Permalänk
Avstängd

Sapphire på Db.

Va fan, senaste notering för leverans- 2003-03-01!!!!!?
Grrr, jag blir tokig snart, sitter med ett skitkort sedan 13 jan vilket gör att det inte går att spela nåt spel (Bara Surfa). Börjar bli less på det här nu!!!!
Fattar inte riltigt vad det är som tar tid, dom säger att det är ATI som inte hinner med, men dom har ju Hightech kort med samma kretsar, hur kommer det sig. Tycker att Db kan vara sjusta och skicka ett HT kort för samma slant för dom som väntat länge. Tilläggas kan att jag har returnerat ett GW 4200 som det var fel på.

Visa signatur
Permalänk

det som tar tid är ju att sapphire inte hinner producera lika många kort som efterfrågas. Felet ligger hos dom inte hos datorbutiken. Men jag förstår din irritation, jag sitter i samma situation, men mitt problem är ju att hela min nya dator står och kan inte användas eftersom mitt A7N8X bara tar AGP 1.5 V kort vilket jag inte har Så det blir att använda den gamla 500mhz:aren tills kortet dimper ner

Permalänk
Medlem

Det ska du inte skylla på db! Hightech korten har dom fler av för dom inte säljer lika mycket som Sapphire.
Vilket jag tycker du borde kunnat räkna ut själv.

Permalänk
Medlem

Just de! Produktionen av kort motsvarar inte på långa vägar efterfrågan!
Ati var nog inte förberedda på att Radeon 9500/9700 serien skulle slå så stort som det gjort! Europa är så gott som dammsuget på Radeon 9500/9700 kort! Ruskigt svåra att få tag på!
Verkar vara i princip 0 efterfrågan på GeForce!

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem

dbmannen sa ju faktist i den stora Sapphire 9700 att datorbutiken utan extra kostnad skulle skicka ett HIS-kort, bara man mailade honom.

Visa signatur

hmm

Permalänk
Medlem

Mitt HIS 9500Pro skickades från DB för några timmar sedan, så visst går dom att få tag på...

Permalänk
Medlem

Airhead, vi menar Sapphire-korten

Permalänk
Medlem

Jaja, men dom är ju stort nästan identiska ändå (bara olika färg och rund istället för fyrkantig kylare), så vill man ha ett 9500 Pro så är det inte så svårt att få tag på

Permalänk
Avstängd

ja beställde mitt sapphire typ 1:a februaui eller nåt sånt-....... de har ju fan inte kommit ett skit än..... härom dagen fick jag en leveransförfrågan och där stod det att kortet skulle komma i onsdags... men vad hände??? Jo, inget kort till mig iaf....

Visa signatur

¤Abit BE-7¤¤P4 2.4 533Mhz¤¤Sapphire 9700np¤¤512ddr PC2700¤¤40gb IBM 7200rpm¤¤kvävekyld¤

Permalänk
Medlem

hur är prestandan : Sappire vs Hightech?

Visa signatur

Epox8rda+ 2200+ 512mb Radeon9700pro

Permalänk

något pyttigt till Hightech... inte värt mellanskilnaden dock, det är därför de går att se på hyllorna och inte Sapphire

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd

jag fick faktiskt mitt skickat före det obekräftade datumet som de egentligen skulle få in sapphire 9700 för en månad sen, efter ett tag började alla klaga medans jag satt och gotta mig

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Re: Sapphire på Db.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jeppeh
Va fan, senaste notering för leverans- 2003-03-01!!!!!?
Grrr, jag blir tokig snart, sitter med ett skitkort sedan 13 jan vilket gör att det inte går att spela nåt spel (Bara Surfa). Börjar bli less på det här nu!!!!
Fattar inte riltigt vad det är som tar tid, dom säger att det är ATI som inte hinner med, men dom har ju Hightech kort med samma kretsar, hur kommer det sig. Tycker att Db kan vara sjusta och skicka ett HT kort för samma slant för dom som väntat länge. Tilläggas kan att jag har returnerat ett GW 4200 som det var fel på.

Samma tråd dyker upp varje vecka i köparens guide, och varje vecka förklaras det. Står dessutom direkt ovanför varorna på deras sida.

"Observera att leveransindikeringarna inte kan användas för att dra slutsatser om en redan registrerad order, utan avser visa vad man kan förvänta sig om man lägger en order just nu. Vill du veta hur långt vi kommit med att expediera din order? Använd då vårt formulär för leveransförfrågan."

Har du missat denna texten eller förstår du inte innebörden av den? Jag kan förklara den för dig om den är svår att förstå.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Avstängd

f*an oxå.........nu ska skiten komma in först den 26...... man blir ju förbannad,....

Visa signatur

¤Abit BE-7¤¤P4 2.4 533Mhz¤¤Sapphire 9700np¤¤512ddr PC2700¤¤40gb IBM 7200rpm¤¤kvävekyld¤

Permalänk
Avstängd

När jag beställde mitt 9700 np så stog det att de hade 50-99 kort inne efter 30 min hade de 0 ex kvar men dagen efter gick jag glatt till macken här nere fråga om de hade mitt fina paket o där var det = ) mycket snabbt av komplett men iof var jag en av de första här på swe som hade ett 9700 np, en av dem som agera före stormen kom

Visa signatur

P4 2.0 GHZ ♂ Sapphire Radeon 9700 np @ 364/349 ORGINAL kylning ♂ Hercules Game Theater XP 7.1 ♂ Segate Barracuda IV 80+40 ♂ Logitech T-bord, Mus & Webcam!! Bäst noterad på 16 plats på www.snyggast.com ;)