Google Play Music är ute nu!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zache_:

Jippiie! Har väntat på detta så väldigt länge. Spotify fungerar bra men där får man ju inte med sig sina 'konstiga' låtar. Google Play löser detta skitbra. Det enda jag saknar är att kunna styra spelaren på Win desktop mha mediaknapparna på tangentbordet. Någon som vet om det finns något extension eller liknande?

Denna ska fungera:
https://chrome.google.com/webstore/detail/prime-player-for-go...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Ovesäntligt...ordet gratis ska inte per automatik betyda att jag binder mig till något om jag själv måste säga upp det inom en viss tid.

Som sagt så måste de ha ett sätt att kontrollera att människor bara får EN gratismånad och inte missbrukar tjänsten. Du binder dig dessutom inte till något du inte kan avsluta om du nu väljer att inte fortsätta att använda det.

Citat:

Sedan med tanke på hur många företag som fått sina kunders kontonummer på vift så känns det bara olustigt att lämna ut det för något som är "gratis".

Du kan lika gärna argumentera emot alla slags köp på internet med den logiken.

Citat:

Vad gör te.x dem som inte har ett giltligt kontokort?

Vilken vuxen människa har inte ett giltigt kontokort?

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk

Intressant, vilka policies gäller för upphovsrätt på filer som man tankar upp till Google? I gratisvarianten kan man ladda upp 20 000 låtar (täcker mitt gamla musikarkiv på 92GB lagliga filer).

Permalänk
Medlem

Meh. Det ska mycket till innan jag ska överge Spotify. Har sällan problem med att låtar inte finns, och om det skulle hända är det smidigt att lägga in den som lokal fil. Dessutom släpps många låtar tidigare, exklusivt på Spotify. Däremot har jag märkt att flera låtar släpps i USA medans de dröjer innan de går att lyssna på här i Sverige, vilket kan vara lite irriterande.

Men än så länge tycker jag inte Google erbjuder en väldigt mycket bättre tjänst än Spotify? Sämre till och med. Eller har jag missat något? Har Google Play Music någonting revolutionerande som får folk så exalterade?

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem

snyft, inget Sabaton. Och felstavat på många å, ä och ö.

Visa signatur

i5-7600k . GTX 1080 . 16 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanandersson:

snyft, inget Sabaton. Och felstavat på många å, ä och ö.

Jodå, Sabaton finns absolut. Dock verkar Carolus Rex (och World War Live) vara den enda som går att köpa, men alla deras plattor (förutom Fist for Fight) finns på All Access.

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem

Har ett lite skumt problem med att den, helt slumpmässigt, ibland inte vill spela låter jag själv har lagt upp.
Annars så är det trevligt.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenOslo:

Meh. Det ska mycket till innan jag ska överge Spotify. Har sällan problem med att låtar inte finns, och om det skulle hända är det smidigt att lägga in den som lokal fil. Dessutom släpps många låtar tidigare, exklusivt på Spotify. Däremot har jag märkt att flera låtar släpps i USA medans de dröjer innan de går att lyssna på här i Sverige, vilket kan vara lite irriterande.

Men än så länge tycker jag inte Google erbjuder en väldigt mycket bättre tjänst än Spotify? Sämre till och med. Eller har jag missat något? Har Google Play Music någonting revolutionerande som får folk så exalterade?

T.ex så kan du ladda upp musik som inte finns på All Access så att du kan lyssna på både dem som inte Google har pxh som Google har, plus att Google Music integreras så bra i Android

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Teh Daniel:

Som sagt så måste de ha ett sätt att kontrollera att människor bara får EN gratismånad och inte missbrukar tjänsten. Du binder dig dessutom inte till något du inte kan avsluta om du nu väljer att inte fortsätta att använda det.

Du kan lika gärna argumentera emot alla slags köp på internet med den logiken.

Vilken vuxen människa har inte ett giltigt kontokort?

Tjänsten kräver att du är minst 13 år. Hur många 13-åringar har ett kontokort det går att handla "ordentligt" på? Men du missar ändå min poäng...prövotiden är inte gratis, den kräver ett kontokort och det är betalning nog. Jag förstår att det måste ske kontrollerat på något sätt - men det är inte "gratis".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Segas:

Tjänsten kräver att du är minst 13 år. Hur många 13-åringar har ett kontokort det går att handla "ordentligt" på? Men du missar ändå min poäng...prövotiden är inte gratis, den kräver ett kontokort och det är betalning nog. Jag förstår att det måste ske kontrollerat på något sätt - men det är inte "gratis".

Bara för att de har en kontroll så är gratis-tiden inte gratis enligt dig? Du binder dig fortfarande inte till någon betalning bara för att du prövar under gratis-månaden.

