Samsung Galaxy ote 2 Lcd, köpa på ebay

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy ote 2 Lcd, köpa på ebay

Har en samsung galaxy note 2 hemmma som har sprucken lcd och vill köpa en lcd på ebay, problemet är nu att jag har kontaktat två säljare och de vägrar skicka utomlands och påstår att det inte kommer fungera med telefonen jag har här (vilket jag tycker är orimligt men vad vet jag)

första säljaren bara svarar nej, fast det står "international shipping" på annonsen

andra säljaren svarar såhär: This part only will work with Sprint ( USA carrier). Because of this, we only ship to USA as Sprint is not a must - national carrier. Thank you and good luck.

Så stämmer detta, om det gör det hur får man tag på en lcd som fungerar i sverige eller är det Samsungs serviceställe som gäller?

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Skrivet av newflag:

Har en samsung galaxy note 2 hemmma som har sprucken lcd och vill köpa en lcd på ebay, problemet är nu att jag har kontaktat två säljare och de vägrar skicka utomlands och påstår att det inte kommer fungera med telefonen jag har här (vilket jag tycker är orimligt men vad vet jag)

första säljaren bara svarar nej, fast det står "international shipping" på annonsen

andra säljaren svarar såhär: This part only will work with Sprint ( USA carrier). Because of this, we only ship to USA as Sprint is not a must - national carrier. Thank you and good luck.

Så stämmer detta, om det gör det hur får man tag på en lcd som fungerar i sverige eller är det Samsungs serviceställe som gäller?

Nu vet jag inte vilken exakt modellbeteckning din telefon har, men här har du en till N7100. http://www.ebay.com/itm/LCD-Display-Screen-Touch-Digitizer-As...

Om du nu har en annan modellbeteckning på din telefon får du rimligtvis söka enligt den. Själv sökte jag helt enkelt på "galaxy note 2 digitizer assembly".

Permalänk
Medlem

Okej vad jag har kunnat luska fram är att sprint modellerna endast säljs i USA ?. Därav fungerar de ej i Sverige ...

Vet någon om lcd från China/Hongkong är av good kvalité eller är det bättre att köpa en begagnad mobil

Samsung support har ej öppet idag vad kan det kosta att få den utbytt i Sverige ?

Visa signatur

Asus PQ5__XEON X5460 @ 4GHz__4x2GB Corsair Dominator 1066MHz
Giagabyte Gtx 560 TI__ Corsair RM650_Thermaltake kylare
OCZ Vertex 4 256GB__WD 1.5 TB__Antec 1200__Win 7

Permalänk
Skrivet av newflag:

Okej vad jag har kunnat luska fram är att sprint modellerna endast säljs i USA ?. Därav fungerar de ej i Sverige ...

Vet någon om lcd från China/Hongkong är av good kvalité eller är det bättre att köpa en begagnad mobil

Samsung support har ej öppet idag vad kan det kosta att få den utbytt i Sverige ?

Samsung själva brukar väl ta ut ett riktigt saftigt överpris? Kontaktade dem förra veckan kring utbyte av LCD på en Samsung Galaxy Core +(kostar ca 1500). Samsung Service ville ha 1500 för att byta den. Sedan kanske det är ännu dyrare med flaggskeppsmodellerna.

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem
Skrivet av metalkiller78:

Samsung själva brukar väl ta ut ett riktigt saftigt överpris? Kontaktade dem förra veckan kring utbyte av LCD på en Samsung Galaxy Core +(kostar ca 1500). Samsung Service ville ha 1500 för att byta den. Sedan kanske det är ännu dyrare med flaggskeppsmodellerna.

1500 känns ganska standard summa faktiskt oavsätt vart du vänder dig.
Skärmen inklusive då digitizer hamnar oftast runt 800kr lägg till sedan service kostnader och att en person måste leka med detta.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.