Permalänk
Medlem

Ojdu. Detta ser sjukt seriöst ut! Lycka till med det! Vem behöver konsoler för att lana liksom...hmpf!

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem

Wow vilket bygge!

Visa signatur

Båtbyggare med mera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marticus:

ser grymt ut!

Tack!

Skrivet av Zemlan:

Ojdu. Detta ser sjukt seriöst ut! Lycka till med det! Vem behöver konsoler för att lana liksom...hmpf!

Hehe, ja det var min tanke. Tack

Skrivet av Skylar7s:

Wow vilket bygge!

Tack

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Fantastiskt fint bygge, önskar att man vore så händig;

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk

Inte någon fortsättning? :'(

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av chickendealer:

Inte någon fortsättning? :'(

Jo. Det kommer. Men jag är ganska långsam.

Jobbade lite på den i höstas:

Ska sleeva färdigt innan jag sätter igång med de två sista sidorna och nätet. Det bär emot eftersom det tar så lång tid och är pilligt. Men den här sommaren känns mer ledig än förra så borde gå att trycka in lite jubb.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Vill bara skriva att jag håller på att klökas utav avundsjuka;)
Så jävla läckert bygge. Blir sugen på att bygga nått liknande själv men då man har tummen halvägs upp i rö••• när det kommer till byggen så får jag helt enkelt bara njuta av byggen som ditt. Ska den säljas så vill jag ha första parkett;)

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Medlem

Imponerande bygge

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt bygge (y)

Visa signatur

•Corsair 750D • x79 MSI BigBang Xpower II Med Vattenblock • i7 3930K @4.9Ghz 1.485V • RAM 16 GB 1866Mhz
• x2 Asus GTX 770 SLI @1305 Mhz • AX 850W • 2 TB HDD • 240 Gb Intel 520 • 128 Gb Kingston SSD || Vattenkylt på 840mm Rad yta

Permalänk

Riktigt intressant nätagg, hur är ljudnivån på detta?

Permalänk

Nu blir man inspirerad som fan! Riktigt snyggt bygge, nästan så man ska
bygga nåt liknande och ha som sin vanliga dator! hehe

Men som vanligt så tänkte jag fråga vad ljudnivån på nätaggregatet ligger på?
Med orginalfläkten på menar jag självklart.

Visa signatur

ASUS MAXIMUS V GENE mATX | i7 2600k | Sapphire Radeon R9 290X TRI-X| H100i | Smasung SSD EVO 250gb |

Permalänk

Otroligt imponerad av ditt bygge!
Skulle så gärna ha ett eget men har inte alla verktyg och allt för lite tålamod
Följer detta och väntar otåligt på uppdatering, jobba snabbt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SSGS:

Vill bara skriva att jag håller på att klökas utav avundsjuka;)
Så jävla läckert bygge. Blir sugen på att bygga nått liknande själv men då man har tummen halvägs upp i rö••• när det kommer till byggen så får jag helt enkelt bara njuta av byggen som ditt. Ska den säljas så vill jag ha första parkett;)

Skrivet av Mogwaii:

Imponerande bygge

Skrivet av Loxorz:

Mycket snyggt bygge (y)

Skrivet av jultomten92:

Otroligt imponerad av ditt bygge!
Skulle så gärna ha ett eget men har inte alla verktyg och allt för lite tålamod
Följer detta och väntar otåligt på uppdatering, jobba snabbt

Tack! Ja, jag vet. Semester tar ju halva sommaren. Semester utanför Sverige alltså.

Skrivet av lanbonden:

Riktigt intressant nätagg, hur är ljudnivån på detta?

Skrivet av NewandNeedhelp:

Nu blir man inspirerad som fan! Riktigt snyggt bygge, nästan så man ska
bygga nåt liknande och ha som sin vanliga dator! hehe

Men som vanligt så tänkte jag fråga vad ljudnivån på nätaggregatet ligger på?
Med orginalfläkten på menar jag självklart.

Nätdelens orginalfläkt är tystare än 92mm-fläktarna jag skruvat på.

Eller, nu när jag kört maskinen 1.5 år så tycker jag mig förnimma 40mm-fläkten. Kan bero på damm eller att jag lyssnar på det svaga, mer högfrekventa vinandet. Men det är inte högt nog för att störa.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

Det här är kanske den första byggtråden jag inspirerats till att läsa från början till slut. Trevligt bygge och personligt skrivet. Lycka till!

