Google Play Music är ute nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Rätt riktning Google!

Nu saknas bara Play Devices!

Verkar också vara lanserat..

https://play.google.com/store/devices/details?id=nexus_5_blac...

https://play.google.com/store/devices

Beställde precis en Chromecast direkt från Google för 340kr ink. frakt!

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Wow...nu har dom släppt Play Devices. Jag är så lycklig!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Beställde precis en chromecast! happy gizmo!

Visa signatur

Xeon E5450@3.2ghz
9800GTX+

Permalänk
Medlem

Kräver Flash och funkar därmed inte i mobilen. Tack, men nej tack.

Fortsätter köra Xbox Music.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Eller så går man in på inställningar och ändrar...

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av miklon:

Vad har du för mobil? O_o

Permalänk
Avstängd
Skrivet av miklon:

tryck på kugghjulet välj labb och ändra musikuppspelning från flash till html5

Permalänk
Medlem

hyra film var ju dyrt så nejtack...

Permalänk
Avstängd

Himla klagande på hyrfilmspriser, 39kr för nya titlar är ju precis i samma spann som alla andra tar, SF, Hemmakväll etc.
Detta är inte som Netflix så man kan inte jämföra rakt av.

Permalänk
Medlem

Testat det lite nu, och gillar det med vissa få undantag:

- Vissa filer går inte ladda upp från sitt egna bibliotek, filer som FLAC och WAV har jag sett inte fungerar.
- Någon låt som jag laddat upp från mitt egna bibliotek fungerar ett tag sen laggade det ihop och sa mig att filen var korrupt eller liknande.
- Då jag har mycket eget jag lyssnar på saknar jag verkligen funktionen att t.ex. spela upp en viss mapp eller välja själv i mitt bibliotek, det man måste göra nu, är att man måste lägga till en spellista och att gå igenom flera tusen låtar för att leta det senaste man lyssnar på är jobbigt. Detta ser jag som det mest negativa med Google Play Music.
- Har lagt till ett tillägg där jag kan avnända mina mediaknappar på tangentbordet för att byta låt och så vidare, men fungerar endast när man är på skrivbordet eller i själva webbläsaren med Google Play Music. När jag kört Winamp har jag kunnat byta låt osv fast jag varit in-game i fullscreen program, så som Diablo III till exempel. Kanske går att ställa in på något vis, ska titta närmare på detta senare.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ostbiten:

Testat det lite nu, och gillar det med vissa få undantag:

- Vissa filer går inte ladda upp från sitt egna bibliotek, filer som FLAC och WAV har jag sett inte fungerar.

Laddade upp 950 flac filer igår kväll, 25 ville den inte ta emot, lär väll bero på hur dom är encodade säkert...

Permalänk
Medlem

Vet inte om det postats innan men det finns en desktopapplikation som fungerar utmärkt för de som vill slippa köra i webbläsaren.
http://apps.codigobit.info/2011/10/google-music-desktop-playe...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

spotifys klient är ju värdelös, seg, ful, bloatad, googles websida är clean snabb och responsiv, vem vinner ?

Själv funkar den utmärkt för mig, inte seg, väldigt snygg imo. Du får tycka vad du vill dock, Spotifys nya UI är riktigt snyggt Får bara hoppas att de får support för FLAC streaming senare

Permalänk
Medlem

Väldigt enkelt att prova i 1 månad om man redan kör android, kort osv är redan kopplat från alla app-köp.

Permalänk
Medlem

Verkar skruvat, vill testa 30 dagar gratis all access och då vill Google att jag ska ladda upp bild på ett id samt kontokort för att aktivera wallet...

Vad är det för stenåldersmetoder?
Nån som fått det att fungera eller aktiverat det på något annat sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiskskit:

Verkar skruvat, vill testa 30 dagar gratis all access och då vill Google att jag ska ladda upp bild på ett id samt kontokort för att aktivera wallet...

Vad är det för stenåldersmetoder?
Nån som fått det att fungera eller aktiverat det på något annat sätt?

Va?
Menar du möjligtvis Google Music "Premium" ?

Visa signatur

Fractal Design North||Gigabyte X870E Aorus Elite 7||9800X3D + Noctua NHD15||Kingston Fury Beast 64GB 6000Mhz||RX 9070 XT Hellhound||MX100 512gb||3.5TB HDD||NZXT C850 ||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 11 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra +iPhone 13||

Permalänk
Medlem

Det blev en Chromecast från Enheter också!

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Va?

All access är Googles Spotifykopia

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe1990:

Va?

Japp stänner bra. Det är premium jag va ute efter.

Permalänk
Medlem

Finns följande artister/band på Google?
Tool
Metallica
Pink Floyd

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Tool
Metallica
Pink Floyd

"Re-machined"nånting-albumet finns av metallica.

Tool finns att söka på, men inga låtar/album

Pink floyd har typ 20+ album.

Kan även tipsa alla att chromecast är något av de bästa köp ja gjort. 330kr ink frakt för enormt smidig hantering.

Fungerar hur klockrent som helst, streama music/video från plattan/telefon utan minsta problem.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Tool
Metallica
Pink Floyd

Kolla själv? Om det kommer upp något om att registrera sig, tryck bara på "Disagree".

Visa signatur

Osedd trädde kung Priamos in och gick fram till Achilles
och sina armar slog om hans knän och kysste hans hårda,
mordiska händer, som hade förgjort så många hans söner.

Permalänk
Medlem

Tog nu en titt på mitt gamla konto. När jag använde google music under 2011 hade jag satt google music manager att ladda upp all musik som lades till i en mapp på min skollaptop. Hade tydligen glömt bort det och nu har jag 1953 låtar att sortera manuellt då jag inte vet vad som jag har kvar på min egen dator så vill jag inte radera alla låtar på samma gång..

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Känner ni till någon bra källa till spellistor? Finns ju under knappen Explore i Play Music, men där finns endast spellistor skapade av Anna-Kajsa Peräkorpi (Googleanställd). Inget personligt A-K, men din musiksmak suger! Skulle vilja ha lite spellistor i stil med Filtr's på Spotify.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Testade detta eftersom Spotify slutat fungera på jobbet (network restriction) men förstår inte hur man söker efter låtar. Inga problem att söka efter artister men söker man artist plus låtnamn så får man aldrig några träffar utan måste in på artisten och leta fram låten manuellt. Väldigt bökigt!

Bra mycket sämre utbud inom Elektroniskt än Spotify (Trance/DnB/Chillout) iaf.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9