Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Tips på trådlöst headset

Permalänk
Medlem

Tips på trådlöst headset

Någon som kan tipsa på ett bra trådlöst headset?
Inget krav på att mikrofon ska finnas!

Ska användas till både spel och film.

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE

Permalänk
Medlem

jag har ett par astro gaming a50 som jag är mkt nöjd med

Permalänk
Medlem

jag har ett par corsair vengeance 2100 som jag är mkt nöjd med

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

SteelSeries H Wireless Headset är helt otroligt, har avverkat de flesta trådlösa och få kommer ens i närheten av dessa.

http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/steelseries-h-wirele...

+ Två uppladdningsbara batterier medföljer, ett som man alltid har på laddning i basstationen
+ Går att driva trådat
+ Infällbar mic (försvinner helt in i headsetet)
+ Toppen på micken lyser subtilt rött när den är mutad
+ Optisk in /ut (pass thru) samt anaolg in / chat out
+ Mängder av inställningsmöjligheter som chat/sound lvl, profiler etc.
+ Fungerar med samtliga konsoler, PC + MAC samt även mobil
+ Sitter sjukt bra
+ Massor annat

- Absolut inget dåligt hittills

Visa signatur

Sleeve it and they will come

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd flyttad*

Här får du nog fler svar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av LudvigLindell:

jag har ett par corsair vengeance 2100 som jag är mkt nöjd med

Jag har likadana, sjukt nöjd med dom! Bra batteritid, räcker en hel dag så laddar man på natten. Riktigt bra pris för kvalitéen man får! Ljudet är underbart och micken är helt brusfri (enligt mina kompisar). Finns bara en negativ sak att nämna. När du laddar headsetet medans du använder det så låter det som ett lågt brummande, inte så jobbigt, men ifall du snackar med någon så låter det jättemycket för dom.

7.1 ljud är underbart för FPS!

http://www.dustinhome.se/product/5010752876/corsair-vengeance...

Billigaste återförsaljaren!

Permalänk
Medlem
Skrivet av taynor:

Jag har likadana, sjukt nöjd med dom! Bra batteritid, räcker en hel dag så laddar man på natten. Riktigt bra pris för kvalitéen man får! Ljudet är underbart och micken är helt brusfri (enligt mina kompisar). Finns bara en negativ sak att nämna. När du laddar headsetet medans du använder det så låter det som ett lågt brummande, inte så jobbigt, men ifall du snackar med någon så låter det jättemycket för dom.

7.1 ljud är underbart för FPS!

http://www.dustinhome.se/product/5010752876/corsair-vengeance...

Billigaste återförsaljaren!

Jo jag som spelar en hel del BF4 också kan intyga det! Basen är rätt bra i lurarna och jag gillar att skruva upp volymen lite extra när jag spelar FPS-spel för lite extra känsla. Och om man då har 7.1 ljudet igång samtidigt.. WOW säger jag bara! Älskar också dessa lurarna!

Så får också rekommendera dessa starkt!! Mycket bra ljud och de sitter skönt på huvudet!!

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem

Sist jag provade trådlösa hörlurar var nog runt 2005.. ÄR det fortfarande märkbart sämre ljud än "vanliga" ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av arch:

Sist jag provade trådlösa hörlurar var nog runt 2005.. ÄR det fortfarande märkbart sämre ljud än "vanliga" ?

Verkligen inte, vengance 2100 har bäst ljud av alla headset jag har haft. Så nu för tiden kan man inte märka skillnad på trådlösa och sladdbundna headset.

Permalänk
Medlem

Brummar Vengeance 2100 för alla när de laddas?

Visa signatur

Fractal Design define C/S, 3700x, Asus 570x-p, EVGA 980ti, Corsair vengeance 32 GB 3200 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Surdal:

Brummar Vengeance 2100 för alla när de laddas?

Ja, men bara när du har micken nedfälld. Detta är det enda negativa saken jag kan komma på med headsetet, och oftast så laddar man det på natten, så då behöver man inte oroa sig för det.

Permalänk
Medlem

Eftersom mikrofon inte är ett krav för dig så rekommenderar jag att du kollar på riktiga hörlurar istället för gaming-headsets.
Gaming-headsets suger! Allihop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Eftersom mikrofon inte är ett krav för dig så rekommenderar jag att du kollar på riktiga hörlurar istället för gaming-headsets.
Gaming-headsets suger! Allihop

Eftersom du är uppenbarligen mindre erfaren än mig angående detta headsetet så tycker inte jag att du har så mycket att säga till om. Ljudet i detta gaming-headsetet är jättebra. Och även fastän mikrofon inte var ett krav är det inte fel att ha en ifall man någon gång behöver det. Speciellt inte när det är så pass billigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av taynor:

Eftersom du är uppenbarligen mindre erfaren än mig angående detta headsetet så tycker inte jag att du har så mycket att säga till om. Ljudet i detta gaming-headsetet är jättebra. Och även fastän mikrofon inte var ett krav är det inte fel att ha en ifall man någon gång behöver det. Speciellt inte när det är så pass billigt!

Om du provar ett par ordentliga hörlurar så ska du få se att ljudet i 2100 inte alls är så bra som du tror.
Corsair gör hörlurar som ser coola ut och är lätta att sälja till små gamer-kids. Inte lurar som låter bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naicro:

SteelSeries H Wireless Headset är helt otroligt, har avverkat de flesta trådlösa och få kommer ens i närheten av dessa.

http://cdon.se/hemelektronik/steelseries/steelseries-h-wirele...

+ Två uppladdningsbara batterier medföljer, ett som man alltid har på laddning i basstationen
+ Går att driva trådat
+ Infällbar mic (försvinner helt in i headsetet)
+ Toppen på micken lyser subtilt rött när den är mutad
+ Optisk in /ut (pass thru) samt anaolg in / chat out
+ Mängder av inställningsmöjligheter som chat/sound lvl, profiler etc.
+ Fungerar med samtliga konsoler, PC + MAC samt även mobil
+ Sitter sjukt bra
+ Massor annat

- Absolut inget dåligt hittills

Det blev ett köp av dessa när alina.se sänkte priset till 1695:-!
Jag är grymt nöjd hittills!!

Visa signatur

Intel Core i9 9900K 3.6GHz, 16MB | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | MSI GeForce RTX 2070 SUPER 8GB VENTUS OC | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Fractal Design Define R6 USB-C Vit | EVGA SuperNOVA G1+ 750W | Noctua NH-D15 | Asus 24" LED VG248QE