Upplösningen har identitetskris

Permalänk
Medlem

Upplösningen har identitetskris

Dold text

Har nån råkat ut för det här, vet nån hur man ska få det fixat?

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Vad är problemet? Kör skärmen enbart 60Hz eller?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av simon253:

Vad är problemet? Kör skärmen enbart 60Hz eller?

CURRENT: 1440x900

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Testa att köra i 60Hz. Kan va problem ibland med displaykabel och hög frekvens om jag inte har fel för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nick-li:

Har nån råkat ut för det här, vet nån hur man ska få det fixat?

Lättare att se om du bara printscreenar och laddar upp..

Testa det de andra sade med att köra i 60 Hz och se om samma problem uppstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Lättare att se om du bara printscreenar och laddar upp..

Testa det de andra sade med att köra i 60 Hz och se om samma problem uppstår.

Prinscreen skulle inte ta med skärmens inforuta, dessutom så blir hela skärmen lite grynig i windows när den skalar upp från 1440x900.

Känner mig lite dum när jag kollar inställningarnas nedredel, ska testa om det fixar det

Nope, svartskärm.

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Inaktiv

Om jag förstått det rätt så är det skärmens firmware som skalar om det till 1440x900 om man har 120 Hz läget igång i skärmens inställningar. Kolla om det finns någon inställning på skärmen där du kan slå om till 60 Hz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdevil:

Testa att köra i 60Hz. Kan va problem ibland med displaykabel och hög frekvens om jag inte har fel för mig.

Fungerar i preset men då är det under "UHD, HD, SD" fliken som endast har 50,59,60Hz

Skrivet av Arazand:

Om jag förstått det rätt så är det skärmens firmware som skalar om det till 1440x900 om man har 120 Hz läget igång i skärmens inställningar. Kolla om det finns någon inställning på skärmen där du kan slå om till 60 Hz.

I 60hz fungerar det, men det tycks vara Geforce eler Windows hanteraren som motarbetar mig, så ser jag det.
Fattar int varför jag får köra 1080p 120hz nu, i spel tycks det köra 1080p korrekt.

Uppdatering: Fick det att fungera på skrivbordet med 110hz 1080p, då började också färgningen av "Windows color" fungera pånytt.
Ser ut som att Windows color fungerar endast på upplösningar under PC fliken.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nick-li:

I 60hz fungerar det, men det tycks vara Geforce eler Windows hanteraren som motarbetar mig, så ser jag det.
Fattar int varför jag får köra 1080p 120hz nu, i spel tycks det köra 1080p korrekt.

Det är ganska många som ha bekymmer med denna skärmen.

Men google svarar mig med följande:
- Funkar endast i 1920x1080@120 med DualLink DVI inte DisplayPort.
- Det finns så kallade overrides som kan lösa problemet. Googla och se om du kan hitta dem.
- Använd Strobelight för att ställa in där igenom.