Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

CoT? Är det Climates of Tamriel?

Ja det är Climate Of Tamriel. Btw så har jag också vassa kanter på vissa ställen såg jag nu. Tror inte det går att fixa (kanske)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Som -ronz redan nämnts så finns det en fix för iaf Pure Waters.

Det uppstår vid framförallt en dimmig vädertyp som den på bilden.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Ja det är Climate Of Tamriel. Btw så har jag också vassa kanter på vissa ställen såg jag nu. Tror inte det går att fixa (kanske)

Okej, går det inte att fixa så får jag dras med det.

Skrivet av kr0owe:

Som -ronz redan nämnts så finns det en fix för iaf Pure Waters.

Det uppstår vid framförallt en dimmig vädertyp som den på bilden.

Får prova Pure Waters då.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag kör med CoT och WATER tillsammans och har inga som helst skarpa kanter, måste vara fel ordning eller en annan mod som ställer till det.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Jag kör med CoT och WATER tillsammans och har inga som helst skarpa kanter, måste vara fel ordning eller en annan mod som ställer till det.

Jag har bara en vattenmod och det är W.A.T.E.R - Water And Terrain Enhancement Redux. Kollar man loadordern så är filerna ganska utspritt. Man kanske skulle lägga alla filerna på samma ställe och långt ner?
Real Shelter är bra på sitt sätt att det inte regnar under tak, men det ser fördjävligt ut att det ösregnar tills man kommer under taket för då regnar det knappt inte all utanför taket. Får se om jag raderar den modden. Varför kan han inte fixa att inte regnar under taket men behåller ösregnet?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har för mig du kan framkalla ett dimmigt väder genom att skriva fw c8220 eller om det var 8222 med eller utan C, testa det och se om det blir skarpa kanter.

Skyrim HD 2k textures ändrar också vattentexturerna så om ni har dom texturerna installerade så kan det kanske vara en bra idé att installera om vattenmoden ifall ni råkat skriva över något.

Skrivet av Tinardirith:

Jag tror inte det har med CoT att göra.

Skrivet av AMD-FX:

Jag har bara en vattenmod och det är W.A.T.E.R - Water And Terrain Enhancement Redux. Kollar man loadordern så är filerna ganska utspritt. Man kanske skulle lägga alla filerna på samma ställe och långt ner?
Real Shelter är bra på sitt sätt att det inte regnar under tak, men det ser fördjävligt ut att det ösregnar tills man kommer under taket för då regnar det knappt inte all utanför taket. Får se om jag raderar den modden. Varför kan han inte fixa att inte regnar under taket men behåller ösregnet?

Om jag har förstått det rätt så skapar Real Shelter en interior under tak och min gissning är då att regnet skiftar till vanilla i brist på kompatibilitet.
Även vanilla regn regnar genom tak eftersom um Bethesda är väldigt lata men eftersom det inte regnar speciellt mycket vanilla så märks det inte lika väl.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har för mig att filerna ska ligga långt ner. Kolla på dess "Masters" och se till at filerna är under dom.

Visa signatur

/Felix

Permalänk
Medlem
Skrivet av FyoDisco:

Har för mig att filerna ska ligga långt ner. Kolla på dess "Masters" och se till at filerna är under dom.

Hur som helst hjälpte det inte ett skit att filerna ligger långt ner. Det ser ut som det gjorde innan

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Hur som helst hjälpte det inte ett skit att filerna ligger långt ner. Det ser ut som det gjorde innan

Kör TES5Edit och kolla så att load ordern är rätt. Kolla så att alla mods fungerar med varandra. Uppdatera mods som är utdaterade.

Visa signatur

/Felix

Permalänk

Någon som har lyckats köra ENB utan input lag? Jag har försökt tvinga bort vsync i enblocal.ini och skyrimprefs men det hjälper inte.

Visa signatur

Youtube-kanal: papa knut
|CPU i5-3570K @4.2ghz |RAM 8GB Kingston DDR3 HyperX1600MHz |GPU Sapphire Radeon 7870 OC @1050mhz |SKÄRM ASUS VG248QE @120hz 2D Lightboost! |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pressveck:

Någon som har lyckats köra ENB utan input lag? Jag har försökt tvinga bort vsync i enblocal.ini och skyrimprefs men det hjälper inte.

