Vac bannad trots att jag inte fuskade?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Systix:

People lie. Svårare än så är det inte. Och tyvärr är det därför du får goddag yxskaft som svar från steam-support.

Jag brukar lira med mina kompisar som är Mycket bättre än mig och höga ranker. När jag spelar med dom kommer jag allltid sist och ofta med dåliga stats. Det känns ju inte som jag borde göra det med fusk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

Jag brukar lira med mina kompisar som är Mycket bättre än mig och höga ranker. När jag spelar med dom kommer jag allltid sist och ofta med dåliga stats. Det känns ju inte som jag borde göra det med fusk?

OBS! Jag skrev folk inte du Men för varje person som talar sanning finns det säkert 100tals om inte 1000tals som inte gör det och det är därför valve inte tar några enskilda VAC ärenden. (Är väl dessutom vanligare att man fuskar om man är dålig på spelet i fråga? Speciellt om alla ens kompisar är bra...)

Men som många andra redan sagt så finns det bara två alternativ om du inte har fuskat. Ett, något annat program du har igång har potential att agera fusk i CS:GO. Två, VAC har gjort fel. Jag vet vad jag hade satsat mina pengar på men du får själv avgöra vad du vill tro.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 PSU: Fractal Design Tesla 650 80+ Moderkort: Asus P9X79
CPU: Intel Core i7 3820 4.2 GHz CPU Kylning: Corsair H60 RAM: Corsair vengeance 16GB
Grafikkort: MSI GeForce GTX 680 2048MB SSD: OCZ SSD Agility 3 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

Kan säga att jag inte känner för att använda steam alls någonsin mer. Det jag bryr mig mest om är mina skins faktist. Har skins för mer än vad spelet kostar så

Har varit en hel del debatter kring VAC bans, och flertalet intervjuer ovanpå allt. Dem hävdar strikt att inga bans läggs om det inte är BORTOM ALLT TVIVEL att fusk/manipulation av något slag förekommit, dem har även loggar på detta.

Så du vet nog vad det beror på om du tänker efter ett par gånger

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Skrivet av Danmyr:

Har varit en hel del debatter kring VAC bans, och flertalet intervjuer ovanpå allt. Dem hävdar strikt att inga bans läggs om det inte är BORTOM ALLT TVIVEL att fusk/manipulation av något slag förekommit, dem har även loggar på detta.

tror du antivirusföretaget Mcaffe BORTOM ALLT TVIVEL tyckte att SVhost.exe var ett virus och kraschade miljontals datorer ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

tror du antivirusföretaget Mcaffe BORTOM ALLT TVIVEL tyckte att SVhost.exe var ett virus och kraschade miljontals datorer ?

Vad har mcafee att göra med VALVE?

Visa signatur

| i9-9900X 4.8 GHz | ASUS RTX 3090 ROG Strix Gaming OC | 2X Vertex 4 512GB RAID 0 | 2X WD RED 4TB | ASUS ROG STRIX X299-E GAMING | Corsair 900D | 2X MSI Optix MAG321CQR 144Hz | G.Skill Trident Z Royal Silver DDR4 3600Mhz CL15 4x8GB | Corsair AX 1200i | Asus Xonar STX II | Watercooling 480+480+240 |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danmyr:

Ja för att saker som ska fungera til 100% kan inte krångla?
Jag har inte fuskat i csgo är det så svårt att förstå?
Herr jag litar inte på någon kanske vill komma hem och grundligt söka igenom min dator?

Permalänk
Skrivet av Danmyr:

Vad har mcafee att göra med VALVE?

trodde folk kunde se liknelser, men så fort det är annat företag så blir allt äpplen&päron

tror du allvarligt att ett program VAC kan avgöra om man fuskat ?
du förstår väl att den inte är 100% ?
lika lite är mcafee 100% säkert. deras AV som ska skydda datorn gör så den krashar

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Systix:

OBS! Jag skrev folk inte du Men för varje person som talar sanning finns det säkert 100tals om inte 1000tals som inte gör det och det är därför valve inte tar några enskilda VAC ärenden. (Är väl dessutom vanligare att man fuskar om man är dålig på spelet i fråga? Speciellt om alla ens kompisar är bra...)

Men som många andra redan sagt så finns det bara två alternativ om du inte har fuskat. Ett, något annat program du har igång har potential att agera fusk i CS:GO. Två, VAC har gjort fel. Jag vet vad jag hade satsat mina pengar på men du får själv avgöra vad du vill tro.

Jag är extremt dålig. Lirar jag med samma ranker äre inga problem men att möta legendary eagle master brukar bli lite krångligt hehe Men som sagt jag har asså inte fuskat medvetet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

trodde folk kunde se liknelser, men så fort det är annat företag så blir allt äpplen&päron

tror du allvarligt att ett program VAC kan avgöra om man fuskat ?
du förstår väl att den inte är 100% ?
lika lite är mcafee 100% säkert. deras AV som ska skydda datorn gör så den krashar

Du är medveten om att det finns loggar hos VALVE, dessa kontrolleras utifall det skulle finnas irreguljär tendenser. Majoriteten av fusket injicerar "skadlig kod" som förändrar/korrumperar beteendet av mekanismer. Killen är uppenbart ung, och jag säger inte att han nödvändigtvis medvetet fuskat, men sannolikheten är hög. Vidare kan han använt sig av "trainers" eller dylikt till något annat spel, varpå de i sin tur kan ha oavsiktligt försökt modifiera CS från bakgrunden, inte rimligt men teoretiskt möjligt, i vilket fall är det användarens ansvar inte VALVE's.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Danmyr:

Du är medveten om att det finns loggar hos VALVE, dessa kontrolleras utifall det skulle finnas irreguljär tendenser. Majoriteten av fusket injicerar "skadlig kod" som förändrar/korrumperar beteendet av mekanismer. Killen är uppenbart ung, och jag säger inte att han nödvändigtvis medvetet fuskat, men sannolikheten är hög. Vidare kan han använt sig av "trainers" eller dylikt till något annat spel, varpå de i sin tur kan ha oavsiktligt försökt modifiera CS från bakgrunden, inte rimligt men teoretiskt möjligt, i vilket fall är det användarens ansvar inte VALVE's.

