Trädvy Permalänk
Proffsmobbare
fd. JaZid
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2007

Laine's Inet Mono

Ett stort tack till Inet som gav mig i princip fria händer och fullt förtroende att bygga en företagsdator som genom våra ögon skulle representera Inet och deras entusiastsortiment.

Hårdvara:
CPU: Intel i7 2600K
GPU: EVGA GeForce GTX 670
MB: ZOTAC Z68-ITX WiFi
RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP White
PSU: Silverstone ST45SF 450W
SSD: Corsair SSD Force GT 120GB x2
CSE: Lian Li PC-Q11

Kylning:
PMP: EK DCP 2.2
RAD: Black ICE SR1 120mm
RAD: Black ICE SR1 140mm
RES: EK Multioption 100mm
GPU: EK-FC670 GTX
CPU: EK Supreme HF

Här nedan följer en ungefärlig bild av hur projektet utvecklades, för mer komplett historik finns följande byggloggar;

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=228523

Laine's Inet Mono

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2011

Det i särklass snyggaste bygget jag någonsin sett. Topp 3 i alla fall! Du är en sann konstnär!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008

Företagsdator?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tidaholm
Registrerad
Aug 2010

Riktigt stiligt byggt och grymma bilder!!

Solklar 5a på detta

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Hehe, det tog sin lilla tid Jag minns att 2600k som finns i bygget var det senaste när du började.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Du har gjort det igen Laine, ruskigt vackert:-D

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Vackert!

Citat:

» Bild

Placering av fillport, då reservoaren kommer att vara otillgänglig är detta en livräddare. Infräst ett par millimeter in i chassifoten för att undvika klåfingriga!

Kan du förklara det fetmarkerade närmare?

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Norrtälje
Registrerad
Okt 2011

Masterpiece!! 5 stars!

Best regards,
Justin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där datorn står
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Alling:

Vackert!

Det finns folk som skruvar på allt de ser.

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av tgadler:

Det finns folk som skruvar på allt de ser.

Hur förhindrar den lilla infräsningen att man skruvar av locket? Och hur gör man när man faktiskt vill skruva loss den?

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av JaZid:

Bara detta för mig att bli hård.. Älskar verkligen utseendet på det, borde göras radiatorer med inbyggda fläktar. Om det fungerar bra då vill säga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012

Om platsen var lite av ett hinder, varför gå på två SSD a la 120GB och inte bara en på 250GB?

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Gävle
Registrerad
Apr 2009

Mycket fint! En fundering bara, vad använde du för att lackera portarna på moderkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2012

Wow, helt klart top 10 av det snyggaste jag sätt. Älskar färgtemat!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2009

Väldigt snyggt. På vilket sätt är det en företagsdator?

Trädvy Permalänk
Proffsmobbare
fd. JaZid
Plats
Karlskrona
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av jH0Ni:

Det i särklass snyggaste bygget jag någonsin sett. Topp 3 i alla fall! Du är en sann konstnär!

Tack så mycket! Jättekul att se uppskattningen efter alla timmar som försvunnit ner i detta.

Skrivet av Minimupp:

Företagsdator?

Företagsdator som i dator till ett företag är det jag syftar på, utställningsdator är kanske mer korrekt term, men det är upp till företaget (Inet) att bestämma det!

Skrivet av Dipy^:

Riktigt stiligt byggt och grymma bilder!!

Solklar 5a på detta

Tack så mycket! Uppskattas!

Skrivet av biorrith:

Hehe, det tog sin lilla tid Jag minns att 2600k som finns i bygget var det senaste när du började.

Absolut, det var mycket tvivel och många gånger det stod stilla. Tillslut gick det ju ihop ändå, hehe.

Skrivet av Marticus:

Du har gjort det igen Laine, ruskigt vackert:-D

Tack så mycket, Marcus! Tråkigt att det blev så tidspressat på slutet att du inte fick se den en runda innan.

Skrivet av Alling:

Vackert!

Tack så mycket!

Det är en evenemangsdator som kommer husera på plats vid flera tillfällen, så jag valde att ta det säkra(re) före det osäkra. Vill inte gå in riktigt på hur exakt den är säkrad då det alltid finns rötägg där ute, men tack vare att den är något infräst så går det inte att ta fingergrepp runt stoppnippeln och öppna loopen längre. Det krävs att man vänder på datorn och använder en tång eller något annat med lite mer moment.

