Permalänk

Recoilhantering GO

Tjenare!

Har ägt CS GO i dryga halvåret nu, inte börjat spela det fören ett par dagar sedan, bara spelat nån timma eller två.

Märker direkt att recoilen samt hur skotten sitter inte alls är som 1.6, som jag spelat i många år ändå. Hjälper mig inte mycket här haha.

Hur ska jag till att börja med aima för att få in såna fina oneshots som alla lyckas få på mig? Att säga huvudet låter nästan för obvious då jag ALLTID siktar högt mot huvudet i alla fps spel, men funkar inte riktigt här.

Ni får gärna langa så mycket tips som möjligt till en nybliven GO spelare.

ps.

Min rates är:

128000
128
128
0
0

Är detta bra?

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
Hexacore Anne Pro 2 Iso - Philips Fidelio X2HR
BAHNHOF <3

Permalänk

träna...träna....träna?

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

Skillnaden enligt mig är att hitboxes är exakt som modellen du ser. Alltså om du skjuter 0.00001 mm bredvid skallen så missar du.

Så ett bättre aim är det som gäller + burst och inte spray...

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Inaktiv

Kolla på nått proffs eller spela på tills du vänjer dig, båda alternativen fungerar hyfsat men det andra är väl bättre..

Edit: håller dock helt med om att något känns off när man gått från 1.6

Permalänk
Medlem

Bästa är att spela MM när det är lotto om du dör eller inte. Sprutar blod sen 0 hits.. GG.

Permalänk
Medlem

Dina rates spelar ingen roll - Det sätts av servern när du connectar!
Personligen tycker jag att det är bättre än 1.6 - hitboxen är riktigt exakt.
Om du tycker 64 tick servrar är för segt så finns det 128 tick community servrar!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av drakelito:

Tjenare!

Har ägt CS GO i dryga halvåret nu, inte börjat spela det fören ett par dagar sedan, bara spelat nån timma eller två.

Märker direkt att recoilen samt hur skotten sitter inte alls är som 1.6, som jag spelat i många år ändå. Hjälper mig inte mycket här haha.

Hur ska jag till att börja med aima för att få in såna fina oneshots som alla lyckas få på mig? Att säga huvudet låter nästan för obvious då jag ALLTID siktar högt mot huvudet i alla fps spel, men funkar inte riktigt här.

Ni får gärna langa så mycket tips som möjligt till en nybliven GO spelare.

ps.

Min rates är:

128000
128
128
0
0

Är detta bra?

2st videos som jag tycker är bra, dock handlar dom bara om AK:n men den har typ högst recoil så bemästrar man AK:n så går det nog bra med dom alla andra vapen. Annars är det bara träna mycket och vänja sig, brukar köra deathmatch för det.
http://www.youtube.com/watch?v=dWszuhOmPE4
http://www.youtube.com/watch?v=Q7cuE4sXAIE

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 5900X MB: ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT AORUS Ultimate Xtreme WaterForce WB RAM: 32GB 3200 MT/s CL 16 Trident Z RGB SSD: WD Black SN750 1 TB PSU: ASUS ROG Loki 1000W SFX-L Skärm: Alienware AW3423DW

Permalänk
Skrivet av LeVvE:

Bästa är att spela MM när det är lotto om du dör eller inte. Sprutar blod sen 0 hits.. GG.

MM?

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
BAHNHOF <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av drakelito:

Matchmaking grejen, 64-tick.

Permalänk

haha verkligen HELT omöjligt att träffa xD har mycket att lära mig märker jag, dör instant jämt men jag träffar inte en kula.

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
BAHNHOF <3

Permalänk
Medlem

Lira mycket deathmatch och träna aimet där

Sen kan du kolla på typ Friberg hur man ska spraya för att få allt inom ett litet område.
https://www.youtube.com/watch?v=1r7NV9dsG6o

Permalänk
Medlem

Vet att det finns 128 tickrates servers, med FFA och Head shot only. Själv värmer jag alltid upp på dom och tränar, vilket fungerar väldigt bra.