Jag är 17 år och har inte kört med fusk till cs go. Ända fusk jag har på datorn är mod till minecraft...

Permalänk

Jag har också blivit vac bannad utan att ha fuskat :/ slöseri på tid att överklaga det, tro mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Inaktiv

Detta är precis varför man aldrig spelar online vare sig med Steam eller Origin någonsin.

Jag kan dock erkänna att jag fuskar hej vilt i stort sett alla spel och det med Cheat Engine. Visst jag fuskar men jag lär mig lite också genom att göra sökningar och modifiera värden. Nu kan jag enkelt ge mig själv vad jag vill i alla spel.

Har dock klarat mina spel ett antal gånger så jag känner mig inte skamsen. Dock skulle jag aldrig fuska om jag skulle spela online, tycker det är osjysst och inte rättvist mot någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon216160:

Herr jag litar inte på någon kanske vill komma hem och grundligt söka igenom min dator?

Det är rätt svårt att att förstå. Och vad hjälper det om du låter någon söka igenom din dator? Du kan mycket väl ha tagit bort fusket för länge sedan. Det är helt enkelt svårt att lita på någon, speciellt i detta fallet (och med VAC där det inte verkar vara en massa failbans), på internet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon216160:

Det handlar inte om individens rätt, utan om massornas säkerhet.
"Herr jag litar inte på någon" anser enstaka personer vara rimlig uppoffring för att, i stora hela, säkerställa att massorna trivs.

Hade VAC varit ett säker, pålitligt system, dvs. gått att matematiskt bevisa dess korrekthet, hade det inte funnits någon anledning att hålla det hemligt. Som det är nu, är det samma semivettiga skithack som vilken annan mjukvaraföretag kommer med under nu gällande kultur.
Dvs. det täcker ett stor antal grundfall, och är lite si och så på kanten av denna mängd.

Finns inte så mycket att tillägga egentligen.

Visa signatur

Linux + AMD 1055T, Kingston 16GB ECC, Asus M5A88-M EVO, Sapphire 5850, Antec P180 mini, Cooler Master Silent Pro M600

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Minthon:

Det är rätt svårt att att förstå. Och vad hjälper det om du låter någon söka igenom din dator? Du kan mycket väl ha tagit bort fusket för länge sedan. Det är helt enkelt svårt att lita på någon, speciellt i detta fallet (och med VAC där det inte verkar vara en massa failbans), på internet.

Jag tycker det känns lite dumt att fuska på ett konto där jag har ca 56 spel och massor med skins till csgo värda endel. Sen skulle jag fuskat och blivit bannad skulle jag inte bry mig speciellt mycket. Men att bli bannad för att jag inte fuskat känns sådär....

Permalänk
Medlem

Har en vac-ban på css, väntar bara på ban på csgo...inte heller fuskat...
Hade 70 timmar eller nått på css, var på väg att lägga ner 1.6 som jag hade 1000h+ på...
Men sen sket jag i allt eftersom vac-ban...har ganska många spela ändå...över 30 spel eller nått..

Alltid någon jävel som nämner att jag har en vac-ban och leker captain obvious!

"1 VAC ban(s) on record | Info
1821 day(s) since last ban"

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Danmyr:

ja tror nog det fanns Loggar i Mcafee program också där någon ska godkänna allt. men ändå har det hänt.

ja just det ett plan har försvunnit MH 370 antar att det inte hänt eftersom det finns loggar.
någon ska ju hålla koll på allt
det är helt enkelt så att piloterna har fuskat "Wallhack" så dom har bannats, Sarkasm
du drar verkligen alla över en kam.

finns inga undantag VALVE's ûber program gör aldrig fel. inget annat program eller människa heller.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jonatan80:

ja just det ett plan har försvunnit MH 730 antar att det inte hänt eftersom det finns loggar.
någon ska ju hålla koll på allt
det är helt enkelt så att piloterna har fuskat "Wallhack" så dom har bannats, Sarkasm

finns inga undantag VALVE's ûber program gör aldrig fel. inget annat program eller människa heller.

Hahaha bra skrivet

Permalänk
Medlem

"Har massa skins till spelet dessutom.." Godkända av VAC? Eller är det Skins du "låst upp" i spelet?
Jag vet att många blev bannade när de laddade ner skinpacks till CSS eftersom det räknades som fusk.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KingCobra:

"Har massa skins till spelet dessutom.." Godkända av VAC? Eller är det Skins du "låst upp" i spelet?
Jag vet att många blev bannade när de laddade ner skinpacks till CSS eftersom det räknades som fusk.

Skins jag fått ingame samt endel jag fått i lådor och många ifrån csgo lounge jag vunnit.