Jag har inget lag och jag har vsync påslaget. Vilken ENB kör du?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag har inget lag och jag har vsync påslaget. Vilken ENB kör du?

custom version av 0254, ville enbart ha godrays.

Visa signatur

Youtube-kanal: papa knut
|CPU i5-3570K @4.2ghz |RAM 8GB Kingston DDR3 HyperX1600MHz |GPU Sapphire Radeon 7870 OC @1050mhz |SKÄRM ASUS VG248QE @120hz 2D Lightboost! |

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ett problem, köpte Dawnguard för inte så länge sen och när jag ska påbörja det så går man in i Dayspring canyon.
När jag går in där så laddar inte spelet nästa område, ingenting händer och vissa funktioner i spelet slutar fungera såsom höger/vänster klick, ladda saves och en del till.

Har 100+ moddar installerade och det är säkerligen någon av dom som orsakar problemet, har försökt inaktivera de moddar som jag vet har anknytning till Dawnguard.
Tänkte kolla ifall någon har haft liknande problem eller ifall de finns nån sätt jag kan skippa att gå igenom Dayspring canyon. Jag tänker teleport eller något?

Jag har då verkligen inte lust att behöva ominstallera allt då man lagt ner mycket tid med moddarna

Tacksam för hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Hej!

Har ett problem, köpte Dawnguard för inte så länge sen och när jag ska påbörja det så går man in i Dayspring canyon.
När jag går in där så laddar inte spelet nästa område, ingenting händer och vissa funktioner i spelet slutar fungera såsom höger/vänster klick, ladda saves och en del till.

Har 100+ moddar installerade och det är säkerligen någon av dom som orsakar problemet, har försökt inaktivera de moddar som jag vet har anknytning till Dawnguard.
Tänkte kolla ifall någon har haft liknande problem eller ifall de finns nån sätt jag kan skippa att gå igenom Dayspring canyon. Jag tänker teleport eller något?

Jag har då verkligen inte lust att behöva ominstallera allt då man lagt ner mycket tid med moddarna

Tacksam för hjälp!

Har du alla inofciella patcherna? Finns en specifik för Dawnguard.

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Har du alla inofciella patcherna? Finns en specifik för Dawnguard.

Aa, det har jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Aa, det har jag

OCh de är i rätt ordning i loaden?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

OCh de är i rätt ordning i loaden?

Använder mig utav boss, så jag antar att de är rätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Kan tyvärr inte svara då, jag sätter hur allt ska laddas manuellt :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Rensat från dirty edits?

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Rensat från dirty edits?

Jepp, Får ursäkta om jag spammar ner tråden lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geffel:

Jepp, Får ursäkta om jag spammar ner tråden lite.

Testa Stable uGridsToLoad http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/41592/?tab=1&navtag=http... (default)

Man kan också teleportera sig förbi sådana problem som du nämnde, skriv då coc DLC1hunterworldstart för Dayspring canyon alternativt coc DLC1DawnguardHQ01 för Fort Dawnguard.

Jag rekommenderar dock att du drar ner Stable uGridsToLoad oavsett.

EDIT: Du råkar inte ha Real Shelter installerat? Testa isf att avaktivera denna mod.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bästa är att inte röra uGrid alls (tror att även MrBravo sa det också nånstans i tråden). Jag kör på originalet nu efter att spelet kraschar oftare redan vid 7

Btw, jag ska starta om igen fast legend igen. Master kändes inte alltför svårt även om jag dog ett par gånger, men det var pga misstag jag gjorde. Var inte vaken nog :). Men tre followers ska jag i alla fall ha, funkade perfekt. Jag vill inte ha fler eftersom ska man t ex ha 15 stycken är det svårt att komma ut igen om man går in i en liten affär och säga åt 15 stycken att vänta utanför tar ju lite tid

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Bästa är att inte röra uGrid alls (tror att även MrBravo sa det också nånstans i tråden). Jag kör på originalet nu efter att spelet kraschar oftare redan vid 7

Btw, jag ska starta om igen fast legend igen. Master kändes inte alltför svårt även om jag dog ett par gånger, men det var pga misstag jag gjorde. Var inte vaken nog :). Men tre followers ska jag i alla fall ha, funkade perfekt. Jag vill inte ha fler eftersom ska man t ex ha 15 stycken är det svårt att komma ut igen om man går in i en liten affär och säga åt 15 stycken att vänta utanför tar ju lite tid

