Permalänk

Speldator runt 10lax

Tjena skulle behöva hjälp med en ny speldator gärna runt 10lax helst under. Jag är själv lite halvkunnig men alldeles för osäker för att själv leta komponenter.
Jag använder mestadels datorn till att spela datorspel såsom CS:GO, 1.6, WoW, SC2. Ser också film via HDMI.

Jag vill ha grafikkort från nVidia för det är jag van med och vet hur fungerar med drivrutiner etc. En intel i7 skulle uppskattas och jag är inte i något större behov utav lagringskapacitet det är en bonus om det går att klämma in men inget krav. (Har externa hårddiskar som jag använder till det.) Jag vill ha en SSD hårddisk tycker det är skönt och smidigt.
Jag vill INTE bygga datorn själv och vill ha ett riktigt operativsystem med datorn win7/8.

Det här skulle verkligen uppskattas, tack på förhand.

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/komplett-gamer-i30-crazy-edition/1078... kan passa med modifikationer. i7 skulle jag absolut inte rekommendera i den här prisklassen, de pengarna passar bättre i ett grafikkort.

Permalänk

Hej, tack #1 Versions. Några frågor bara, om det är okej?

Okej, för vad jag har hört så bör man prioritera processorn över grafikkortet när det gäller CS:GO. Just nu spelar jag på en dator med:

Intel Core i5-3570k CPU @3.4ghz
nVidida GeForce GTX 760
16gb ram
ssd ca 100gb

Och det laggar för mig när jag är inne och spelar CS:GO (CSDM) och titt som tätt i matcher.

Får också ett problem när spelen kraschar i typ 0.5s tabbas ner till windows sen in i spelet igen och det står. Grafikdrivrutinen har slutat att fungera och har återställt sig själv. Vilket brukar leda till att jag har ca 20% fps jämfört med innan. (Det händer i CS:GO SC2 WOW)
Måste dessutom koppla in HDMI (när jag ska se på film på tv:n) flertalet gånger tills de slutar lagga. Ibland fungerar de på första försöket o flyter på laggfritt, ibland tar de ca 5 försök.

Jag hade från början ett annat grafikkort med samma problem så var därför jag köpte ett nytt för att lösa problemet, nytt grafikkort hjälpte inte. Tyvärr..
Så nu är jag ute efter en ny dator för jag orkar inte med denna längre.
Prioriteten är att CS:GO ska gå så bra som möjligt, det är spelet jag är bäst på och spelar mest. Men blir irriterad på att förlora dueller när man möter dem bästa av dem bästa för att datorn börjar lagga. (Äldsta bortförklaringen inom CS.) Men det händer allt för ofta, speciellt när jag spelar CSDM (för att förbättra aimet.) Så kan fps'en flyga ner till runt 20-30 i dueller när det är en full CSDM server 20-32 spelare.

Och datorn du länkade har ju ingen annan hårddisk än SSD. Vad jag har hört så ska man helst inte installera och fylla den så mycket så en extra hårddisk till datorn vore bra så man kan installera spel som WOW, SC2 på den. Så har jag just nu har bara CS 1.6 / GO på SSD hårddisken.

Uppskattar välformulerade svar gärna som förklarar hur och varför jag borde ha vissa komponenter, då jag själv kan lite men inte alls såpass mycket att jag litar på min egen instinkt.

Tack.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnnyl91:

Hej, tack #1 Versions. Några frågor bara, om det är okej?

Okej, för vad jag har hört så bör man prioritera processorn över grafikkortet när det gäller CS:GO. Just nu spelar jag på en dator med:

Intel Core i5-3570k CPU @3.4ghz
nVidida GeForce GTX 760
16gb ram
ssd ca 100gb

Och det laggar för mig när jag är inne och spelar CS:GO (CSDM) och titt som tätt i matcher.

Får också ett problem när spelen kraschar i typ 0.5s tabbas ner till windows sen in i spelet igen och det står. Grafikdrivrutinen har slutat att fungera och har återställt sig själv. Vilket brukar leda till att jag har ca 20% fps jämfört med innan. (Det händer i CS:GO SC2 WOW)
Måste dessutom koppla in HDMI (när jag ska se på film på tv:n) flertalet gånger tills de slutar lagga. Ibland fungerar de på första försöket o flyter på laggfritt, ibland tar de ca 5 försök.

