Permalänk

Dags att byta ut min BoxeeBox

Jag är lite förvirrad.. Jag måste byta ut min BoxeeBox och funderar nu på att köpa en Intel NUC och installera XBMC på den.

Jag har dock följande frågor..

1. Vilket XBMC ska jag ladda hem? Datorn jag har all film på är en Mac, kommer det funka att köra XBMCbuntu på htpcn och få honom att prata med macen?

2. Funderar även på att försöka hitta en Apple TV2 och installera XBMC på den, det känns både billigare och bättre, eller?

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ingemansson:

Jag är lite förvirrad.. Jag måste byta ut min BoxeeBox och funderar nu på att köpa en Intel NUC och installera XBMC på den.

Jag har dock följande frågor..

1. Vilket XBMC ska jag ladda hem? Datorn jag har all film på är en Mac, kommer det funka att köra XBMCbuntu på htpcn och få honom att prata med macen?

2. Funderar även på att försöka hitta en Apple TV2 och installera XBMC på den, det känns både billigare och bättre, eller?

Har du en Mac som all film ligger på är en apple tv både billigt och smidigt. xbmc behövs inte då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4

Permalänk
Skrivet av hoski:

Har du en Mac som all film ligger på är en apple tv både billigt och smidigt. xbmc behövs inte då.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur funkar det med undertexter och liknande utan att ha installerat xmbc? Känns som att det inte kommer vara lika smidigt som det var på min BoxeeBox..

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Edit: Läste Fel, svarade fel