Asus 780 DirectCUII OC demovara, vad betyder "NB" samt erfarenheter från kompletts fynmarknad

Permalänk

Asus 780 DirectCUII OC demovara, vad betyder "NB" samt erfarenheter från kompletts fynmarknad

Satt idag och uppdaterade kompletts fyndvaruavdelning och så kom det upp ett Asus 780 DirectCUII för 2920kr. Jag tvekade inte en sekund och klickade bara på köp.

Länk till fyndvaran:
https://www.komplett.se/asus-geforce-gtx-780-3gb-demo/804933

Finns det någon risk med att köpa på detta sätt? Är medveten om att det bara är kort(alltså inga manualer, drivrutiner, kablar etc.)

Det står "NB!" i beskrivningen, någon som vet vad detta betyder?

Ringde kundservice och de visste inte vad NB betyder. De försäkrade mig om att det var ett nära sprillans om inte helt nytt kort som jag köpt, men vill gärna ha kommentar från någon som handlat på liknande sätt.

Byter från 7950 och är fett taggad

Permalänk
Medlem

vet tyvärr inte vad nb betyder men jag har handlat mycket på komplett och alltid varit jättenöjd. jag har dock aldrig köpt en fyndvara men jag litar på det företaget och skulle bli mycket förvånad om det var något fel på ditt kort.

Permalänk
Avstängd

NB=Nothing But eller på ren svenska Endast

Hur är det med språkkunskaperna år 2014?

Permalänk

HAHA värsta jag hört om en återförsäljare har en sån förkortning i sin beskrivning, men om det är sant så tack

Permalänk
Avstängd

Alla kan inte vara perfekta, om du hade läst hela texten så framgår det ganska simpelt

Citat:

NB! Endast kort !!! (drivrutiner, kablar, manual++ saknas!!)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Murdoc:

NB=Nothing But eller på ren svenska Endast

Hur är det med språkkunskaperna år 2014?

NB = Nota Bene = Märk väl!, OBS!, notera, etc.

Hur är det med språkkunskaperna år 2014?

Visa signatur

///M4

Permalänk

Om du hade läst mitt inlägg ordentligt hade du sett att jag var medveten om att det endast är kort som medföljer Men NB var frågan och den har du antagligen svarat på så back to topic!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoski:

NB = Nota Bene = Märk väl!, OBS!, notera, etc.

Hur är det med språkkunskaperna år 2014?

Med tanke på landet vi bor i och 93% av svenskarna kan engelska och kanske 5-10% italienska, så köper jag min förklaring bättre.

Permalänk

tack hoski! har faktiskt aldrig hört talas om det men fick upp det som 6e träff när jag googlade "NB".

Nu fortsätter vi, erfarenheter av kompletts fyndvaror:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr.Murdoc:

Med tanke på landet vi bor i och 93% av svenskarna kan engelska och kanske 5-10% italienska, så köper jag min förklaring bättre.

Uttrycket kommer från latin, och existerar faktiskt i det engelska språket. Används väl främst inom juridik.
Ett annat exempel på ett sånt uttryck (dock med helt annan betydelse) är pro bono.

Fördelningen av språkkunskaper och att vi bor i Sverige är ingenting som påverkar innebörden av förkortningen.

Tänk att du fick lära dig nåt nytt idag!

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Det betyder att det är trasigt... Jag kan köpa det av dig!

Visa signatur

Moderkort: Sabertooth P67 | Processor: Intel i7 2600K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i | Grafikkort: EVGA GTX 780 SC 3 GB SLI. | RAM-Minnen: HyperX Blue 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Nätagg: Corsair TX 750W | Display: AOC 24" G2460PQU 144hz / 3x AOC 24" LED E2461FWH | Mus: Razor Deathadder | Headphones: QPad- QH90 | Keyboard: QPad MK-80 | Chassie: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Skrivet av Maarlow:

Det betyder att det är trasigt... Jag kan köpa det av dig!

3500kr och det är ditt