Blev vac bannad, anklagad för fusk...

Permalänk
Medlem

Blev vac bannad, anklagad för fusk...

Tjena! Idag när jag kom hem från skolan och skulle börja köra rankat så står det att jag är vac bannad...
Jag försöker ta kontakt med steam support och de svarar med att de har sett mig fuska och att de inte tar bort min vac...

Jävligt less på steam i dagsläget då jag har haft kontot i över 5 år och har 2311 timmar på 1.6 och 300 på GO å har inte fuskat...
La nyss in 20 euro och nyköpt Phoenix pass och har många spel å dom säger att om jag ska fortsätta spela på vac servrar så ska jag köpa nytt cs på ett annat acc...

Hur fan ska jag göra? Har som sagt ingen ekonomi osv och vill inte överge detta konto då jag har mkt skins och pengar nerlagd....

Permalänk
Medlem

Du blir inte vacbannad av ingen anledning så något har du gjort och förtjänar det helt klart.

//En som hatar fuskare

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Finns inte så mycket du kan göra. Blev du verkligen VAC bannad eller vad det Overwatch-ban?

För VAC ban får man väl av automatiska system som avgör (alltså om man får vacban så fuskar man, verkligen) och Overwatch får man av spelarna (där man inte behöver fuska för att bli bannad)

Har själv blivit Overwatchbannad på ett acc jag köpte under CSGO rean i höstas utan fusk. Fastän Overwatch har så bra statistik betyder det ju inget för den enskilde..

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Du blir inte vacbannad av ingen anledning så något har du gjort och förtjänar det helt klart.

//En som hatar fuskare

Jag hatar fuskare också då de förstör spelet... Men skulle inte fuska själv har aldrig gjort de å skulle inte göra det heller...

Permalänk
Avstängd

Man blir inte bannad för fusk utan anledning.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Finns inte så mycket du kan göra. Blev du verkligen VAC bannad eller vad det Overwatch-ban?

För VAC ban får man väl av automatiska system som avgör (alltså om man får vacban så fuskar man, verkligen) och Overwatch får man av spelarna (där man inte behöver fuska för att bli bannad)

Har själv blivit Overwatchbannad på ett acc jag köpte under CSGO rean i höstas utan fusk. Fastän Overwatch har så bra statistik betyder det ju inget för den enskilde..

Står att jag är vac bannad

Permalänk
Medlem
Skrivet av tebis:

Står att jag är vac bannad

Så din in-game meny ser inte ut såhär?

Isf: såhär den ser ut?

Visa signatur

Corsair 750D | i5 4670k | ASUS Z87-a | 8GB Corsair Dominator | Asus GTX770-DC2OC | Samsung 840 EVO 250GB | WD 500GB X2

Permalänk
Medlem

Är du hundra på att ingen annan har lirat på ditt konto då? Är ju allt annat än en omöjlighet.

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av hoski:

Har blivit det några gånger på BF3 (från servern bara). Var ju inte VAC såklart, men ändå.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflect:

Så din in-game meny ser inte ut såhär?

Isf: såhär den ser ut?

Den ser inte ut så står att jag är vac bannad med gul bakgrund

Skrivet av Vix:

Är du hundra på att ingen annan har lirat på ditt konto då? Är ju allt annat än en omöjlighet.

Vet ej men har inte lämnat ut lösenord till någon så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tebis:

Vet ej men har inte lämnat ut lösenord till någon så...

Du borde väl kunna be om att få veta vilken IP du blev bannad på?

Visa signatur

Define R4 / 4770k / Hydro H80i / Gigabyte GTX 760 / MSI Z87-G45 / A-Data 8GB 1600 MHz / EVO Basic 250GB / 3TB Seagate / Corsair 750W RM 80+ Gold Modular / BenQ 21.5" 1920x1080 x3

Permalänk
Medlem

Det kommer alltid att finnas "collateral damage" oavsett vilket system man än väljer. Även i det rättsliga systemet, tom för dödsstraffsdömda.
Dock är det förkastligt att man inte kan föra en dialog mot den som anklagar en. Den som man betalat pengar till.
Jag blir ofta anklagad för fusk av spelare i CS:GO och har aldrig i mitt liv fuskat i ett onlinespel i mitt liv. Om jag skulle bli felaktigtavstängd skulle jag föra aktivt krig mot dom på alla former på samma sätt som jag skulle göra allt för att bevisa mig oskyldig om jag felaktigen anklagad för ett brott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iXam:

