Anpassa din iPhone hemskärm utan att jailbreaka!

Permalänk

Anpassa din iPhone hemskärm utan att jailbreaka!

Hade tänkt göra en guide på hur man kan få lite skillnad på sin hemskärm utan att använda jailbreak.

1. Innan du gör dessa steg måste du sätta på en inställning som på svenska kallas "Minska rörelse", detta gör du genom att gå till Inställningar, Allmänt, Hjälpmedel och sedan Minska rörelse, detta kommer inaktivera att din hemskärm får en "3d" effekt som Apple kallar det.

2. Det vi ska göra idag är att försöka få en mer anpassbar hemskärm, detta resultat kan vi till exempel få: (Notera mellanrummet)

3. För att göra detta kommer du behöva öppna safari och sedan gå till TooliPhone, sedan när du är där tryck på "Add" knappen och ladda upp din iOS bakgrund, sedan välj vilken ikon du vill ha transparent, och sedan tryck på "Lägg till på hemskärmen", sedan är du klar!

Tack för mig, leverpastej!

Visa signatur

AMD FX-8320 | 32 GB | AMD R9 285 | Asus M5A97 R2.0 | Corsair VS650

Permalänk
99:e percentilen

Tänkte göra detta på min iPad 4 för att se hur lol det måste bli när man håller den i landskapsläge, men webbappen var inte kompatibel med iPad av just den anledningen.

Borde det inte se väldigt roligt ut när man scrollar i sidled?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

Tänkte göra detta på min iPad 4 för att se hur lol det måste bli när man håller den i landskapsläge, men webbappen var inte kompatibel med iPad av just den anledningen.

Borde det inte se väldigt roligt ut när man scrollar i sidled?

Jo tyvärr ser det lite roligt ut, men om man har tex, bara en hemskärms startsida eller bara en man använder funkar det helt okej, tyvärr tror jag inte det går att få bättre än såhär.

Visa signatur

AMD FX-8320 | 32 GB | AMD R9 285 | Asus M5A97 R2.0 | Corsair VS650