Permalänk
Hedersmedlem

Lite mer än en vecka. Men det är inte hela världen, fullt upptagen i övrigt. Borrar och gör hål för fläktar om två veckor kanske.

Plattorna väger ganska mycket, mysigt med 3mm aluminiumplåt!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

ser bra ut, har bokmärkt detta projekt sen ett bra tag tillbaka, följer med stor entusiasm

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Imponerande projekt!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marticus:

ser bra ut, har bokmärkt detta projekt sen ett bra tag tillbaka, följer med stor entusiasm

Tack, ledsen att det stannat av lite - har en del arbete i vägen och så har jag väntat på prylar..

Skrivet av lilla fenix:

Imponerande projekt!

Tack.

Äntligen fick jag mitt paket från MDPC-X. Posten hade glömt bort att jag bor här sedan tio år tillbaka, så har fått inkassokrav från uteblivna räkningar (hur i helvete hittar brevbäraren min låda när jag får inkassokrav, men inte när själva räkningen kommer?!) och paketen från Tyskland och Storbritanien har skickats tillbaka..

Men Nils och Mona skeppade paketet igen, lycka!

Det här kommer att bli snyggt. Men jag fick mig en fundering igår.. grönt och svart är jävligt snyggt. Men hur får jag moderkort, grafikkort och fläktar i någorlunda passande färg? Tror dock att Noctua-fläktarna kan göra sig fint.. om man bara blir av med det blåa på moderkortet.. oh well.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

bra jobbat posten -.- hur blir det med inkassokraven? försvinner dem och alla spår av dem p.g.a postens miss?

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marticus:

bra jobbat posten -.- hur blir det med inkassokraven? försvinner dem och alla spår av dem p.g.a postens miss?

Blev som tur var av med inkassokravet helt efter jag förklarat att Posten fått hjärnsläpp. En massa extraarbete för mig dock!

Byggde lite på lådan igår. Funderar över hur jag ska göra hålen i plåtarna. Lutar just nu åt att såga ut dem för hand och sedan fräsa kanterna raka.

Ställde ut plåtarna runt..

Ett hål!

Gängning i staven.. jag vet att det inte sitter i mitten. Det spelar mindre roll.

En skruv på plats..

Två!

Och alla fyra..

Ställde upp det lite igen..

Borrade lite till..

Så långt kom jag igår.. skruvar på två till imorrn tror jag.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Awesome, det tar sig!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av CCWarlock:

Blev som tur var av med inkassokravet helt efter jag förklarat att Posten fått hjärnsläpp. En massa extraarbete för mig dock!

Byggde lite på lådan igår. Funderar över hur jag ska göra hålen i plåtarna. Lutar just nu åt att såga ut dem för hand och sedan fräsa kanterna raka.

Ställde ut plåtarna runt..
http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9877.JPG

Ett hål!
http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9878.JPG

Gängning i staven.. jag vet att det inte sitter i mitten. Det spelar mindre roll.
http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9879.JPG

En skruv på plats..
http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9880.JPG

Två!
http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9882.JPG

Och alla fyra..
http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9887.JPG

http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9888.JPG

Ställde upp det lite igen..
http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9894.JPG

Borrade lite till..
http://uglybob.df.lth.se/dator/landata/IMG_9898.JPG

Så långt kom jag igår.. skruvar på två till imorrn tror jag.

Finemang! Planerar du att försänka skruvarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av The_Donut:

Finemang! Planerar du att försänka skruvarna?

Skickades från m.sweclockers.com

Skruvarna som sitter är tillfälliga. Har en bunt svarta som är skitsnygga. Deras huvuden är mindre.. har dock funderat på försänkning, men inte kommit så långt i planerna.

Skrivet av juckeyy:

Tack

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Inaktiv

Ser bra ut

Kommer bli den mest awesome datamaskinen/kubikmeter!

Permalänk
Medlem

Redigt snyggt!