Skrivet av Google:

Age Restrictions. In order to use Google Play you must be 13 years of age or older. If you are between 13 and 18 years of age, you must have your parent or legal guardian’s permission to use Google Play.

Du måste alltså ha en förälders tillstånd om du är under 18 och föräldrarna har kontokort.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Medlem

Är det nån som har koll på vilken kvalitet filerna håller?

Permalänk
Avstängd

Hoppas de inte kommer med gratisalternativ, det förstör bara marknaden.

Visa signatur
Permalänk

För oss som kör Spotify Unlimited för 49 kronor i månaden är det värt att testa detta? Kul att Google Play Music och filmer är släppt.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryuk00:

Hoppas de inte kommer med gratisalternativ, det förstör bara marknaden.

Hur menar du att det förstår marknaden?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Good stuff!

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Upplever stora problem med att den inte kan buffra musiken, pausar ganska ofta. Sitter på Telia ADSL 8/1.
Inga problem med att köra spotify i samma nät.

Permalänk
Medlem

Vad är det för bitrate med denna tjänst då?

Permalänk
Skrivet av simon253:

Bara jag som stör mig på att de inte har en kient så som spotify?

Google Play Music fungerar med tjänsten på min mobil i alla fall. Det var lite krångel att få den att koppla google-kontot (som den borde gjort helt automatiskt).

Ska testa under dagen. Spontant känns det som att låtarna inte startar lika snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Google Play Music fungerar med tjänsten på min mobil i alla fall. Det var lite krångel att få den att koppla google-kontot (som den borde gjort helt automatiskt).

Ska testa under dagen. Spontant känns det som att låtarna inte startar lika snabbt.

Vet inte riktigt hur du menar eftersom du citerade mig och inte verkar skriva något till mig.
Jag syftade på PC inte Android iaf.
Jag håller med om att det inte känns lika snabbt när man startar låtar. Vilket är en stor tumme ner för min del.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

Vad är det för bitrate med denna tjänst då?

320 kb

Permalänk
Medlem

Kul att man köpte Spotify premium för 300kr häromdagen..

Visa signatur

7800X3D 4070 ti Super 32GB DDR4

15 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perb:

Är det nån som har koll på vilken kvalitet filerna håller?

Läste de kör 320kbit/s MP3. I mina öron låter det bra mycket klarare och bättre än Spotify.

Kan ju rekommendera Portify för er som vill migrera Spotify-spellistor till GPMusic. Funkade ganska bra, men inte perfekt. Men fick över mina spellistor med musik jag vill "behålla", så jag är nöjd!

Tror det var runt 100/550 låtar som inte hittades på GPMusic men har ingen exakt statistik.

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Vet inte riktigt hur du menar eftersom du citerade mig och inte verkar skriva något till mig.
Jag syftade på PC inte Android iaf.
Jag håller med om att det inte känns lika snabbt när man startar låtar. Vilket är en stor tumme ner för min del.

Jag läste/tänkte visst fel.

För att ersätta Spotify så håller jag med om att det krävs lite mer. Win/Mac/Linux/Android/iOS-klient, minst lika bra utbud och minst lika bra funktionalitet. I dagsläget känns det isom att Spotify vinner.

Permalänk

Google tar över världen!
Både en bra o dålig sak dock, Google gör mycket bra dock

Permalänk
Avstängd
Skrivet av formerself:

Jag läste/tänkte visst fel.

För att ersätta Spotify så håller jag med om att det krävs lite mer. Win/Mac/Linux/Android/iOS-klient, minst lika bra utbud och minst lika bra funktionalitet. I dagsläget känns det isom att Spotify vinner.

spotifys klient är ju värdelös, seg, ful, bloatad, googles websida är clean snabb och responsiv, vem vinner ?

Permalänk
Medlem

Woho, google play tillåtet på jobbet.

Google Music har helt klart övertag, säger upp mitt Spotify redan ikväll.

Permalänk
Medlem

Vad är det med Google music som är lockande i jämförelse med Spotify? Förutom det lite lägre priset då.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marinlik:

Vad är det med Google music som är lockande i jämförelse med Spotify? Förutom det lite lägre priset då.

Bland annat så kan du ladda upp din egen samling, vilket jag tycker är väldigt bra då kan man verkligen ha all sin musik på samma ställe
Osäker på hur det är med flac dock

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Anmälde mig för 1 månad Premium. Tycker klienten var OK och utbudet finfint! Tyvärr så var ljudkvaliteten helt undermålig. Körde på Windows PC på 100mbit bredband. Finns inga inställningar att göra där Så jag har stoppat abonnemanget så att det ej förnyas.

Permalänk
Avstängd

bitraten är 320kbps vad ska du ställa in ?

Låter snarare som något lokalt problem, man kan om man trycker på kugghjulet och väljer labb ändra musikuppspelningen från flash till html5 prova det.