Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Watch Dogs spelvärld i ny trailer

Permalänk
Skrivet av Headman:

Grafiken bekymrar mig inte så mycket utan snarare att de ens håller 50% av vad de säger i trailern. Mycket upplevs som modifierad sanning.

Jag tror många av dessa möjligheter den uppräknar är linjärt styrda av en storyline... Visst, du kan säkert "hacka vem som helst" men kommer säkert vara någon slumpfunktion som är sådär halvkass att efter man har spelat ett tiotal timmar så ser man redundansen framför sig. Om alla är unika, kommer alla klä sig unik? Bara en sån sak gör mig tveksam.

Nepp, tror det är snarare gameplayet som sviker än grafiken. Det hela låter för bra för att vara sann.

Är också skeptisk till att alla kommer vara unika, tänker dock på borderlands 2 där det finns så pass många olika vapen så alla (förutom de allra bästa) upplevs unika. De använder sig av ett system där vapnen "pusslas" ihop med olika bitar. Hoppas på att det är något liknande här.

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Knepigt detta, på e3 så "måste" man fläska på för att få rubriker och en hype kring spelet. Visas nått grafiskt mediokert så är risken att det blir "meh" från början...

Problemet nu är att det visar sig att man tog i för hårt, hårdvarupriser och även ps4/xboner blev kanske inte det man iskallt hade räknat med 1-1,5 år senare och därför blev dom således tvungna att fimpa lite på grafiken (dark souls 2 verkar ju ha gjort en liknande resa).

Vidare så måste dom ju nu även visa upp något som stämmer överens med vad som kommer levereras. Det kommer ju knappast vara nöjda konsolköpare samt "normala" datorspelande köpare, om det som visas i filmer drivs av en kvävekyld överklockad burk med tre titan?

Många "vanliga" köpare/gamers har nog inte ens sett e3 filmerna för den delen heller.

Och sen preorder och exklusiva grejor, ja, vad ska jag säga annat än det jag alltid säger? Pengar får världen att snurra runt. Alla från ägare till kodare vill tjäna pengar på detta spel. Folk har inte lagt ner år av pengar och tid på watch dogs bara för en njutning, dom vill tjäna pengar. Och vad jag kan anta är ett försök till att maximera snabb intäkt, istället för att folk väntar tills spelet hamnar i en reaback eller köpa det begagnat, är just preorderbonusar. Man kan inte ha kakan och äta upp den, vill man spela allt får man chansa på att köpa det till fullpris, vill man komma undan billigare så får man kanske inte det hela. Det går inte att få en Ferrari men betala för en Skoda....

Edit: det är ju även därför många spel har day-one announcade dlc's, det är ju ett försök att få spelare att hålla i sina spel lite längre så att företaget i sig kan maximera antal nysålda kopior till fullpris, dock kanske lite extra fult att dom även ska ha betalt. Hade ju kunnat gå en medelväg där man announcar en gratis dlc inom nån månad eller två..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster D:

Och vilken avskyvärd mjukvara (läs Steam, Uplay, Origin etc) blir man påtvingad om man vill spela detta spelet på laglig väg?

Vad är det för fel på Steam nu då? För att svara på din fråga så lär det bli Uplay då det distribueras utav Ubisoft.

Permalänk
Medlem

Ingen konsolgrafik här inte

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickysaer:

Fan vad skönt då

Gillar regnet iallafall

Dold text
Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad