Laggar rejält när jag ska streama videor/spela online med T3 (Umeå)

Permalänk
Medlem

Så kundtjänst vet inte om problemet än? Är en del som skrivit på facebook och problemet verkar vara samma för alla.
Idag är det värre här hos oss, från att det eviga lagget startar från 19 och framåt började det idag kring 17. Känns som belastning gör problemen värre, då det på dagen är i princip smärtfritt. Antar fler slutade tidigare idag och började grinda nätet tidigare. Verkar inte att gå att byta leverantör under helgen, hade tänkt snabbfixa ett byte för att kunna använda internet i helgen, lätt värt att betala en extra månadsavgift pga uppsägningstid för att få det funktionellt. Det är ju endast T3 som verkar ha problemet, så att byta till vad som helst vore en lösning. Får styra upp till veckan om de inte ser till att fixa det. Imorgon när alla har lördag och ledigt lär det ju bli problem från typ 12 och resten av dagen. Nä, det är otrevligt det här =(

Permalänk
Medlem

Faan vad störande, jag tog T3 för för jag fick intrycket att dom var seriösa och en duktig isp men det här kalleanka nätet går ju inte att sitta på, framförallt när dom inte ens känner till att det är ett problem.

EDIT: har bytt till riksnet och det fungerar klart bättre...bye bye T3

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem

T3 är bra, finns ingen ISP som inte har problem, nån gång. Detta är första gången jag har problem, och jag har kört med dom i 2 år nu. Trevlig och hjälpsam personal dessutom, verkar vara få förunnat!

Men ja, detta problem är lagom surt. Videos på youtube tar en evighet att buffra, samma sak gäller att synca låtar i spotify. Det är fan ingen idé att ens försöka..

Har varit i telefon med supporten i förrgår tror jag det var, så dom vet om problemet iallafall. Hoppas på en relativt snabb lösning.

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av arvidh:

T3 är bra, finns ingen ISP som inte har problem, nån gång. Detta är första gången jag har problem, och jag har kört med dom i 2 år nu. Trevlig och hjälpsam personal dessutom, verkar vara få förunnat!

Men ja, detta problem är lagom surt. Videos på youtube tar en evighet att buffra, samma sak gäller att synca låtar i spotify. Det är fan ingen idé att ens försöka..

Har varit i telefon med supporten i förrgår tror jag det var, så dom vet om problemet iallafall. Hoppas på en relativt snabb lösning.

Med tanke på att problemet har funnits sedan söndag(minst?) så går det inte direkt fort för dom att felsöka. Sen så är det lite skrämmande att dom inte verkar vilja erkänna officiellt att dom ens har ett problem?

Det enda som står på deras hemsida under driftstörningar är "facebook - telia öppen fiber" det är faktiskt riktigt svagt av T3.

Jag har som sagt pratat med supporten och dom är trevliga och verkar hjälpsamma, även mailat det dom ville ha men det verkar inte hända något alls dom "sopar det under mattan"......tråkigt.

EDIT: börjar faktiskt tröttna på den här skiten nu

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har haft Bahnhof i snart 4 år och har aldrig haft problem, kanske varit nere några timmar pga nån drifstörning och då var det inte ens Bahnhof utan stadsnätet

Hursomhelst, om ni skaffar en vpn så skall tydligen det fungera mycket bättre.

Permalänk
Medlem

Nä det har inte blivit något bättre här. Var helt okej under dagen men nu ikväll är det segare än någonsin. Suttit och försökt raidat på wow ikv, en dum idé. Tror sammanlagt jag dc'at 10 ggr under 3 timmar.. Men som sagt, de sa till mig på telefon att senast början av nästa vecka. Hoppas på snabbare.

Permalänk
Medlem

T3 har inga som helst problem enligt hemsidan, och samma sak enligt supporten nu...
Som sagt, jag kan köpa att det strular, men inte att dom ljuger om problemen, och låtsas som det regnar fast alla kunder har internetproblem!!!

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Med tanke på att problemet har funnits sedan söndag(minst?) så går det inte direkt fort för dom att felsöka. Sen så är det lite skrämmande att dom inte verkar vilja erkänna officiellt att dom ens har ett problem?

Det enda som står på deras hemsida under driftstörningar är "facebook - telia öppen fiber" det är faktiskt riktigt svagt av T3.

Jag har som sagt pratat med supporten och dom är trevliga och verkar hjälpsamma, även mailat det dom ville ha men det verkar inte hända något alls dom "sopar det under mattan"......tråkigt.