Jag hade från början ett annat grafikkort med samma problem så var därför jag köpte ett nytt för att lösa problemet, nytt grafikkort hjälpte inte. Tyvärr..
Så nu är jag ute efter en ny dator för jag orkar inte med denna längre.
Prioriteten är att CS:GO ska gå så bra som möjligt, det är spelet jag är bäst på och spelar mest. Men blir irriterad på att förlora dueller när man möter dem bästa av dem bästa för att datorn börjar lagga. (Äldsta bortförklaringen inom CS.) Men det händer allt för ofta, speciellt när jag spelar CSDM (för att förbättra aimet.) Så kan fps'en flyga ner till runt 20-30 i dueller när det är en full CSDM server 20-32 spelare.

Och datorn du länkade har ju ingen annan hårddisk än SSD. Vad jag har hört så ska man helst inte installera och fylla den så mycket så en extra hårddisk till datorn vore bra så man kan installera spel som WOW, SC2 på den. Så har jag just nu har bara CS 1.6 / GO på SSD hårddisken.

Uppskattar välformulerade svar gärna som förklarar hur och varför jag borde ha vissa komponenter, då jag själv kan lite men inte alls såpass mycket att jag litar på min egen instinkt.

Tack.

"laggar"?

de där sakerna ska vara kapabla att fullkomligt krossa cs:go, något är alltså fel.

drivrutinen kan krascha av en mängd anledningar men drivrutiner, instabila överklockningar och ett defekt/döende kort är nog det mest sannolika. testa att ominstallera drivrutiner (http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle...) och dra ner kortet med msi afterburner.

hm två grafikkort med samma problem låter ju osannolikt, då sitter nog inte felet i korten. gör det jag skrev ovan med drivrutiner först. gör en tråd i supportforumet! ursäkta om jag låter dryg men föredrar köpråd och det finns många kunniga personer som tycker om att lista ut vad som är fel.

datorn jag länkade går att konfigurera (inom ramarna av det som komplett tillåter). du kan lägga till en hårddisk eller ta en större ssd om du vill.

Permalänk

Jag har både testat nya drivrutiner, formaterat datorn och ja som jag skrev t.o.m testat med ett nytt graffikort tror det var GTX550 från början inte säker var väll ca 2 år sen jag köpte datorn? Tror jag, problemet var från start men då var det bara i SC2 och jag spelade fortfarande mestadels 1.6 så de spelade ingen större roll.

Permalänk

Alright, tar ingen hänsyn till din nuvarande situation, men kan säga detta om datorn som du vill införskaffa, glöm i7, du har i princip knappt nå fördelar för en i7:a för det du sitter och gör, plus att det blir dyrare, vilket du inte har råd med när du ska ha operativ och montering.

Blev också fundersam när du skrev: "jag är inte i något större behov utav lagringskapacitet det är en bonus om det går att klämma in men inget krav", men sedan gick över till: "Och datorn du länkade har ju ingen annan hårddisk än SSD. Vad jag har hört så ska man helst inte installera och fylla den så mycket så en extra hårddisk till datorn vore bra så man kan installera spel som WOW, SC2 på den."

Men men, kör både med en SSD och en mekanisk. Vet dock inte hur mycket du kan sträcka dig över budgeten:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6921659/2014-07-08

Annars kör du på detta(ingen SSD dock, men du kan alltid lägga till den från det första paketet):
http://www.inet.se/kundvagn/visa/6921724/2014-07-08

Permalänk
Medlem

Håller med versions, låter inte som om du ska ha problem med din nuvarande setup.

Låter som om du har något sorts hårdvaruproblem (eftersom du har omformaterat och installerat nya drivrutiner och det inte hjälpt).

Dra ner ett program som kollar temperaturen på hårdvaran vid körning. Låter som om du kan ha värmeproblem. Har du öppnat datorn och kollat så att alla komponenternas kylflänsar är fria från damm?

Visa signatur

[Fractal Design R5] [Intel i7 4790k + CM 212 Evo] [8Gb DDR3] [Asus Z97-A] [MSI GTX 970]
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[Samsung Chronos 7] Intel i5-3210M (2,5Ghz), 6Gb DDR3, 1Tb, nVidia GT 640M 1024Mb GDDR5

Permalänk

hardylulz aa det blev lite knasigt där, men kände att 120gb var lite lite då jag helst vill ha så lite installerat som möjligt på SSD:n men jag behöver liksom inte flera TB, var väll min ursprungliga poäng.

Calsoe, det här problemet hade jag från dag 1 när jag fick datorn tvivlar starkt på att damm kan vara osaken.. Men tack ändå (har dessutom dammat ur den x-antal ggr) och just nu ligger gpu:n på 40 grader med wow igång.

print på GPU CPU När jag är inne på CSDM på CS:GO
http://oi62.tinypic.com/14j9l5s.jpg