Permalänk
Medlem

Stoppa en dddos attack NU!

Hej, en kompis till mig ligger högt rankad i wow arena, och folk sitter och ddosar honom hela tiden han har 9000 i ping överallt och vi kan knappt snacka i skype osv, är det någon kunnig som vet hur man stoppar det? Och gör så att dom inte kan ddosa igen? Det är bråttom tack! (:

byta Ip-adress osv är ingen idé för dom får tag i den direkt ändå.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Tack! Ska prova, är det krångligt att få igång? Och att tillägga så är det hans dator dom ddosar, ingen hemsida.

Visa signatur

Permalänk

Folk är sådana muppar - att dom bara orkar!
Först faila i PVP sen sitta och ddosa istället för att lära sig spela..

Visa signatur

HAF Lanbox + Noctua 2xNF-A14 1xNF-S12A 2xNF-R8 - Corsair RM1000Gold - MSI Z87-G45 / I5 4670K + Noctua NH-L12 - 16GB(4x4) Corsair XMS3 1600MHz - 1x280X Sapphire - 2x7950 XFX - 120GB mSATA - 2x360GB 2.5tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tack! Ska prova, är det krångligt att få igång? Och att tillägga så är det hans dator dom ddosar, ingen hemsida.

Ring till internet leverantören och be dem hjälpa till. Det kostar inget.

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Spela inte wow! Då slipper man sådan skit...
Att han ens bli ddosad säger ju endel om hur wow comunityt är...

vilken server är det btw? inga jag känner som spelar wow har sådana problem, och de korta 2 levlarna jag spelade dog jag utav tråkighet då INGET hände alls.

Finns förövrigt DDos skydd hos vissa lite vassare routrar, be honom kolla bland inställningarna där?

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

vilken server är det btw? inga jag känner som spelar wow har sådana problem, och de korta 2 levlarna jag spelade dog jag utav tråkighet då INGET hände alls.

Finns förövrigt DDos skydd hos vissa lite vassare routrar, be honom kolla bland inställningarna där?

"Spela inte wow,"
Spela inte LoL, Spela inte CoD, Spela inte BF4, Spela inte *****

Spela inte alls helt enkelt då, du kan bli Ddosas när som helst

Permalänk
Medlem

Hur tusan får dom ens reda på din kompis IP adress? Detta är inget som direkt borde synas för andra spelare kopplade till WoW servrarna. Så jag ser inte hur de ska kunna få reda på det så pass lätt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Ring till internet leverantören och be dem hjälpa till. Det kostar inget.

Dom har stängt nu tyvärr.

Skrivet av sten1930:

Jag spelar själv inte wow, så är är inte så insatt, försöker bara hjälpa honom (: Han har nån Technicolor router, och där finns det knappt några inställningar alls.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

undrar också hur kommer det sig att dom hittar eran IP adress hela tiden då?

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Det är tyvärr bara ISP som kan fixa en ddos attack.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av iSw3de:

"Spela inte wow,"
Spela inte LoL, Spela inte CoD, Spela inte BF4, Spela inte *****

Spela inte alls helt enkelt då, du kan bli Ddosas när som helst

Har alldrig blvit Ddosad i något spel jag någonsin spelat, bara från wow-spelare som spelar på flumiga servrar och dylikt som jag hört om

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk

DDOSad kan man bli om ens IP är känd, men om man kan dölja den är man i princip säker. Att som privatperson skydda sig på annat sätt än att dölja IP är i stort sett omöjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Hej, en kompis till mig ligger högt rankad i wow arena, och folk sitter och ddosar honom hela tiden han har 9000 i ping överallt och vi kan knappt snacka i skype osv, är det någon kunnig som vet hur man stoppar det? Och gör så att dom inte kan ddosa igen? Det är bråttom tack! (:

byta Ip-adress osv är ingen idé för dom får tag i den direkt ändå.

Säg åt din kompis att ge fan i Skype. Det är därifrån de får hans IP, man behöver bara skicka iväg en friend request så får man den.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Hur tusan får dom ens reda på din kompis IP adress? Detta är inget som direkt borde synas för andra spelare kopplade till WoW servrarna. Så jag ser inte hur de ska kunna få reda på det så pass lätt.

Skrivet av Bärrich:

undrar också hur kommer det sig att dom hittar eran IP adress hela tiden då?

Skrivet av Whippoorwill:

DDOSad kan man bli om ens IP är känd, men om man kan dölja den är man i princip säker. Att som privatperson skydda sig på annat sätt än att dölja IP är i stort sett omöjligt

Varken han eller jag vet hur dom får tag i hans IP, men det gör dom likförbannat. Hur döljer man sin Ip-adress då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Jag spelar själv inte wow, så är är inte så insatt, försöker bara hjälpa honom (: Han har nån Technicolor router, och där finns det knappt några inställningar alls.

Antar då att det är telia eller com hem han har, de levererar technicolor routrar. Har han telia så ring supporten så hjälper de
Om han har com hem så finns det tyvär ringet att göra, deras support orsakar fler problem än vad de löser.

de följer ett manus bara, okunniga till max.

