Permalänk
Proffsmobbare

Laine's Inet Mono

Ett stort tack till Inet som gav mig i princip fria händer och fullt förtroende att bygga en företagsdator som genom våra ögon skulle representera Inet och deras entusiastsortiment.

Hårdvara:
CPU: Intel i7 2600K
GPU: EVGA GeForce GTX 670
MB: ZOTAC Z68-ITX WiFi
RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP White
PSU: Silverstone ST45SF 450W
SSD: Corsair SSD Force GT 120GB x2
CSE: Lian Li PC-Q11

Kylning:
PMP: EK DCP 2.2
RAD: Black ICE SR1 120mm
RAD: Black ICE SR1 140mm
RES: EK Multioption 100mm
GPU: EK-FC670 GTX
CPU: EK Supreme HF

Här nedan följer en ungefärlig bild av hur projektet utvecklades, för mer komplett historik finns följande byggloggar;

http://www.sweclockers.com/forum/5-modifikationer-och-egna-ko...

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=228523

Laine's Inet Mono

Permalänk
Medlem

Det i särklass snyggaste bygget jag någonsin sett. Topp 3 i alla fall! Du är en sann konstnär!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Företagsdator?

Permalänk
Medlem

Riktigt stiligt byggt och grymma bilder!!

Solklar 5a på detta

Permalänk
Medlem

Hehe, det tog sin lilla tid Jag minns att 2600k som finns i bygget var det senaste när du började.

Permalänk
Medlem

Du har gjort det igen Laine, ruskigt vackert:-D

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
99:e percentilen

Vackert!

Citat:

» Bild

Placering av fillport, då reservoaren kommer att vara otillgänglig är detta en livräddare. Infräst ett par millimeter in i chassifoten för att undvika klåfingriga!

Kan du förklara det fetmarkerade närmare?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Proffsmoddare
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Vackert!

Kan du förklara det fetmarkerade närmare?

Det finns folk som skruvar på allt de ser.

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tgadler:

Det finns folk som skruvar på allt de ser.

Hur förhindrar den lilla infräsningen att man skruvar av locket? Och hur gör man när man faktiskt vill skruva loss den?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av JaZid:

Bara detta för mig att bli hård.. Älskar verkligen utseendet på det, borde göras radiatorer med inbyggda fläktar. Om det fungerar bra då vill säga?

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Om platsen var lite av ett hinder, varför gå på två SSD a la 120GB och inte bara en på 250GB?

Permalänk
Proffsmoddare

Mycket fint! En fundering bara, vad använde du för att lackera portarna på moderkortet?

Permalänk
Medlem

Wow, helt klart top 10 av det snyggaste jag sätt. Älskar färgtemat!

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt. På vilket sätt är det en företagsdator?

Visa signatur
Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av jH0Ni:

Det i särklass snyggaste bygget jag någonsin sett. Topp 3 i alla fall! Du är en sann konstnär!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket! Jättekul att se uppskattningen efter alla timmar som försvunnit ner i detta.

Skrivet av Minimupp:

Företagsdator?

Företagsdator som i dator till ett företag är det jag syftar på, utställningsdator är kanske mer korrekt term, men det är upp till företaget (Inet) att bestämma det!

Skrivet av Dipy^:

Riktigt stiligt byggt och grymma bilder!!

Solklar 5a på detta

Tack så mycket! Uppskattas!

Skrivet av biorrith:

Hehe, det tog sin lilla tid Jag minns att 2600k som finns i bygget var det senaste när du började.

Absolut, det var mycket tvivel och många gånger det stod stilla. Tillslut gick det ju ihop ändå, hehe.

Skrivet av Marticus:

Du har gjort det igen Laine, ruskigt vackert:-D

Skickades från m.sweclockers.com

Tack så mycket, Marcus! Tråkigt att det blev så tidspressat på slutet att du inte fick se den en runda innan.

Skrivet av Alling:

Vackert!

Kan du förklara det fetmarkerade närmare?

Tack så mycket!

Det är en evenemangsdator som kommer husera på plats vid flera tillfällen, så jag valde att ta det säkra(re) före det osäkra. Vill inte gå in riktigt på hur exakt den är säkrad då det alltid finns rötägg där ute, men tack vare att den är något infräst så går det inte att ta fingergrepp runt stoppnippeln och öppna loopen längre. Det krävs att man vänder på datorn och använder en tång eller något annat med lite mer moment.