Visa signatur

|CPU: i5 3570k 3.4ghz | GPU: XFX Radeon 7950 | MB: ASUS P8Z77-V PRO, Socket-1155 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB | PSU: Corsair TX 750W | Chassi: Corsair carbide 300R |

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen spännande uppdatering, men fått lite mer gjort. Hoppas på att kunna börja fräsa hål i plåtarna nästa vecka.

Måttar en sida.

Två skruvar..

Börjar bli bra det här.

Måttar och skruvar fast bottenplattan..

Riktigt trevligt nu ju!

Skruvarna är som sagt tillfälliga. Och plåtarna ska slipas och förhoppningsvis glasblästras. Vi får se om jag hittar någon som kan göra det.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon81912:

Ser bra ut

Kommer bli den mest awesome datamaskinen/kubikmeter!

Skrivet av Laxnacke:

Redigt snyggt!

Tack

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Fått lite mer gjort. Snart ska det frästas.

Fläktarna som ska blåsa ut luft på sidan..

En på plats!

Två! Jag vet att något hål är lite snett. Det ska lösas.

Markerat för fräsning..

Äntligen fick jag mitt paket från England.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Inaktiv

Måste bara fråga, eftersom det är såpass stort grafikkort (tar upp dubbla pci-platser), samt att du tagit bort "skydden" på det, hur pass bra sitter grafikkortet? Inte orolig att du ska råka knäcka nått om det svajar när du lyfter det ? :P¨

Frågar dels för att jag håller på att bygga in en overkill HTPC i min tvbänk med en HD6870 Dual Dissipation, och funderar på hur jag ska lösa just pci-grejset.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon214934:

Måste bara fråga, eftersom det är såpass stort grafikkort (tar upp dubbla pci-platser), samt att du tagit bort "skydden" på det, hur pass bra sitter grafikkortet? Inte orolig att du ska råka knäcka nått om det svajar när du lyfter det ? :P¨

Frågar dels för att jag håller på att bygga in en overkill HTPC i min tvbänk med en HD6870 Dual Dissipation, och funderar på hur jag ska lösa just pci-grejset.

Kortet kommer att kunna luta mot aluminiumplåten på sidan. Men jag tänkte såga till io-plåten så att den passar och sen skruva fast kortet i lämplig alustav.

Som det är nu sitter det fint egentligen, ingen risk att knäcka det över huvud taget.

Det kommer nog räcka med ett välplacerat buntband egentligen men ska ju bli snyggt också.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Äntligen en lite större uppdatering.

Började borra hål för nätdelens fläktar i en av plåtarna.

Passar ju fint!

Äntligen dags att fräsa ordentligt. Första riktiga försöket.. pinnen jag gjorde spår i var ju ingen utmaning.

Manuell fräsning ger inte helt perfekt resultat, men det är ju många gånger bättre än att såga för hand. Har inte tillgång till något sågbord..

AWESOME!

Bra passform..

Bara på det igen för nästa sida..

Där nätdelens orginalfläkt blåser ut..

Lite detalj..

En till!

Hålen fixade och förstorade för fläktskruvar. Fläktar påskruvade..

Måttar för hålet till grafikkortet..

Det kommer bli bra kylning..

Tredje sidan fräses.. så många markeringar att jag målade med rött för att inte bli förvirrad.

Yay!

Sitter ju helt perfekt!

Datorn igång.. dags för lan igen!

Nästa steg blir att korta ner och sleeva strömsnablarna, så att jag kan måtta för locket som ska borras och fräsas.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Snyggt, en sådan där fräs skulle man haft. Såg inte alltför dyr ut heller (jämfört med typ cnc).
Du ska väl ha något galler för hålen sedan?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hag.com:

Snyggt, en sådan där fräs skulle man haft. Såg inte alltför dyr ut heller (jämfört med typ cnc).
Du ska väl ha något galler för hålen sedan?

Tack!

Stämmer. Ska fräsa in 1mm på insidan och lägga in det snygga svarta hexagongallret jag visade på bild längre upp.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Tack!

Stämmer. Ska fräsa in 1mm på insidan och lägga in det snygga svarta hexagongallret jag visade på bild längre upp.

Haha, fail... det hade jag glömt / inte tänkt på. Det var ett snyggt galler, och stort verkar det vara också. Vart köpte du det? Har du kanske skrivit det tidigare också?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hag.com:

Haha, fail... det hade jag glömt / inte tänkt på. Det var ett snyggt galler, och stort verkar det vara också. Vart köpte du det? Har du kanske skrivit det tidigare också?

Det har jag nog missat. http://www.specialtech.co.uk/spshop/customer/home.php hade det. Tänkte först köpa från Chilled PC men de hade inget i lager..

Har en 500x500mm, så räcker gott och väl till lådan.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Det har jag nog missat. http://www.specialtech.co.uk/spshop/customer/home.php hade det. Tänkte först köpa från Chilled PC men de hade inget i lager..

Har en 500x500mm, så räcker gott och väl till lådan.

Ååh vilken intressant butik, den har jag aldrig hört talas om. Tackar för tipset!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var köpte du plåten? Har själv letat ett tag efter just 3mm aluminiumplåt utan att hitta något.
Och vad är det för fräs du använder?

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hag.com:

Ååh vilken intressant butik, den har jag aldrig hört talas om. Tackar för tipset!

Jag hittade den av en slump, fantastiskt trevligt sortiment.

Skrivet av Liquid2:

Var köpte du plåten? Har själv letat ett tag efter just 3mm aluminiumplåt utan att hitta något.
Och vad är det för fräs du använder?

Jag köper aluminium på www.maskindelen.se
Fräsen.. öh. Det är någon manuell.. inte koll på modellnumret. Kan försöka titta efter det.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Härliga bilder och jäligt go låda!

Visa signatur

i7 3770K | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 690 | Gigabyte GA-Z77X-UD3H | 16GB 1600MHz | ASUS Xonar Essence STX |SSD 120GB Intel 520 | 1TB WD | Fractal Design Define XL | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Dell U3011 IPS | Eizo S2402W | Dell U2412M | Windows 7 Home Premium 64-bit | Telia Fiber 100/10 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Storman:

Härliga bilder och jäligt go låda!

Tackar!

Hoppas på att kunna få lite mer gjort nästa vecka.. sleeva snablar och sånt.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Att få tummen ur röven alltså.. det är inte lätt. Men jag kan bjuda på lite jämförelsebilder med en Silverstone SG08 proppad med 3770k och GTX680. Min låda är ju bra mycket mindre.

En vanlig ryggsäck?

Med en data i!

Får se när jag sleevar de där snablarna..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem

Yay, äntligen en uppdatering.

Det här med att sleeva alltså. Det är inte lätt. Tar många försök innan man lyckas okej.. och nu är tumme och pekfinger på vänsterhanden kokta - har "lödkolv" som blåser varmluft.

Uppställning, dags att börja jobba.

Hur svårt kan det vara?

Några gjorda. Inte helt lätt i början. Får nog göra om några stycken..

Men snyggt blire!

Tänkte att jag skulle bli av med alla fläktsnablar och göra lite snyggare snabeldragning.

Glömde dremeln hemma och fräsen var inte igång.. så jag fick ta till borr och fil. Får snygga till hålen med fräs och sandpapper senare.

Success!

Efter lite snabb skarvning och lödning. Får snyggas till senare.

Kapade en molex-lina och sleevade andra

Blir trångt. Är orolig att jag inte ska kunna få plats med alla snablar när de är sleevade.

Montering..

Jorå, det blir ju bra.

Undersidan. Kanske får knåpa ihop något annat. Använder snablarna som följde med fläktarna just nu. Det blir lite trångt.

Riktigt bra! Ska bara ta hand om ATX- och PCIE-snablarna nu..

Hoppas kunna fortsätta nästa vecka.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

ser grymt ut!

Visa signatur