1. Kan du starta om routern?
2. Kan du hålla inne reset-knappen 10 sekunder?
3. Kan du testa storta om mediaboxen (om man har en)?
4. Kan du byta utag som du kopplat in routern till i mediaboxen?
5. Supporten gör en felanmälan ifall ovanstående inte funkade.

Har han com hem så kommer nog problem han inte ens tänkte på att han har lösa sig... Har man inte haft något annat så vet man inte hur dåliga de är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Spelar inte wow själv men vet att man via Skype kan få tillgång till IP även om man inte är vän med personen i fråga. Testa att byta IP och inte använda Skype och se om det går då. Har han samma användarnamn är det troligtvis så de får reda på IP. Om detta löser problemet byt program eller be honom göra ett nytt konto som inte har samma namn/email.

Om det inte fungerar så googla alla program han använder och se vilka program som gör det möjligt att ta fram IP.
Enligt en snabb sökning tycks endast GM ha tillgång till IP i WOW.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem

De får nog IPn genom skype eller liknande tjänst.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Inaktiv

Sluta streama. Sluta ha diverse löst folk på IM klienter och voip klienter.
Och ja. Sluta använd Skype för gudskelov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Varken han eller jag vet hur dom får tag i hans IP, men det gör dom likförbannat. Hur döljer man sin Ip-adress då?

Låter som att de antingen får tag på detta via en isntant messenger som typ Skype. Eller så är hans dator infesterad med nån malware som ger ut hans ip adress till retarden som ddosar

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem

ring ISPn

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SwedZi:

Logga ut från Skype och annat dylikt mög. Vad använder ni för att streama? Typ twitch borde inte ge problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Antar då att det är telia eller com hem han har, de levererar technicolor routrar. Har han telia så ring supporten så hjälper de
Om han har com hem så finns det tyvär ringet att göra, deras support orsakar fler problem än vad de löser.

Har han com hem så kommer nog problem han inte ens tänkte på att han har lösa sig... Har man inte haft något annat så vet man inte hur dåliga de är.

Skrivet av bjinko:

Spelar inte wow själv men vet att man via Skype kan få tillgång till IP även om man inte är vän med personen i fråga. Testa att byta IP och inte använda Skype och se om det går då. Har han samma användarnamn är det troligtvis så de får reda på IP. Om detta löser problemet byt program eller be honom göra ett nytt konto som inte har samma namn/email.

Om det inte fungerar så googla alla program han använder och se vilka program som gör det möjligt att ta fram IP.
Enligt en snabb sökning tycks endast GM ha tillgång till IP i WOW.

Skrivet av BergEr:

De får nog IPn genom skype eller liknande tjänst.

Skrivet av tonper:

Tack för tips, ni har nog rätt, det kommer förmodligen ifrån Skype osv, men det är ju något vi vill använda. Och mycket riktigt så har han Comhem, så antar då att det inte finns något annat att göra än att vänta tills imorgon då han kan ringa till comhem supporten och be dom fixa det!

Tack för alla svar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon176726:

Tveksamt de får hans ip via streaming, om inte de lyckats hacka sig in i streaming tjänstens servrar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Men vänligen läs precis ovan dig:

Skrivet av Vix:

Säg åt din kompis att ge fan i Skype. Det är därifrån de får hans IP, man behöver bara skicka iväg en friend request så får man den.

Och använd Mumble eller RaidCall. Eller fortsätt helt enkelt med Skype och fortsätt bli DDoSade.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk

Du behöver inte ens adda någon på Skype för att få tag på ipt. Det räcker att de vet hans Skype namn så finns det tjänster som kan luska ut hans ip.

Visa signatur

www.lanbit.se | i5 4670k | Gigabyte GTX 980 WindForce OC | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | ASUS Z87M-PLUS mATX | Samsung SSD 512 gb | Sandisk SSD 128 gb | Fractal Design 1000W | Corsair Obsidian 350D

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sten1930:

De gånger jag ringt till Telia har det varit exakt samma. Det är katastrof så snart man vill ha hjälp med något spännande hos de flesta leverantörer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DiektatorN:

Du behöver inte ens adda någon på Skype för att få tag på ipt. Det räcker att de vet hans Skype namn så finns det tjänster som kan luska ut hans ip.

Jojo, men det går efter samma princip.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vix:

Men vänligen läs precis ovan dig:

Jajo, precis. Men som sagt att vara utan tjänsten som kan ge tillgång till Ip-adress längre perioder är ju inget man vill, så då är enda utvägen att ringa ISP imorgon och be dom lösa det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SwedZi:

Tack för tips, ni har nog rätt, det kommer förmodligen ifrån Skype osv, men det är ju något vi vill använda. Och mycket riktigt så har han Comhem, så antar då att det inte finns något annat att göra än att vänta tills imorgon då han kan ringa till comhem supporten och be dom fixa det!

Tack för alla svar.

Prova nått annat IM istället. Typ Hangouts t.ex. Fast även det är nog inte hundra säkert. Men har iallfall inte hört om några som lyckats få tag på ens ip via det däremot.

Visa signatur