Skrivet av MetallicAcid:

Masterpiece!! 5 stars!

Best regards,
Justin.

Thank you, Justin! Awesome to see you here!

Skrivet av Xcym:

Bara detta för mig att bli hård.. Älskar verkligen utseendet på det, borde göras radiatorer med inbyggda fläktar. Om det fungerar bra då vill säga?

Haha, det är ju ett sätt att se det på! Det fungerar bra per mina egna tester. Scythe slim är dock värdelös till det mesta, men med en Prolimatech som motsvarar en normaltjock fläkt i statiskt tryck så är det inga problem. Någon marginell prestandaförlust iom. att det inte blir lika uniformt tryck som det hade blivit med 5mm extra distans mellan fläkt och flänsar men jag ser det som mer eller mindre försumbart.

Skrivet av Persienner:

Om platsen var lite av ett hinder, varför gå på två SSD a la 120GB och inte bara en på 250GB?

Bra fråga!

Största delen av hårdvaran valdes 2012, då var 250GB+ inte jätteaktuellt tyvärr, och bara en SSD hade inte fått plats mycket lättare. Dessa SSD-diskar har strippats på sina chassin så det är bara kretskorten som monterats i bygget, tillsammans är dessa tunnare än en ensam disk med chassi. Två diskar tillåter dessutom RAID-konfiguration om intresset skulle finnas.

Skrivet av MisterX:

Mycket fint! En fundering bara, vad använde du för att lackera portarna på moderkortet?

Tack så mycket! Jag har använt plastfärg på portarna, maskerade av med tejp och relevanta kretskort i portarna, sen var det bara att köra på.

Skrivet av Nex3r:

Wow, helt klart top 10 av det snyggaste jag sätt. Älskar färgtemat!

Riktigt roligt att höra! Tack så jättemycket!

Skrivet av usilusken:

Väldigt snyggt. På vilket sätt är det en företagsdator?

Det är en företagsdator iom. att ett företag äger den. Den är byggd på uppdrag av Inet, och är alltså inte ett sponsorprojekt. Jag kan dock mycket väl ha fått min terminologi ihopblandad! Hur som haver, så är det en evenemangs- eller utställningsdator.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt Laine!
Har vart kul att följa slutskedet!
Vad blir nästa projekt nu?

Permalänk
Medlem

5/5p!

Ett av de snyggaste, mest stilrena byggena jag sett här på SweC.

Kudos!

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Hur förhindrar den lilla infräsningen att man skruvar av locket? Och hur gör man när man faktiskt vill skruva loss den?

Mycket svårare att skruva av med fingrarna.
Fortfarande lätt med skruvmejsel.

Permalänk
Permalänk
Medlem

12½/5. Larvigt snyggt.

Permalänk

Sjukt snyggt! Finns inget att klaga på, 5/5

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc mini l Nätdel: Corsair CX750 l Moderkort: ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M l Processor: Intel core i5 3570K (4.5GHz @ 1,128Volt) l Minnen: Corsair 16GB Vengeance l Grafikkort: Msi GeForce GTX 670 sli l Hårddisk: Seagate Barracuda 1TB l SSD: Kingston V300 120GB l Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Råkade komma in på din tumblr av en slump och tror jag har visat alla nördar i hela bekantskapskretsen. Så sjuuukt snyggt

Permalänk
Administrativ avgift

Grymnt bygge! Måste få tag i en kamera o lägg upp mitt egna bygge. Dock har jag fortfarande inte fått backplates av coolingstuff? Hehe iaf grymt bygge!

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Fantastiskt snyggt!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Det tog sin lilla tid, men till slut så blev det ju nått av det! Snyggt bygge!

Permalänk

riktigt snyggt! Fantastiskt att datorer kan bli ett konstverk!

Permalänk

Riktigt snyggt bygge! Har alltid varit frälst av dina byggen, speciellt Athene.

Får man fråga vad det är för högtalarstativ du använder i fotona?

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

jag grät lite så vackert är det.

Visa signatur

HALLÅ KISSEKATTER!
Skylake i7 6700k, Corsair ven16gb 2133mhz RAM, red dragon 5700 xt 8gb, 500gb x2 Samsung EVO, Fractal design node 304 ,beQuiet pure rock,Fractal design 650W interna, Gigabyte z170 wifi, Win 10

Permalänk
Avstängd

Skärmen var fin i alla fall.