Samsung Note 3 + Note gear
Aldrig mer Android för min del. Jag trivdes inte med Android.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pSYKED:

Anledningen till att ha skal på en mobiltelefon i metall är betydligt större än en med plast, metall är inte indestructable you know?
Tappar du en metaltelefon vs en gjord av plast så klarar sig plasttelefonen bättre just pga att den är gjord i plast och inte är lika styv
(Plasten i telefonen dämpar fallet), har du däremot en telefon med t.ex. unibody metallskal så, eftersom telefonen är så styv så spricker
skärmen mycket lättare.

För övrigt så alla som kör utan skal och skärmskydd är töntar.

Håller med när det gäller metal om man tappar mobilen går den lättare sönder än om man jämför med plast men
du har helt fell när det gäller om en individ väljer att använa skal/skärmskydd eller inte, det är helt frågan om smak men alla borde förså att skal/skärmskydd är en fördel ifall man skulle råka tappa mobilen. Det du säger att person som kör utan skal och skärkydd är töntar är som att personer som kör volvo och inte ferrari är töntar. Lyssna på hur du låter.

Jag kör utan skärmskydd då jag tycker att det är mer bekvämligt och tycker att bilden på skärmen blir tydligt bättre än med skärmskydd på.
Det är helt en frågan om smak och man är ingen tönt bara för att man väljer att inte använda skärmskydd eller skal så din åsikt är vidrig.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kimy91:

Håller med när det gäller metal om man tappar mobilen går den lättare sönder än om man jämför med plast

Fast det stämmer inte.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Jag kan ytterst lite om antenner och radio, men borde inte ett bakstycke i metall enbart vara till nackdel för sändning/mottagning av radiokommunikation (telefon + w-lan + bluetooth)?

Även om det inte är så så anser jag ändå att metallbakstycke är korkat. Exakt vad ska det vara bra för? Telefonen blir knappast mer hållbar, den blir bara mer otymplig och flexar ingenting. Enbart utseende? Tragiskt i så fall.

Yes det är enbart för utseendet och känslan. Med metallbakstycket behöver antennen göras på annat sätt, t.ex. som iphone som har det på metallramen runt om.

Permalänk
Skrivet av lynx:

Den lär bli kall och go under vintern.

Den blir inge kallare än en "plast" mobil eller tempen på omgivningen.

Visa signatur

When it comes to matters of the heart, always follow your dick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icehawk77:

Den blir inge kallare än en "plast" mobil eller tempen på omgivningen.

Nej men metall leder värmen lättare från kroppen vilket gör att handen blir kallare.

Samsung ska göra ett riktigt jäkla monster för att det ska vara intressant med deras ovilja att släppa källkod till hårdvaran samt de fördömda knapparna utanför skärmen.

Permalänk
Skrivet av Boss302:

Nej men metall leder värmen lättare från kroppen vilket gör att handen blir kallare.

Samsung ska göra ett riktigt jäkla monster för att det ska vara intressant med deras ovilja att släppa källkod till hårdvaran samt de fördömda knapparna utanför skärmen.

"de fördömda knapparna utanför skärmen" är bland det bästa med samsungs telefoner imo. Tycker det är sjukt irriterande att knapparna ska behöva ta upp värdefull skärmyta.

Permalänk
Skrivet av €lysian:

Själv använder jag telefonen i första hand som telefon.

Jaha du är sån du tycker ju iofs det är överdrivet att man ska ha så mycket prestanda bara för att sitta och spela på lektionerna (så gör alla mina kompisar) istället för att jobba så man kan gå hem och spela på datorn men nejnej då ska man ju ta igen allt man missat under skoldagen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Jaha du är sån du tycker ju iofs det är överdrivet att man ska ha så mycket prestanda bara för att sitta och spela på lektionerna (så gör alla mina kompisar) istället för att jobba så man kan gå hem och spela på datorn men nejnej då ska man ju ta igen allt man missat under skoldagen..

Försök inte placera mig i något fack. Jag har en Galaxy S4, men har tröttnat på alla meningslösa funktioner de har slängt i den. Prestandan är väldigt överdriven till det jag använder den till och jag betvivlar starkt att någon utnyttjar den fullt ut. Precis som många andra var jag tidigare intresserad av att ha det senaste inom teknik. Det gick över.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Försök inte placera mig i något fack. Jag har en Galaxy S4, men har tröttnat på alla meningslösa funktioner de har slängt i den. Prestandan är väldigt överdriven till det jag använder den till och jag betvivlar starkt att någon utnyttjar den fullt ut. Precis som många andra var jag tidigare intresserad av att ha det senaste inom teknik. Det gick över.

Jag har också s4 men jag kan säga att jag använder mobilen till max, iaf hårdvarumässigt. Jag har lagt in en ren AOSP rom så jag har inte kvar Samsung's lullull. Däremot får ramminnet och processorn jobba hårt med alla mina 17 widgets, massor av push appar, bluetooth headset och tangentbord och mus, gps aktiverad jämt pga jobbet, whatsapp, facebook, Hangouts, tapatalk går varmt, wifi hemma, Yatse för att styra Raspberry Pi, gpp remote för att komma åt pcn när jag inte är hemma. Samt även ir ibland för att styra tvn från köket. Sen används kameran ofta och usbminnen kopplar jag in med otg kabel för att tanka upp eller ur info.

Så det jag vill ha är en ännu snabbare cpu, mer lagringsutrymme, och mer ram.

Samsung borde lägga mer tid och pengar på hårdvara och mindre tid på s-health och sådana saker som ändå inte klår 3epartsappar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pSYKED:

Anledningen till att ha skal på en mobiltelefon i metall är betydligt större än en med plast, metall är inte indestructable you know?
Tappar du en metaltelefon vs en gjord av plast så klarar sig plasttelefonen bättre just pga att den är gjord i plast och inte är lika styv
(Plasten i telefonen dämpar fallet), har du däremot en telefon med t.ex. unibody metallskal så, eftersom telefonen är så styv så spricker
skärmen mycket lättare.

För övrigt så alla som kör utan skal och skärmskydd är töntar.

http://www.swedroid.se/htc-one-och-one-max-vinner-mot-galaxy-... ägd.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Haha, att plast skyddar bättre än metall stämmer inte alltid som andra sa, helheten måste vara bra och tåligt... men visst tro att plast är bättre

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4, Moderkort: AsRock Z77 Pro4, PSU: Antec VP650PM 650W, CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.3Ghz, HDD: 500GB Western Digital Caviar Green 3,5, SSD: Samsung 840 Pro Series 128GB, OS: Windows 7 Ultimate 64 Bit