Dra ner Requiem, jag är helt såld och kommer aldrig köra Skyrim utan denna mod igen och ja Requiem är svårt till det bättre.
Det tar dock lång tid att ta sig framåt i spelet eftersom det tar väldigt lång tid att levla upp och man behöver ibland specifik gear för att ens ha någon chans att överleva.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Dra ner Requiem, jag är helt såld och kommer aldrig köra Skyrim utan denna mod igen och ja Requiem är svårt till det bättre.
Det tar dock lång tid att ta sig framåt i spelet eftersom det tar väldigt lång tid att levla upp och man behöver ibland specifik gear för att ens ha någon chans att överleva.

Att det tar lång tid att levla upp lät inget vidare enligt mig Jag vill inte hålla på att lägga till för mycket mods om det inte är en måste mod. Kanske gör spelet mer ostabilt igen

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Att det tar lång tid att levla upp lät inget vidare enligt mig Jag vill inte hålla på att lägga till för mycket mods om det inte är en måste mod. Kanske gör spelet mer ostabilt igen

På tal om ostabilt, jag tror Requiem faktiskt gör mitt spel ostabilt om det nu inte är Immervise Patrols som jag misstänkt i ett tag men jag antar att jag får leva med det...

Det tog mig typ 7h att bli lvl 5 om jag minns rätt men sen så dog jag ju också säkert 100 gånger med...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

På tal om ostabilt, jag tror Requiem faktiskt gör mitt spel ostabilt om det nu inte är Immervise Patrols som jag misstänkt i ett tag men jag antar att jag får leva med det...

Det tog mig typ 7h att bli lvl 5 om jag minns rätt men sen så dog jag ju också säkert 100 gånger med...

Sedan finns det väl en drös patchar till den (Requiem) modden. Jag fördrar nog att öka svårighetsgraden ett snäpp än att leta reda på allt det där. Jag kommer att testa Master ett tag till (trodde jag slängde bort sparfilerna, vilket jag inte gjorde ) Har precis hämtat Staff Of Magnus och ska tillbaka till Winterhold. Jag kanske borde skriva i Skyrimtråden och inte i modtråden eftersom det inte har nåt med nån mod att göra

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Sedan finns det väl en drös patchar till den (Requiem) modden. Jag fördrar nog att öka svårighetsgraden ett snäpp än att leta reda på allt det där. Jag kommer att testa Master ett tag till (trodde jag slängde bort sparfilerna, vilket jag inte gjorde ) Har precis hämtat Staff Of Magnus och ska tillbaka till Winterhold. Jag kanske borde skriva i Skyrimtråden och inte i modtråden eftersom det inte har nåt med nån mod att göra

Nja inte så farligt, här är min nuvarande loadorder:

Skyrim.esm
Update.esm
Unofficial Skyrim Patch.esp
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
ClimatesOfTamriel.esm
Chesko_Frostfall.esp
AMatterOfTime.esp
Immersive Patrols Merged All.esp
Skyrim Immersive Creatures.esp
Skyrim Immersive Creatures - DLC2.esp
WetandCold.esp
WetandCold - Ashes.esp
SkyUI.esp
Cloaks.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
1nivWICCloaks.esp
1nivWICSkyCloaksPatch.esp
Hothtrooper44_Armor_Ecksstra.esp
Hothtrooper44_ArmorCompilation.esp
Immersive Weapons.esp
Requiem.esp
Requiem - Resources.esp
Requiem - USKP Patch.esp
Requiem - Immersive Weapons.esp
Requiem - Immersive Armors.esp
Requiem - Dragonborn.esp
Requiem - HearthFires.esp
Requiem - SIC Patch.esp
Requiem - SIC Patch - DLC2.esp
Requiem - Immersive Patrols Merged All.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dungeons.esp
Realistic Lighting Overhaul - Dawnguard Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Exteriors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Major City Interiors.esp
Realistic Lighting Overhaul - Minor Cities and Town Interiors.esp
ClimatesOfTamriel-Dawnguard-Patch.esp
ClimatesOfTamriel-Dragonborn-Patch.esp
Supreme Storms - Cot Version.esp
CoT-WeatherPatch.esp
CoT-WeatherPatch_DB.esp
CoT-WeatherPatch_SupStorms.esp
Purewaters.esp
Bashed Patch, 0.esp

