Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Problem med LAN

Igår så fick jag problem med min LAN connection, datorn förstod att den var kopplad till ett nätverk, men av någon anledning så kunde den inte identifiera det, och påstod att det inte fanns någon internetåtkomst. Då löste problemet sig när jag uppdaterade BIOS, men idag så har jag fått samma problem, men att uppdatera/reparera BIOS har in hjälpt. Det gäller datorn i sign, och routern är en apple time capsule. Är det moderkortet som har gått åt pipan, eller är det något i Windows som skulle kunna orsakar felet?

Tack för hjälp!

P.S. Wifi från routern fungerar fortfarande, om det gör någon skillnad

*Edit*
Det verkar som att det fungerar nu igen, ingen aning varför det tog 20 minuter innan datorn kunde identifiera nätverket dock. Skulle det kunna var fel på identifierings protokollet i routern eller datorn?

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk

Jag har fått samma problem idag, när jag felsöker så säger windows att routern inte har en en giltig IP konfiguration, hur löser man det?

Visa signatur

ASUS Crosshair Hero VII Wifi | R7 3700X| ASUS STRIX DCU III GTX980TI| 32 GB DDR4 3200MHz |

Permalänk

Har samma problem som inte går att lösa. Kör W 8.1

Visa signatur

Ska det stå något här?