Permalänk
Medlem

Kan inte öppna program!

Jag fick ett problem idag, när jag skulle öppna ett program så sluta den fungera då minimerades Google Chrome och utforskaren, jag försöker trycka men dom kommer inte upp.
Startade om datorn, men när man ska ladda upp filer på Youtube så öppnas den, men när man trycker från aktivitetsfältet så kommer den inte upp.
Har video på det, orkar inte återställa datorn då den är ny.
http://youtu.be/56XkvDui2AA

Visa signatur

Gaming dator: Moderkort: Asus Z87-A | Processor: i7 4770K | Chassi: Fractal Design Define R4 | Hårddisk: 1TB Seagate | SSD: 250 GB Samsung EVO | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 DirectCuII OC | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 730W | Minnen: 16 GB 1600MHz

Mobil: iPhone 5 Svart 16 GB

Permalänk
Medlem

Avinstallera Chrome och installera den senaste versionen.

Permalänk

Vet inte hur många skärmar du använder (antagligen en), men kolla på högersida av skärmen (i din YouTube-video) så ser du att Chrome ligger där och lever sitt liv, sen gissar jag på att Utforskaren också gör det.

En lösning är att högerklicka på fönstrena på Aktivtetsfältet och Maximera dem och sedan dra dem så du ser dem. I ditt fall ska du dra fönstrena till vänster.

Eller:

1. Välj det program/fönster du vill se, till exempel Chrome så att det är aktivt.
2. Tryck sedan Alt+Mellanslag
3. Tryck sedan på M.
4. Sedan kan du använda piltangenter för att förflytta fönstret.

Visa signatur

"Helghan belongs to the Helghast!"

Permalänk
Avstängd

En klassiker om det handlar om fönster som lägger sig på skärmar som inte finns eller är aktiverade är att aktivera fönstret i fråga och sen trycka Win+Shift+Vänsterpil för att flytta det mellan "skärmarna". Det fungerar dock inte om det är en dialogruta som hamnar på den icke-aktiva skärmen och programmet är synligt på den riktiga. Jag vet att Utorrent av någon anledning brukar få upp Ny Torrent-dialogen på den skärm som huvudfönstret inte är på oavsett om den är ansluten eller ej, och den går inte att flytta med några kommandon. Det man får göra är att antingen ansluta/aktivera skärmen, trycka Enter för att spara torrentens innehåll på den plats som står i dialogen (där du sparade senast) eller trycka Esc för att avbryta.

Permalänk
Medlem

Dom öppnas när man kör datorn i felsäkert läge, google chrome funkar nu men inte utforskaren, lite konstigt. Jag kör med 1 skärm

Visa signatur

Gaming dator: Moderkort: Asus Z87-A | Processor: i7 4770K | Chassi: Fractal Design Define R4 | Hårddisk: 1TB Seagate | SSD: 250 GB Samsung EVO | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 DirectCuII OC | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 730W | Minnen: 16 GB 1600MHz

Mobil: iPhone 5 Svart 16 GB