Skrivet av MetallicAcid:

Masterpiece!! 5 stars!

Best regards,
Justin.

Thank you, Justin! Awesome to see you here!

Skrivet av Xcym:

Bara detta för mig att bli hård.. Älskar verkligen utseendet på det, borde göras radiatorer med inbyggda fläktar. Om det fungerar bra då vill säga?

Haha, det är ju ett sätt att se det på! Det fungerar bra per mina egna tester. Scythe slim är dock värdelös till det mesta, men med en Prolimatech som motsvarar en normaltjock fläkt i statiskt tryck så är det inga problem. Någon marginell prestandaförlust iom. att det inte blir lika uniformt tryck som det hade blivit med 5mm extra distans mellan fläkt och flänsar men jag ser det som mer eller mindre försumbart.

Skrivet av Persienner:

Om platsen var lite av ett hinder, varför gå på två SSD a la 120GB och inte bara en på 250GB?

Bra fråga!

Största delen av hårdvaran valdes 2012, då var 250GB+ inte jätteaktuellt tyvärr, och bara en SSD hade inte fått plats mycket lättare. Dessa SSD-diskar har strippats på sina chassin så det är bara kretskorten som monterats i bygget, tillsammans är dessa tunnare än en ensam disk med chassi. Två diskar tillåter dessutom RAID-konfiguration om intresset skulle finnas.

Skrivet av MisterX:

Mycket fint! En fundering bara, vad använde du för att lackera portarna på moderkortet?

Tack så mycket! Jag har använt plastfärg på portarna, maskerade av med tejp och relevanta kretskort i portarna, sen var det bara att köra på.

Skrivet av Nex3r:

Wow, helt klart top 10 av det snyggaste jag sätt. Älskar färgtemat!

Riktigt roligt att höra! Tack så jättemycket!

Skrivet av usilusken:

Väldigt snyggt. På vilket sätt är det en företagsdator?

Det är en företagsdator iom. att ett företag äger den. Den är byggd på uppdrag av Inet, och är alltså inte ett sponsorprojekt. Jag kan dock mycket väl ha fått min terminologi ihopblandad! Hur som haver, så är det en evenemangs- eller utställningsdator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011

Riktigt snyggt Laine!
Har vart kul att följa slutskedet!
Vad blir nästa projekt nu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2004

5/5p!

Ett av de snyggaste, mest stilrena byggena jag sett här på SweC.

Kudos!

| 8700K @ 5Ghz w/ Noctua NH-D15 | ASUS ROG Strix Z370-E Gaming | 16GB DDR4 G.Skill Trident Z RGB @ 3600Mhz | Samsung 960 Evo M.2 500gb | Gigabyte RTX 2080Ti | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | EVGA P2 750W | 2x LG 27" 4k IPS 27UK850

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Där datorn står
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Alling:

Hur förhindrar den lilla infräsningen att man skruvar av locket? Och hur gör man när man faktiskt vill skruva loss den?

Mycket svårare att skruva av med fingrarna.
Fortfarande lätt med skruvmejsel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

8/5!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Mar 2009

12½/5. Larvigt snyggt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Perstorp, skåne
Registrerad
Aug 2012

Sjukt snyggt! Finns inget att klaga på, 5/5

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/sda1
Registrerad
Feb 2011

Råkade komma in på din tumblr av en slump och tror jag har visat alla nördar i hela bekantskapskretsen. Så sjuuukt snyggt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2010

Grymnt bygge! Måste få tag i en kamera o lägg upp mitt egna bygge. Dock har jag fortfarande inte fått backplates av coolingstuff? Hehe iaf grymt bygge!

460X moddat av timpelay | Full Custom loop | PG279Q | PG278Q
9900k | X Hero | 4x8GB Tridentz | 2x1080TI | RM850X (Custom sleeve)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006

Fantastiskt snyggt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Det tog sin lilla tid, men till slut så blev det ju nått av det! Snyggt bygge!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

riktigt snyggt! Fantastiskt att datorer kan bli ett konstverk!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2008

Riktigt snyggt bygge! Har alltid varit frälst av dina byggen, speciellt Athene.

Får man fråga vad det är för högtalarstativ du använder i fotona?

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone - SOON™

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Dec 2012

jag grät lite så vackert är det.

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, ASUS GTX 970 strix,
500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,Fractal design T12 vattenkylning ,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2013

Skärmen var fin i alla fall.