Det kommer alltid att finnas "collateral damage" oavsett vilket system man än väljer. Även i det rättsliga systemet, tom för dödsstraffsdömda.
Dock är det förkastligt att man inte kan föra en dialog mot den som anklagar en. Den som man betalat pengar till.
Jag blir ofta anklagad för fusk av spelare i CS:GO och har aldrig i mitt liv fuskat i ett onlinespel i mitt liv. Om jag skulle bli felaktigtavstängd skulle jag föra aktivt krig mot dom på alla former på samma sätt som jag skulle göra allt för att bevisa mig oskyldig om jag felaktigen anklagad för ett brott.

Jag hade kontakt med en på steam support men han avlutade bara med att jag skulle ignoreras om jag pratade om min ban...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vix:

Du borde väl kunna be om att få veta vilken IP du blev bannad på?

Steam bara ignorerar mig... så de är lite svårt faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av tebis:

Steam bara ignorerar mig... så de är lite svårt faktiskt

Nä fy fan vad surt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

VAC bannar bara om den upptäcker att du laddat fusk i sourcemotorn och spelat på en VACserver.
Alltså har du fuskat, kanske inte i CSGO men valfritt multiplayerspel med sourcemotorn gäller.

Overwatch kan man överklaga då det är spelarna som sköter det, spela rent istället så går det mycket bättre för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

//En som hatar fuskare

Säg inte för mycket nu. Du har helt klart inte sett incidenten där folk blev VAC-bannade i CoD där de inte hade gjort något fel. De bad sedan om ursäkt. Så efter det är man aldrig säker!

Permalänk
Medlem

Jag förstår problemet. 99% av som som kontaktar Valve och har blivit bannade (för att dom HAR fuskat) lär ju säga att dom inte har fuskat.
Att lägga de resurser för att hantera allt detta skulle ju höja spelets pris något enormt.
Men det hjälper ju föga de som blir bannade utan någon riktig anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

nej men förinihelvete. Folk blir det hela tiden. Inget system är helt säkert.

Permalänk
Skrivet av matte56:

//En som hatar fuskare

finns så mycket jag skulle vilja säga till dig men hoppart

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av HurMycket:

Har blivit det några gånger på BF3 (från servern bara). Var ju inte VAC såklart, men ändå.

Och sen har man sätt servar där man blir bannad för att man är svensk med. Inget konstig i detta spel, räcker att man döda en admin 2 gånger så blir man bannad från servern. kul spel.

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pennybridgarn:

finns så mycket jag skulle vilja säga till dig men hoppart

Finns väl ingen anledning att bli upprörd om du inte fuskar själv?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Finns väl ingen anledning att bli upprörd om du inte fuskar själv?

http://www.giantbomb.com/articles/valve-reverses-modern-warfa...

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Enda händelsen sen VAC kom till eller? Sen är nog CoD den spelserien som jag har stött på flest fuskare i(ryssar ska vi inte ens tala om).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tebis:

Tjena! Idag när jag kom hem från skolan och skulle börja köra rankat så står det att jag är vac bannad...
Jag försöker ta kontakt med steam support och de svarar med att de har sett mig fuska och att de inte tar bort min vac...

Jävligt less på steam i dagsläget då jag har haft kontot i över 5 år och har 2311 timmar på 1.6 och 300 på GO å har inte fuskat...
La nyss in 20 euro och nyköpt Phoenix pass och har många spel å dom säger att om jag ska fortsätta spela på vac servrar så ska jag köpa nytt cs på ett annat acc...

Hur fan ska jag göra? Har som sagt ingen ekonomi osv och vill inte överge detta konto då jag har mkt skins och pengar nerlagd....

Som sagt så är VAC inget som dem kan ta bort, vac har hittat saker i dina filer som registrerats som fusk och du har då blivit bannad, behöver dock inte vara på cs:go som du fuskat utan på source motorn räcker. Skinsen har du inte förlorat, bara att tradea över till det nya cs:go kontot.

"VAC-systemet är automatiserat och det är därför inte nödvändigt att kontakta Steams support för att rapportera fuskare. Valve har nolltolerans mot fusk och kommer under inga omständigheter att ta bort avstängningar baserade på VAC."

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av matte56:

Enda händelsen sen VAC kom till eller? Sen är nog CoD den spelserien som jag har stött på flest fuskare i(ryssar ska vi inte ens tala om).