Permalänk
Avstängd

Vad är det med folk och burst? Spray är ju 100 gånger bättre. För att träffa folk på GO (med ak) är det ju bara hålla siktet i rätt höjd sen när du sprayar drar du musen neråt höger = headshoot varje gång. Håller dock med er alla om att det man lärde sig i 1.6 inte är av någon nytta i GO

Permalänk
Skrivet av kungen123:

Vad är det med folk och burst? Spray är ju 100 gånger bättre. För att träffa folk på GO (med ak) är det ju bara hålla siktet i rätt höjd sen när du sprayar drar du musen neråt höger = headshoot varje gång. Håller dock med er alla om att det man lärde sig i 1.6 inte är av någon nytta i GO

Aha så neråt och höger alltså? där ser man

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
BAHNHOF <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av kungen123:

Det beror ju helt på avståndet, du burstar på längre avstånd givetvis. Att dra musen ner dom första 10-11 kulorna är korrekt för att motverka rekylen, men att dra ner höger är missvisande då rekylen efter 10-11 första kulorna går höger med AK, för att då hantera rekylen ska du dra ner vänster först, inte höger.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Kör lite training_csgo eller vad mappen nu heter, inte så svår o hitta på workshop. Sen kan du också gå in t.ex. På D2 och bara spraya på en väg kolla hur skotten går. Har för mig M4A4 till exempel går mitten(upp), vänster, höger, vänster. Så då övar du på att röra musen som i det här läget ner, höger, vänster, höger samtidigt som du sprayar på någon Tar sin tid men man lär sig till slut så det är bara att träna o träna

Visa signatur

CPU= Intel Core i7 6700k
PSU= EVGA Supernova G2 750W
Moderkort= ASUS Z170 Pro Gaming
GPU= ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX
Minne= Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 (2x8GB)

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har redan länkat den till han i hans föra tråd
http://www.sweclockers.com/forum/128-counter-strike/1318103-b...
--
Nu vill jag inte vara dryg men får uppfattningen om att du bara är gnällig och inte har tålamod att lära dig där av kanske BF4 eller CoD är mer passande dig?
Varför säger jag detta?
För du har 2st trådar som du skapade med i stort sett samma text (Copy pasta).
Sedan har dina rates ingen betydelse iaf när du spelar på Valves egna servers allt ställs tillbaks till standard värden så länge du inte spelar på nån privat.

Här kommer lite Videos som jag tycker du bör kolla

TheWarOwl
https://www.youtube.com/watch?v=Pa5QfRNlSp0
https://www.youtube.com/watch?v=7MWlMtreRDY&list=UUpFcHE36Ioy...
https://www.youtube.com/user/TheWarOwl/playlists

Jag har också vart frustrerad på Cs:go tycke det var rage game men tog mig lite tid att lära och förstå lite basics och när man väl gör det så är det inte rage game längre för man vet varför det gick som det gick.

Visa signatur

Motherboard:Asus Prime B550-Plus
Cpu:AMD Ryzen 5 5600X
Memory: Corsair Vengeance LPX 32Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag började med cs i februari i år, vart efter mina 10 första vinster Silver 1 (bokstavligt talat sämsta ranken du kan ha).
Började träna som fan, sitter ofta ensam på lokala servrar och bara skjuter.
Några råd jag kan ge är följande:

Spela den här kartan, OFTA. Jag kör minst 20 min varje dag. Det behövs inte mer.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1372635...

Gå in på en tom lokal server (tryck spela med bottar och sen väljer du att spela utan bottar)
Kör dust_2, mycket bra väggar.

Skriv följande kommandon i konsoll:

sv_cheats 1 give weapon_ak47 sv_infiniteammo 1 sv_showimpacts 1

Nu kollar du på mannen, myten, legendaren cs guden fribbes film på yt: https://www.youtube.com/watch?v=1r7NV9dsG6o
Han går igenom några kommandon jag har skrivit här och han visar även spelets viktigaste spray pattern, det till ak'n.
Träna spray och aim varje dag. Viktigt att upprätthålla.

Jag har tränat på det här viset sedan Maj och har tack vare det blivit DMG.

Btw, gör en config med alla kommandon så slipper du skriva nytt varje gång.

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Skrivet av Ain0k:

Jag började med cs i februari i år, vart efter mina 10 första vinster Silver 1 (bokstavligt talat sämsta ranken du kan ha).
Började träna som fan, sitter ofta ensam på lokala servrar och bara skjuter.
Några råd jag kan ge är följande:

Spela den här kartan, OFTA. Jag kör minst 20 min varje dag. Det behövs inte mer.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=1372635...

Gå in på en tom lokal server (tryck spela med bottar och sen väljer du att spela utan bottar)
Kör dust_2, mycket bra väggar.

