macbook air fryser efter några sekunder.

Permalänk

macbook air fryser efter några sekunder.

Tja, jag äger en macbook air 2012 som har fungerat klockrent fram till för några veckor sedan. Det började med att den frös fast någon gång om dagen till att nu frysa ca 30 sekunder efter uppstart. Musen går fortfarande att röra men den klassiska badbollen börjar snurra. Jag har provat att resetta pram och smc utan resultat. omformatering är omöjlig då den fryser innan den är färdig.

Felet borde sitta i ssdn då datorn tappar kontakten med den samtidigt som den fryser.

Frågan är då om ssdn är helt körd eller om det finns något som jag kan göra?

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En av de få saker jag genom åren lärt mig om Mac är att använda detta lilla verktyg:
http://support.apple.com/kb/ht1509

Kanske kan det hjälpa dig att komma ett steg närmare en lösning

Permalänk

Tack för tipset men den fryser där också. Hinner inte utföra något test.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu vet jag inte om du har någon garanti men har du det så tror jag att du får skicka in den låter inte som det finns mycket att göra om du inte kan göra något som tar mer än 30 sekunder.

Permalänk

Tyvärr ingen garanti kvar så det blir svårt. Det finns ingen annan reset man kan göra direkt från start?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av puwerpling:

Tyvärr ingen garanti kvar så det blir svårt. Det finns ingen annan reset man kan göra direkt från start?

Skickades från m.sweclockers.com

Låter ju knepigt men om du har installationsmedia på USB kan du nog boota från det och se om den lever längre