Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samsung-TV får ingen kontakt med routern

Permalänk

Samsung-TV får ingen kontakt med routern

Hej!

Jag har en Smart-TV från Samsung (modellen kan jag kolla om det behövs) som plötsligt inte kan koppla upp sig mot internet via min router. Den får internetanslutning när jag kör internetdelning från min iPhone, så det känns inte som det är nätverkskortet. Vi har tre-fyra andra enheter hemma som kan koppla upp sig mot routern utan problem.
Jag har suttit i telefon med Bredbandsbolagets support som har fabriksåterställt routern samt fixat med olika portar, men de är lika frågande som jag till varför det här inte funkar. Det står "Du är ansluten till trådlöst nätverk, men inte till internet" när jag provar koppla upp den.

Någon här som har någon idé vad problemet kan vara och kan hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Har Du testat att göra en slags återställning på tv:n om det går. Alternativt ta bort anslutning en och ansluta till den på nytt?

Permalänk

Har ju varit ett par andra trådar i forumet om Samsung o internetproblem.
Var något fel med DNS i dom fallen, du kan ju prova knappa in Googles DNS 8.8.8.8, kanske fixar det här också.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk

Det hjälpte att ändra till Googles DNS-server. Tack så jättemycket för hjälpen!