Skriv följande kommandon i konsoll:

sv_cheats 1 give weapon_ak47 sv_infiniteammo 1 sv_showimpacts 1

Nu kollar du på mannen, myten, legendaren cs guden fribbes film på yt: https://www.youtube.com/watch?v=1r7NV9dsG6o
Han går igenom några kommandon jag har skrivit här och han visar även spelets viktigaste spray pattern, det till ak'n.
Träna spray och aim varje dag. Viktigt att upprätthålla.

Jag har tränat på det här viset sedan Maj och har tack vare det blivit DMG.

Btw, gör en config med alla kommandon så slipper du skriva nytt varje gång.

Vet att detta är sent svarat haha. Men tack för din kommentar iaf. Sedan jag gjort tråden så har jag säkert blivit fuskanklagad för WH säkert 20-30 gånger, men nu från ingenstans så går det väldigt dåligt för mig igen och träffar inte för fem öre :/.

Btw hur laddar jag ner mappen? Suttit och kollat en stund nu och ser ingen download.

Visa signatur

7800X3D-32gb-7800XT
BAHNHOF <3

Permalänk
Medlem

Medium range: (det avståndet man skjuter från 90% av fallen)
Med AK:n skjuter du genom att klicka på musen ett klick så att ett till två skott avfyras i taget innan du låter recoilen resetta. Anledningen för det är att AKn är oneshot-headshot även om fienden har kevlar hjälm. Aima alltid på huvudet med AKn.
Med colten skjuter du små bursts, du får helt enkelt lära dig recoil pattern men typ tre-fyra skott som du siktar ganska högt upp på bröstet på fienden. Recoilen kommer att lyfta skotten efter ca två skott och därmed kommer de sista två att träffa huvudet. Med colten har du ett två shot headshot och därmed måste du alltså träffa kroppen först men med den där metoden går det nästan lika fort att döda som med AKn, det svåra är att lära sig hur högt man ska sikta. När man skjutit typ två kulor börjar ju geväret "hoppa" och det är just det avståndet på hoppet du behöver lära dig men det kommer med lite övning.
Med colten menar jag M4A1-S

Long range:
Klicka för att skjuta 1-2 skott med både AKn och colten mot huvudet. Det är för långt avstånd för att använda "hopp-tekniken" med colten så det är lättare att bara sikta mot huvudet hela tiden.

Close range:
Med både colten och Akn gäller det att lära sig recoilen men det är oftast ner och till vänster man ska dra musen om jag inte minns fel, försök att lägga sprayen så högt mot huvudet som möjligt men kom ihåg: Hellre gå från ner och upp mer spray pattern än upp och ner då du kommer träffa kroppen medan recoilen klättrar i det tidigare alternativet.

Med dessa basics kommer du väldigt långt, öva bara genom att skjuta på väggen och lära dig mönstret sen övar du lite på pubs.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

Träna. Det är det enda. Sluta inte om du stöter på förhinder, fortsätt kämpa och tänk på att inte spraya vilt. Skjut kontrollerat och lär dig hur olika vapen reagerar när du skjuter.

Permalänk
Medlem

kör kapprustning (armsrace) så lär du dig alla vapen rätt snabbt. Sedan stå mot en vägg och spreja och kolla patternet och sedan försöka motverka spreyen så att alla skotten samlas mer. Sedan skjuta one shots med ak förut när dem är nära då du kan spreya ner dem, medium till long kan man också spreyabursta lite på om man är bra på att kontrollera sprayen. Träna pistoler också då dem är rätt viktiga, om du vinner pistolrundorna så har du rätt många free rundor i mm. Kör alla möjligt som finns, spelade flera hundra timmar armsrace/casual innan jag började med mm med kompisar och senare faceit. Spela massa casual så lär du dig banorna och har många personer hela tiden att skjuta mot.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Practice makes perfect! Lirat ett CS:GO ett bra tag nu och pluggat det så mycket som möjligt. Rekommenderar starkt att kolla mycket YouTube vids och sen testa det själv. Inom rekylen så är t.ex. cl_show_bulletimpacts 1 (om jag kommer ihåg rätt, måste dock ha sv_cheats 1 på) ett jättebra sätt att öva rekyl och även hur stor spreaden är på de olika vapen.

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk

Tycker det är lättare att hantera alla vapen på cs:go än på 1.6 haha, Men man får ju gå på känsla, är man i close range så drar man en spray i pannan på snubben, är man på distans får man ju dutta. Om du vill få vasst aim spela mycket dm!