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk
Hedersmedlem

Får inte plats med individuellt sleevade kablar i 24-pinnarn. Så jag har beställt en stor kabelstrumpa till den. Hoppas det blir bra. Hemma från semestern, så kan börja jubba på lådan igen.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt bygge, klart inspirerande

Permalänk
Medlem

Hehe, nice jobbat. Blir riktigt sugen på att färdigställa min egna bygglogg för SubSeven. Byggde färdigt datorn för mer än ett år sedan men har inte kommit mig för att färdigställa byggloggen. Hoppas du får till det och dela gärna med dig av slutgiltiga storleken :). Länk till min döda blogg, http://www.sweclockers.com/forum/143-projektloggar/1188978-su... , som du tydligen tyckte var intressant också. Undrar hur många som ägnar sig åt byggen under 10 liter.

Hoppas Maxwell kan ge oss en ny 17cm grafikkort, typ 870 eller så. Nu verkar ju ASUS mm. göra sina kompakta kort med bra kylning, så skulle gärna se ett sådant med en Broadwell. Har för övrigt funderingar på ett bygge med G3258 eller var den heter samt ett 750 ti. Borde gå att få ner till 4 liter om man använder pico psu.

Anyhow, lycka till med att färdigställa din dator :).

Visa signatur

HP mini 311c med Atom n270 uppklockad till 2.274 ghz nvidia ION 1 och 3 gig minne. SSD: Crucial m4 slim (7mm) 128 gb.

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt jobbat, hoppas att kunna läsa om hur du bygger färdigt inom kort!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Ojdu. Detta ser sjukt seriöst ut! Lycka till med det! Vem behöver konsoler för att lana liksom...hmpf!

Vae saardu sadu? Konsoll och lana? 90-talister....

Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Hedersmedlem

Nu får det fan vara dags för en uppdatering.

Som jag skrev tidigare så börjar det bli ont om plats i nätdelen. Så jag köpte en enda tjock kabelstrumpa för att sleeva 24-pinnarn. Det var också dumt, ur platssynpunkt.

PCIEx-snablarna fick sig en omgång först. De sticker upp lite ovanför.. men går att trycka ner. Och jag tänkte nog fräsa ur lite ur det kommande locket, för att ge mer spelrum.

Här ser man 24-pinnarn inklämd mot kylaren. Suboptimalt.

GTX970 kom ju i dagarna. Och efter lite googlande så tyckte jag att PCBerna på GTX670 och 970 så väldigt lika ut. Så jag beställde ett.

Men den här kylaren får ju aldrig plats i mitt chassi..

Men att bara byta mellan korten kan ju gå fint..

Great success!

GTX970 alltså.. fungerar fint!

Jag passade på att dra om 24-pinnarn så den inte trycker mot kylaren längre. Det är lite trångt vid grafikkortet, men jag hoppas det klarar sig..

Nästa steg blir att fräsa sista bitarna. Och bygga om några saker som gått sönder av all hantering runt bygget. Jävla m3-gängor och -skruvar. Nästa gång blire m4 eller m5!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge! Håller också på med ett mitx bygge. Kolla gärna in det om du vill! Hoppas ditt gtx 970 rullar på fint

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jäkligt imponerande! Nog svårt att få ner samma prestanda i mindre format!

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Hedersmedlem

Sitter och väntar på att fräsen ska gå att använda igen.. då blire fler uppdateringar.

Skrivet av ygd3n:

Snyggt bygge! Håller också på med ett mitx bygge. Kolla gärna in det om du vill! Hoppas ditt gtx 970 rullar på fint

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Sushifrukt:

Jäkligt imponerande! Nog svårt att få ner samma prestanda i mindre format!

Tack! GTX970-korter rullar på riktigt fint. Nu har ju äntligen 970-kort i ITX-format släppts, men det verkar som om det är udda storlek, iaf på Asuskortet. Är nöjd att jag slog till på Zotac för då är det bara en uppgradering, inget som måste ändras på.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Följer!

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Följer

Visa signatur

Dator 1: i9 9900k, 16gb 3600Mhz, 2x970 Evo 500gb, RTX 2070 etc.
Dator 2: Macbook Pro late 2018

Permalänk
Hedersmedlem

Blev aldrig någon fortsättning dessvärre. Inte riktigt nöjd med passform, sneda och vinda vinklar eller urpsrungsdesignen egentligen, finns en del att förbättra. Nu har jag inte heller tillgång till fräs och meckverkstad då jag flyttade till Stockholm.

Så jag beställde ett Ncase M1 istället, ett chassi jag nog kunde nöjt mig med från början om det fanns när jag började för fyra år sedan.

Återkommer när allt är monterat i det med lite bilder. Kan nog montera min servernätdel i det!

Sen finns det ju självklart rum att bygga vidare om jag hittar någon verkstad att härja i.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

@CCWarlock: Tar det inte lite lång tid för dig att få hem chassit & montera komponenterna i det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bael:

@CCWarlock: Tar det inte lite lång tid för dig att få hem chassit & montera komponenterna i det?

Nä chassit kom i oktober. Sen dess har jag bott i renoveringsprojekt. Fick internet igår! Så kan posta någon bild snart.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya