Permalänk
Medlem

VOIP Server

Tjenare.

Jag ska sätta upp möjligheten att kommunicera för clanen.
Det jag undrar är vilken klient som är att föredra: Mumble, Ventrilo eller någon annan?

Samt vilka ställen är det bra att skaffa host ifrån?
Jag har kollat på thedns.eu och det känns smidigt.

Något att tänka på? förslag och tips mottages gärna.

Visa signatur

"This is VAR, spelled A-U-T-O"

Permalänk
Medlem

Skulle köra på Mumble, betydligt bättre än Ventrilo iaf i min mening, ev. TeamSpeak men smaksak och där säger jag Mumble.

BTW har någon en bra lina (100/100 tex) och en raspberry pi så är det extremt lätt att slänga upp en lite, smidig och billig mumble server som kan stå på 24/7 utan någon direkt kostnad.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Teamspeak alla dagar i veckan.

Visa signatur

Ny dator på G

Permalänk

har suttit lite med Ventrilo nu med en ny guild jag har och det är hemskt, Mumble eller TS får det vara och då väljer jag nog TS för att jag tycker det är lättare att sätta upp (på klientsidan) och är lite finare att titta på :>

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X 942 CPU: Intel 3770k @ 4.2 Ghz CPU Kylare: Corsair H80 Ram:16 Gig Balistic X 1600 MhzGPU: Sapphire Radeon R9 290X med Arctic Accelero Xtreme MB: MSI Z77A-GD65 PSU: Chieftec Nitro 750w 80+ Bronze SSDer: Crucial M4 64gb + 2st KINGSTON SSDNOW V+200 128gb i Raid 0Hårddiskar: 2st WD Black 1TB i raid 0 + en WD Green 2TB

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nickieponken:

har suttit lite med Ventrilo nu med en ny guild jag har och det är hemskt, Mumble eller TS får det vara och då väljer jag nog TS för att jag tycker det är lättare att sätta upp (på klientsidan) och är lite finare att titta på :>

Finns skins till Mumble, även till TS tror jag iofs.

Dock är Mumble bättre i ljud och har 3D positionering förstås.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Jag kör en TS server och är supernöjd med den, lätt att sätta upp och administrera :)!!

Permalänk
Medlem

Kör en Mumble server hemma. Oändligt antal med slots, enkelt att sätta upp, kostar 0:-(elen iof). Har aldrig krånglat under ca 2 års uptime.
Lirade mycket med ventrilo för längesedan, kvaliten är i mitt tycke mycket sämre i Ventrilo jämfört med Mumble/TS

Permalänk
Medlem

Jag har en TSserver, enkelt som attans att configurera, Om du bara ska ha folk du litar på så är det i princip bara att installera, men ska du ha behörigheter så kan de configureras lite.

TS har 32 slots gratis, Om man är clan kan man få en "clan nyckel" som ger 100 platser helt gratis, Dock får den inte använda kommersiellt, alltså det får inte finnas någon reklam alls på eran hemsida. Den ansöker man om på deras sida.

Visa signatur

CPU: AMD FX8360 8core 4,3 GHz,
RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 8gb x4 (32gb)
GPU: ASUS GeForce GTX 960 4GB STRIX DC2 OC