EDIT: börjar faktiskt tröttna på den här skiten nu
http://www.speedtest.net/result/3619179181.png

Du bodde i Arvidsjaur och hade T3 genom OpenNet? Vet att det är strul med en del DSL nät där men ingenting vad jag vet så här på rak arm som orsakar problem med kunder som har fiber. Var säger T3 när du kontaktar dom? Skickar dom vidare felanmälan till 2nd line eller så?

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Du bodde i Arvidsjaur och hade T3 genom OpenNet? Vet att det är strul med en del DSL nät där men ingenting vad jag vet så här på rak arm som orsakar problem med kunder som har fiber. Var säger T3 när du kontaktar dom? Skickar dom vidare felanmälan till 2nd line eller så?

Det är inte opennet som strular, det är t3

Permalänk
Skrivet av VexedRelic:

Det är inte opennet som strular, det är t3

Ah okej.. hoppas det löser sig för er med problem!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Du bodde i Arvidsjaur och hade T3 genom OpenNet? Vet att det är strul med en del DSL nät där men ingenting vad jag vet så här på rak arm som orsakar problem med kunder som har fiber. Var säger T3 när du kontaktar dom? Skickar dom vidare felanmälan till 2nd line eller så?

Precis som VexedRelic säger är det inte några som helst problem med OpenNet utan att problemet ligger hos T3 men dom verkar inte vilja erkänna det.
När man pratar med supporten är dom mycket trevliga och hjälpsamma men har inte hört om några driftstörningar men dom vill självklart hjälpa till.

Har skickat in Tracert som dom ville men sedan inte hört något å heller inte fått svar på mejl efter det.

Bytte till T3 1/7 å ångrar verkligen bytet, nu lär det väl vara för sent att annullera det trots att man inte kommer i närheten av ett riktigt bredband

Skrivet av flaxehytt:

Ah okej.. hoppas det löser sig för er med problem!

Man kan ju alltid hoppas att det löser sig.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av krrjon:

Precis som VexedRelic säger är det inte några som helst problem med OpenNet utan att problemet ligger hos T3 men dom verkar inte vilja erkänna det.
När man pratar med supporten är dom mycket trevliga och hjälpsamma men har inte hört om några driftstörningar men dom vill självklart hjälpa till.

Har skickat in Tracert som dom ville men sedan inte hört något å heller inte fått svar på mejl efter det.

Bytte till T3 1/7 å ångrar verkligen bytet, nu lär det väl vara för sent att annullera det trots att man inte kommer i närheten av ett riktigt bredband

Man kan ju alltid hoppas att det löser sig.

Du har nog hört det förut, men kan starkt rekommendera Bahnhof. De har väldigt bra support både mot kund och mot OpenNet för 2nd & 3rd line felärendehantering. Hastigheter osv. är densamma för alla operatörer genom OpenNet så det spelar ingen roll där. Enda som egentligen skiljer operatörerna åt är deras priser och villkor - och supporten förstås

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem

Testat både ipredator purevpn går skitdåligt med båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Du har nog hört det förut, men kan starkt rekommendera Bahnhof. De har väldigt bra support både mot kund och mot OpenNet för 2nd & 3rd line felärendehantering. Hastigheter osv. är densamma för alla operatörer genom OpenNet så det spelar ingen roll där. Enda som egentligen skiljer operatörerna åt är deras priser och villkor - och supporten förstås

Ja man får intrycket av bahnhof hemsida att de åtminstone lägger ut info om driftstörningar, t3 har aldrig lagt ut när vi haft problem trots att det varit sån vilket är ett par gånger... verkar ofta vara sommaren de får problem =( Så i realiteten har man ingen aning om hur ofta t3 har driftstörningar, kan vara hur ofta som helst.
Hade Bredband2 tidigare och det fungerade bra förutom att det inte gick spela Starcraft2 på det, så var tvungen att byta.. vet inte om det ändrats. Men de flesta har en månad uppsägning nu så skadar inte byta lite oftare, bara Alltele som fått för sig att ha 12mån bindningstid av nån mystisk anledning. Dock har Bahnhof stängt beställning av avtal under helgen så kunde inte göra ett snabbt byte. Styr inte t3 upp det i början i veckan som lovat blir det nog byte iaf, får man se hur det går. Testar spela nu på morgonen för att kunna få något gjort, är nog bara timmen kvar tills eländet sätter igång igen=(

Permalänk
Medlem

Hur är erat internet idag? Typ streams osv? Det var bra för mig inatt, trodde för en stund att det var fixat. Men nu här på kvällskvisten är det fan likadant Blir så jävla frustrerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sadboys:

Hur är erat internet idag? Typ streams osv? Det var bra för mig inatt, trodde för en stund att det var fixat. Men nu här på kvällskvisten är det fan likadant Blir så jävla frustrerad.

