Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

`Comhem Netgear CG3700 , Något jag bör veta?

Permalänk
Medlem

`Comhem Netgear CG3700 , Något jag bör veta?

Tjena,

Har signat upp mig på comhem, jag ska tydligen få ett Netgear CG3700 modem, har läst mycket illa om netgear CG3100 men vet inte om dessa problem kvarstår i den nyare modellen?

Är det några problem med detta modemet, bör man stänga av NAT direkt och köra egen router?

Har inte fått grejerna ännu.

Permalänk
Skrivet av dakke:

Tjena,

Har signat upp mig på comhem, jag ska tydligen få ett Netgear CG3700 modem, har läst mycket illa om netgear CG3100 men vet inte om dessa problem kvarstår i den nyare modellen?

Är det några problem med detta modemet, bör man stänga av NAT direkt och köra egen router?

Har inte fått grejerna ännu.

nja vad ja läst här så är den inte lika dålig som CG3100 men fortfarande många som har problem.
testa men får du problem så skulle ja inte bråkat med den.
finns ju billiga routrar från tp-link tn-1043wd funkar hur bra som helst kostade 400kr ja har den äldre versionen
du behöver dock CG3700 som modem och en kort nätverkskabel 20-30cm
sen ber du comhem brygga modemet

http://www.sweclockers.com/forum/search.php?searchid=4060192&...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

CG3100 är horribelt.
CG3700 har jag nu använt i ett halvår, och det finns inga likheter alls, möjligen till namnet.
Allt fungerar som man förväntar sig av en router, dess utom är wifi i CG3700 bra mycket bättre.
Nu kan jag surfa trådlöst i hela lägenheten, inte barra i det rummet som routern stod i som fallet var med CG3100.

Som sagt, likheten är bara namnet. CG3700 är bra. Har inte än sett behov av att köra egen router.
Å andra sidan, har jag bara 3st datorer och två läsplattor. Allt går att använda samtidigt, även spel, utan att routern får frispel.

Visa signatur

De som inte bryr sig om att "storebror ser dig" för att de "inte har något att dölja", lämnar de även ut sin dörrnyckel till värden så denne kan läsa deras post och rota i skåp och lådor?