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Här är min och det verkar som jag har mer skit än dig

Skyrim.esm
Update.esm
Dawnguard.esm
Unofficial Dawnguard Patch.esp
HearthFires.esm
Unofficial Hearthfire Patch.esp
Dragonborn.esm
Unofficial Dragonborn Patch.esp
Skyrim Project Optimization - Full Version.esm
Falskaar.esm
SPIKE.esm
HighResTexturePack01.esp
HighResTexturePack02.esp
HighResTexturePack03.esp
Unofficial High Resolution Patch.esp
EnhancedLightsandFX.esp
ELFX - Exteriors.esp
PalistovSpinningArrows_ImmersiveWeapons.esp
SkyFalls + SkyMills Falskaar.esp
UFO - Dragonborn AddOn.esp
ArrowRecoverySystemOverhaul.esp
The Dance of Death - Ultimate Edition.esp
AOS.esp
ELFX - Dragonborn.esp
AHZmoreHUD.esp
Footprints.esp
BrighterTorchesBiggerMagelight.esp
HarvestOverhaulCreatures.esp
Better Stealth AI for Followers.esp
ELFX - Dawnguard.esp
Prometheus_No_snow_Under_the_roof.esp
Book Covers Skyrim.esp
SkyUI.esp
AchieveThat.esp
NoSneakAttackSound.esp
dD - Enhanced Blood Main.esp
AOS2_EBT Patch.esp
iHUD.esp
PalistovSpinningArrows_Dawnguard.esp
Immersive NPC in the dark.esp
ImprovedSneakDetection.esp
LeftHandRings.esp
LeftHandRings - Dawnguard.esp
StaticMeshImprovementMod-FurnitureChestSnowFix.esp
MoreRainHeavyandDarker.esp
Nausicaa's Tweaker.esp
PalistovSpinningArrows.esp
WATER.esp
ELFXEnhancer.esp
Breezehome_Fully_Upgradable.esp
Cloaks - Dawnguard.esp
PNENB.esp
HarvestOverhaul.esp
SkyFalls + SkyMills + DG + DB.esp
RealShelter.esp
dD-Dawnguard-Immersive Creatures EBT Patch.esp
DynamicMerchants.esp
Immersive Weapons.esp
SFO - Dragonborn.esp
SFO - Expanded Diversity.esp
aMidianborn_Skyforge_Weapons.esp
WATER DB Waves.esp
Cloaks.esp
StaticMeshImprovementMod-DragonbornTernFix.esp
WATER Falskaar.esp
SplashofRain.esp
StaticMeshImprovementMod-DungeonsCliffsIceSkirts.esp
UFO - Ultimate Follower Overhaul.esp
UniqueBorderGates-All.esp
ELFX - NoBreezehome.esp
Skyrim Flora Overhaul.esp
WATER Plants.esp
HoldBorderBanners.esp
treehouse_larger.esp
StaticMeshImprovementMod.esp
Skyrim_Ice_Shader_Fix.esp
Prometheus_NSUTR Falskaar Dock.esp
Unbelievable Grass.esp
WATER DG.esp
Alternate Start - Live Another Life.esp
Bashed Patch, 0.esp

Visa signatur

AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av kr0owe:

Testa Stable uGridsToLoad http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/41592/?tab=1&navtag=http... (default)

Man kan också teleportera sig förbi sådana problem som du nämnde, skriv då coc DLC1hunterworldstart för Dayspring canyon alternativt coc DLC1DawnguardHQ01 för Fort Dawnguard.

Jag rekommenderar dock att du drar ner Stable uGridsToLoad oavsett.

EDIT: Du råkar inte ha Real Shelter installerat? Testa isf att avaktivera denna mod.

Hade Real shelter installerat, avaktiverade och nu funkar det. Tusen tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Här är min och det verkar som jag har mer skit än dig

Falskaar.esm
Immersive Weapons.esp
SFO - Dragonborn.esp
SFO - Expanded Diversity.esp
aMidianborn_Skyforge_Weapons.esp

Dessa mods behöver patchas för Requiem, dock inte hundra på aMidianborn_Skyforge_Weapons.esp men kan gissa på det iaf.

Skrivet av Geffel:

Hade Real shelter installerat, avaktiverade och nu funkar det. Tusen tack!

Np. (:

Visa signatur