Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

får inte tillåtelse att lagra/spara filer i vissa mappar.

Permalänk

får inte tillåtelse att lagra/spara filer i vissa mappar.

Hej! Ett problem uppstod för ett tag sedan. Det blev helt plötsligt så att jag inte tillåts spara, ändra, ta bort eller installera nya filer i en viss mapp på min D - hårddisk. Har försökt allt med att andra inställningar för olika användare och ge "full permission" mm. Nån som har tips varför det ändå inte fungerar ??
(det är också enbart en mapp som jag har väldigt mycket i jag vill kunna komma åt)

Permalänk
Medlem

Ta ägandeskap av mappen.
http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc753659.aspx

Bristfällig info från dig, men jag förutsätter att du sitter med Windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shockedpegasus:

Hej! Ett problem uppstod för ett tag sedan. Det blev helt plötsligt så att jag inte tillåts spara, ändra, ta bort eller installera nya filer i en viss mapp på min D - hårddisk. Har försökt allt med att andra inställningar för olika användare och ge "full permission" mm. Nån som har tips varför det ändå inte fungerar ??
(det är också enbart en mapp som jag har väldigt mycket i jag vill kunna komma åt)

Som skrivet lite knapphändig info från dig, men har du kört en koll med något antivirus och/eller antimalware för att se om din dator är ren från attacker/skit? När inträffade detta? Var det efter något som du gjort/installerat/uppdaterat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)