Ville bara påvisa att ditt inlägg om att vac inte bannar utan anledning är felaktigt. Om detta är enda failet som hänt kan vi aldrig veta med säkerhet eftersom alla som enligt sig själva inte fuskat men blivit bannade oftast inte kan bevisa eller bli motbevisade. Eftersom ditt inlägg har 10 likes så kan vi väl anta att dessa ser vac som 100% träffsäkert vilket det inte är. Vad fan har ryssar med saken att göra? Godnatt

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk

http://www.sweclockers.com/nyhet/18324-valves-antifusksystem-...

Valves är rätt hårda, Tycker det är bra. Har aldrig hört någon innan som blivit oskyldigt bannad bland mina vänner/e-vänner.
Har själv blivit bannad när jag var liten och 1.6 var relativt nytt, Dock testade jag ett fusk emot bots, Och sedan körde på min väns server för jävlas, Dock tyckte jag det var surt och slutade, 2 veckor senare fick jag en vac ban. Dock var felet mitt och det löste sig med köpa nytt spel och skapa nytt konto.
Men lärde mig en bra lexa,

Sen så behöver inte TS har fuskat, Kan vara en polare som körde med fusk 1 gång när han var på besök eller liknande, Du kanske körde med ett 3dje part programm som kanske inte är 100% fusk men det kanske Injektar in i Source motorn och därav behandlas som fusk. Eller så har du fuskat med ett fusk som ska vara undetected men blev bannad endå och vill bara inte erkänna det.
Finns många alternativ i listan.
Och skulle det vara fel på vac skulle fler folk bli random bannade och vi sätt fler trådar här eller på andra forum?.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gainsgoblin:

VAC bannar bara om den upptäcker att du laddat fusk i sourcemotorn och spelat på en VACserver.
Alltså har du fuskat, kanske inte i CSGO men valfritt multiplayerspel med sourcemotorn gäller.

Overwatch kan man överklaga då det är spelarna som sköter det, spela rent istället så går det mycket bättre för dig.

Det krävs bara att en server ska vara skyddad av VAC. Har inget med motorn att göra. Fuskar du tex. i CS 1.6 så blir du bannad även i CSGO om du har det på samma konto. Vac bannar alltså konton helt.

Skrivet av Kardizz:

Och sen har man sätt servar där man blir bannad för att man är svensk med. Inget konstig i detta spel, räcker att man döda en admin 2 gånger så blir man bannad från servern. kul spel.

Snarare omogen admin. En Admin kan däremot bara banna dig lokalt från servern och inte helt från VAC/PB/X random AC.

on July 27, 2010

Mycket har hänt sedan dess och eftersom det inte dykt upp en enorm notis i deras forum så är jag ganska säker på att så är inte fallet idag utan det är med största sannolikhet resultatet av att TS har fuskat eller någon på kontot har gjort det. Om nu inte TS har gett ut kontot till någon så har han ju självklart fuskat och förtjänar avstängningen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag blev bannad i HL2: DM för att Norton Antivirus startade en sökning medans jag spelade. VAC bannar ifall ett program startar i bakgrunden med.
Absolut alla som blir bannade fuskar inte. VAC är ett osäkert system. Därför har skaparna av t.ex. RUST skapat sitt egna skydd då VAC bannar oskyldiga. Min polare fick t.om ett nytt RUST account när han blev bannad för att han glitchat fast. Med andra ord, det är fullt möjligt att bli bannad för absolut ingenting man gjort.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora

Permalänk
Skrivet av bullen181:

Jag blev bannad i HL2: DM för att Norton Antivirus startade en sökning medans jag spelade. VAC bannar ifall ett program startar i bakgrunden med.
Absolut alla som blir bannade fuskar inte. VAC är ett osäkert system. Därför har skaparna av t.ex. RUST skapat sitt egna skydd då VAC bannar oskyldiga. Min polare fick t.om ett nytt RUST account när han blev bannad för att han glitchat fast. Med andra ord, det är fullt möjligt att bli bannad för absolut ingenting man gjort.

hah, blev punktbuster bannad på steam för att MSI OSD fps mätare i hörnet blev editat för att visa fpsen i apb:reloaded första gången jag spelade han inte mer en att logga in och inte veta vad jag gjorde utan ban så sånt händer men lite kul ändå, inte för att jag spelar det spelet men var ju free 2 play så värt att testa

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W