Permalänk
Medlem

Mycket fint!

Permalänk
Medlem

Varför Sandy Bridge? Galleriet är från 2014?

EDIT: OK, du har jobbat med den sedan 2012.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Wow, du kan helt klart dina grejer. Snyggaste bygget jag sett på swec

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Riktigt stilrent och tjusigt! Dock så tycker jag personligen att fönsterformen på chassit är hemskt och gör nästan bygget fult. Men det är insidan som räknas, och den är som sagt kanon!

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Proffsmobbare

Tack så jätemycket för all respons! Skulle vilja tacka var och en separat men det kanske skulle bli lite väl repetitivt, svarar jättegärna på frågor dock!

Skrivet av Since:

Riktigt snyggt Laine!
Har vart kul att följa slutskedet!
Vad blir nästa projekt nu?

Har ett silvrigt PC-Q11 (modellen är densamma som detta projektet) som ska få en väldigt luftig hybriddesign!

Tack så jättemycket!

Skrivet av ost486:

Råkade komma in på din tumblr av en slump och tror jag har visat alla nördar i hela bekantskapskretsen. Så sjuuukt snyggt

Roligt att den uppskattas! Det har mest varit ett ställe att kasta upp bilder så det blir lättillgängligt att dela med sig av, men funderar på att ta tag i det lite mer igen. Häftigt att du hittade den, och tusen tack!

Skrivet av bagfalls:

Det tog sin lilla tid, men till slut så blev det ju nått av det! Snyggt bygge!

Det tog verkligen sin lilla tid, var några motivationsproblem på vägen men till slut så kom man i mål! Det är påfrestande att sitta med samma sak dag ut och dag in så länge. Tack!

Skrivet av lennartstek:

riktigt snyggt! Fantastiskt att datorer kan bli ett konstverk!

Jättekul att du tycker så! Håller på med ett par chassikoncept där datorer skulle kunna bli möbler i (det modernare) hemmet, så riktigt skön parallell!

Skrivet av Wiggleforce:

Riktigt snyggt bygge! Har alltid varit frälst av dina byggen, speciellt Athene.

Får man fråga vad det är för högtalarstativ du använder i fotona?

Tack så mycket! Det har varit rätt dött runt Athene men en v.3 är på gång baserat kring InWin's 901-chassi.

Det är ett par Swans Diva-stativ beställda från MYC Hifi! Kanonfina pjäser, om än bara i något slags spånmaterial.

Skrivet av Barren Wuffet:

Skärmen var fin i alla fall.

Haha! Kanonnöjd med det köpet faktiskt, finns många diskussioner om matta vs blanka paneler och gud vet allt. Efter att ha ägt denna i något år eller två nu så förstår jag verkligen inte varför inte fler tillverkare satsar på aluminiumkonstruktioner, sinnessjukt fin.

Skrivet av saturday_sun:

Varför Sandy Bridge? Galleriet är från 2014?

EDIT: OK, du har jobbat med den sedan 2012.

Precis! Jag har varit så förbannat seg med byggandet och detaljarbete att åren flög förbi, hehe! Men inget ont om Sandy Bridge efter IHS-fiaskot på min egen Ivybridge.

Skrivet av BadNewsBrod:

Riktigt stilrent och tjusigt! Dock så tycker jag personligen att fönsterformen på chassit är hemskt och gör nästan bygget fult. Men det är insidan som räknas, och den är som sagt kanon!

Roligt att du tycker om den, trots det! Uppskattar verkligen din ärlighet angående fönstret, det var nog den största tvisten i projektet, vilken design man skulle använda. Hade smala och tjocka varianter av samma design, kvadrater, figurer. Det var riktigt svårt att hitta något som passade alls.

Vilken sorts design på fönster tror du hade passat din smak?