Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Roota Z1 Compact - Någon som lyckats? HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Roota Z1 Compact - Någon som lyckats? HJÄLP!

Efter 100 försök, efter att inte lyckas, efter att jag fastnar på steg 13 i Sony's guide hur man unlockar bootloader, så söker jag någon som kan vägleda mig steg för varje jävla steg.

Ju lättare du gör det för mig, desto bättre. Jag kör windows 8.

Om ni lyckats på Windows 8, hade jag varit extremt tacksam för hjälp.

MVH

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Link nr2 fungerar inte :/

Permalänk
Medlem

Det gör inget, den länken är tagen från sidan på första länken.

Men här är den igen http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440597

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Kan det vara detta som krånglar för TS ?:
"IMPORTANT: if you are using Windows 8 you will need to enable few things to allow driver installation"
http://forum.xda-developers.com/xperia-z/development/tutorial...

Permalänk
Medlem

Kanske värt att säga att om du inte är säkert på vad du gör, unlocka ej bootloadern.. fast är kanske inte så riskabelt som jag inbillar mig? Jag använde mig i alla fall av 'noob proof' guiden och har nu root (locked Bootloader) på senaste stock-firmware (.761).

Om du vill installera custom roms så måste du självklart unlocka bootloadern. Där kan jag inte hjälpa, men finns säkert användbara guider på XDA.

För mig räcker det med root för adaway och xposed!

Permalänk
Medlem
Skrivet av non_noutils:

Kanske värt att säga att om du inte är säkert på vad du gör, unlocka ej bootloadern.. fast är kanske inte så riskabelt som jag inbillar mig? Jag använde mig i alla fall av 'noob proof' guiden och har nu root (locked Bootloader) på senaste stock-firmware (.761).

Om du vill installera custom roms så måste du självklart unlocka bootloadern. Där kan jag inte hjälpa, men finns säkert användbara guider på XDA.

För mig räcker det med root för adaway och xposed!

Jag vill köra Cyanogenmod. Är trött på Sonys gränssnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Kan det vara detta som krånglar för TS ?:
"IMPORTANT: if you are using Windows 8 you will need to enable few things to allow driver installation"
http://forum.xda-developers.com/xperia-z/development/tutorial...

Tackar, visste inte att jag behövde detta