Permalänk

byta ut technicolor TG799 v2?

Tjenare, en snabb fråga.
Har fram tills nu använt ett modem vi fått från telia, en technicolor tg799 v2, och undrar ifall det går att köpa en annan och koppla i då blixten tog vår nuvarande? Och hur vet jag isåfall ifall det är adsl eller vdsl vi har?

Permalänk
Medlem

Så länge du bara har bredband med adsl så är det inga problem. Men du får ju en ny utan extra kostnad, så varför ringer du inte bara och ber om en ny så slipper du ju allt krångel?

Permalänk
Rekordmedlem

Kontakta kundtjänst och be dem skicka en ny så slipper du köpa nått alls.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

1. orkar inte vänta ytterliggare dagar
2. har massa krångel med vår nuvarande, den är skit

hur vet jag ifall jag bara har bredband med adsl?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Här på Sweclockers är bumpning ej tillåtet då det resulterar i ett orättvist forum och irriterade medlemmar.

Citat:

§4 Bumpning Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

ok, men misstänkte att jag aldrig skulle få svar annars.
har iaf "Telia Bredband 30 med bredbandstelefoni".

Permalänk
Rekordmedlem

Har du telefon behöver du lösa det också så det räcker inte med att du bara skaffar ett modem och router.
Smarten ingår ju och modemdelen i den är bra, gillar du inte routerdelen så skaffa en router och be om bryggning, då agerar smarten som modem och den tar även hand om telefonin och datatrafiken kommer ut på en port där du själv ansluter vad du vill.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd

Avråder STARKT att använda något annat än Telias egna router då man har xDSL. Eftersom Telia skickar ut en ny ifall den gamla dött på grund av åska.

Inga problem att få den bryggad så man fortfarande kan använda den för att ansluta telefoni och digital-tv, men med full frihet att sedan ansluta valfri router efter den.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro