Permalänk
Medlem

Axelind's 250D

Tjenare, efter ett långavrigt bruk utav full ATX så bestämde jag mig för att gå tillbaks till mITX då jag ägde ett prodigy innan och tyckte det var så enklet att bära med sig på LAN och så vidare så bestämde jag mig för att köpa ett 250D. Här ser ni galleriet. Saker där det står "nytt" eller "ny" är sådant som är nyinköpt annars är resterande överflyttade från mitt "gamla" bygge.

Specs:
Corsair Obsidian 250D
MSI Z97I AC (Nytt)
Intel Core i7 4790k 4,5 GHz(Ny)
Gigabyte GTX 780 Windforce x3 rev.1 ( som förövrigt låter som ett jetplan efter inlagda drivrutiner, gjort tråd om det)
16 GB Corsair Dominator Platinum 2000 MHz
Corsair AX 760 med sleevade kablar ( förutom 24 pin för det glömde dom tydligen skicka med..nytt)
2 x Intel 520 240 gb SSD Med egenfräst SSD hållare ( se galleri SSD hållare i aluminium)
2 x WD green och red 3 TB styck
Corsair H100 Vattenkylning med 2 st Corsair AF 120
1 140mm corsair AF White LED i front, 80mm Fractal Design bak.

Färgtemat är Svart,vitt silver och rött.

Axelind's 250D

Permalänk
Medlem

Ser fint ut, härligt med små datorer.
Måste dock fråga, har du testat fläktstyrningen på moderkortet? Jag har mATX-modellen, men kan inte få ned cpu-fläktarna till lägre än 12,5% och chassifläktarna till mindre än 50% hur jag än försöker, mycket besviken då jag skulle vilja köra semipassivt. Är det likadant för dig?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hag.com:

Ser fint ut, härligt med små datorer.
Måste dock fråga, har du testat fläktstyrningen på moderkortet? Jag har mATX-modellen, men kan inte få ned cpu-fläktarna till lägre än 12,5% och chassifläktarna till mindre än 50% hur jag än försöker, mycket besviken då jag skulle vilja köra semipassivt. Är det likadant för dig?

Har vanlig fläktkontroller i fronten och sen har jag ju kontroller på vattenkylningen

Tack du

Permalänk

Ser riktigt trevligt ut!

På tal om de sleevade kablarna från corsair (det är corsairs egna eller?) så har de inte glömt att skicka med, då 24-Pin säljs separat.

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk
Medlem
Skrivet av fiddegath:

Ser riktigt trevligt ut!

På tal om de sleevade kablarna från corsair (det är corsairs egna eller?) så har de inte glömt att skicka med, då 24-Pin säljs separat.

Ah jag vet, riktigt svineri!

Tack för din feedback

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Ah jag vet, riktigt svineri!

Tack för din feedback

Haha jo, det är otroligt tråkigt att dem gör så, förstår det inte riktigt heller..

Visa signatur

[| Singularity | X99-Delxe | 5930K @ 4.4GHz | 2x 980 SLI @ 1,5GHz / Memory @ 8GHz | 16GB RAM @ 2666MHz | 500GB SSD (Boot) / 120GB SSD / 2TB HDD |]

[| Watercooling | 2x 480 Alphacool Monstas | Koolance 380I | 2x 980 EK-WB Acetal&Nickel w/ Backplates | EK Tube Res | Alphacool D5 w/ Top | Acrylic Tubing |]

[| Album | http://www.sweclockers.com/galleri/13427-singularity |]

Permalänk

Snyggt bygge! Påminner mycket om mitt eget projekt.

Hur tycker du detta funkar med WF3 kylaren? Eftersom den blåser ut all varm luft uppåt blev hela mitt chassit väldigt varmt innan jag bytte till vattenkylning, har du också tänkt på det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Snyggt bygge! Påminner mycket om mitt eget projekt.

Hur tycker du detta funkar med WF3 kylaren? Eftersom den blåser ut all varm luft uppåt blev hela mitt chassit väldigt varmt innan jag bytte till vattenkylning, har du också tänkt på det?

Som jag skev så har wf3 kylaren gått på maxfart sen jag installerade drivrutiner till grafikkortet och kan inte ställas ner på något sätt.. Håller på att installera om datorn nu för att se om det löser sig :/

Tack för din feedback

Permalänk
Skrivet av Axelind:

Som jag skev så har wf3 kylaren gått på maxfart sen jag installerade drivrutiner till grafikkortet och kan inte ställas ner på något sätt.. Håller på att installera om datorn nu för att se om det löser sig :/

Tack för din feedback

Jobbigt problem, hoppas det löser sig! Tycker annars att det är en bra kylare, tyst på låga fläkthastigheter och väldigt effektiv (men högljudd) när man börjar komma upp mot 70% fläkthastighet. Har du testat att flasha nytt bios på kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelpaxel:

Jobbigt problem, hoppas det löser sig! Tycker annars att det är en bra kylare, tyst på låga fläkthastigheter och väldigt effektiv (men högljudd) när man börjar komma upp mot 70% fläkthastighet. Har du testat att flasha nytt bios på kortet?

Försökte men det gick inte eller så vet jag inte riktigt hur man gör och så gjorde jag fel?

Tell me haha

Permalänk
Medlem

Inget dåligt bygge
2 saker jag funderar på:
1: varför använder du inte ssd-vaggorna som redan finns i lådan?
2: ser ut som ditt moderkort har dumma placeringar för strömanslutningar, någon speciell anledning av moderkortsvalet?

Ska bygga mitx i Corsair 250D snart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Inget dåligt bygge
2 saker jag funderar på:
1: varför använder du inte ssd-vaggorna som redan finns i lådan?
2: ser ut som ditt moderkort har dumma placeringar för strömanslutningar, någon speciell anledning av moderkortsvalet?

Ska bygga mitx i Corsair 250D snart

SSD hållaren är hemmabyggd och ser ingen anledning med att inte använda den.

Tack