Gick bra imorse, smålagg men ok, fast för en stund sen började eländet och likadant igen =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Gick bra imorse, smålagg men ok, fast för en stund sen började eländet och likadant igen =(

Samma här, började precis. Tänkte sätta mig och spela wow, men efter gårdagens försök till det med cirka 10-20 dc's så skiter jag nog i det ^^

Permalänk
Medlem

Ser lovande ut det här

Permalänk
Medlem

Ser inte bra ut alls :/
Och jag har inte fått svar än under dagen på nåt av mina två mail till kundtjänst.
Nä, blir se film på dumburken ikväll, blir inte bättre än så. En vecka har det väl hållt på nu? Får se om det blir två, eller tre?

Permalänk
Medlem

Testade med appen i min WP8 ser mindre bra ut

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Teagirl:

Ser inte bra ut alls :/
Och jag har inte fått svar än under dagen på nåt av mina två mail till kundtjänst.
Nä, blir se film på dumburken ikväll, blir inte bättre än så. En vecka har det väl hållt på nu? Får se om det blir två, eller tre?

Inga svar här heller från kundtjänst... men som sagt T3 har ju inga problem så...
T3 kör ju rena Bagdad Bob- fasoner...

Permalänk
Medlem

Mitt bredband i Vindeln har varit riktigt seg sedan förra söndagen (6/7). Viaplay, HBO, Netflix, Youtube går inte att använda. Netflix som alltid brukar ha kanon bild är så grynigt att jag vet inte vad jag ska jämföra med. Inte blivit nå bättre.

Har pratat med kundtjänst nu ikväll och dem var medveten om problemet men han kunde inte ge någon lösning eller tidsram. ÄVEN en FEEEEET känga till väntetiderna. Har i veckan ringt åter och fram och snittat mellan 45-60 minuter i kötid. TROTS att det tydligt står på hemsidan att att kötiden är MINDRE än 3 minuter...Dem kan väl iaf skriva ut att det är många som ringer. Riktigt kasst.

Första gången T3 strular så här mycket under tiden jag haft dem. Men börjar redan fundera på något annat företag. Trevligt support osv. Men så här långt tid ska det inte ta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marleey:

Mitt bredband i Vindeln har varit riktigt seg sedan förra söndagen (6/7). Viaplay, HBO, Netflix, Youtube går inte att använda. Netflix som alltid brukar ha kanon bild är så grynigt att jag vet inte vad jag ska jämföra med. Inte blivit nå bättre.

Har pratat med kundtjänst nu ikväll och dem var medveten om problemet men han kunde inte ge någon lösning eller tidsram. ÄVEN en FEEEEET känga till väntetiderna. Har i veckan ringt åter och fram och snittat mellan 45-60 minuter i kötid. TROTS att det tydligt står på hemsidan att att kötiden är MINDRE än 3 minuter...Dem kan väl iaf skriva ut att det är många som ringer. Riktigt kasst.

Första gången T3 strular så här mycket under tiden jag haft dem. Men börjar redan fundera på något annat företag. Trevligt support osv. Men så här långt tid ska det inte ta.

Förra sommaren när vi hade problem var det alltid samma kille som svarade när vi ringde in, kändes som det bara var han som arbetade i supporten. Vet inte om du fått prata med olika? Det är ju liten improvement isf.
Ingen tidsram, antar att det som sas innan om senast början av nästa vecka inte stämde, undra hur de kunde uppskatta det om de inte vet vad felet beror på.

Permalänk
Medlem

Jag har luskat fram lite info om att Telenor har haft problem med en fiber länk sedan förra veckan, Telenor har skickat ut Scanova för är mäta fibern med de hittar inget fel på den, så det kan vara Telenors utrustningen det är fel på som skapar problemen och måste bytas.

Vad har detta att göra med T3? Jo det är så att T3 har ett avtal och sammarbete med Telenor och det kan vara så att T3 använder denna fiber länk, men bara en gissning. Vilket betyder att T3 inte kan göra nåt tills Telenor åtgärdar problemet.

Som sagt, bara en gissning, kanske inte stämmer alls, men tiden verkar stämma med när personer upplevde problem med deras T3 uppkoppling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Jag har luskat fram lite info om att Telenor har haft problem med en fiber länk sedan förra veckan, Telenor har skickat ut Scanova för är mäta fibern med de hittar inget fel på den, så det kan vara Telenors utrustningen det är fel på som skapar problemen och måste bytas.

Vad har detta att göra med T3? Jo det är så att T3 har ett avtal och sammarbete med Telenor och det kan vara så att T3 använder denna fiber länk, men bara en gissning. Vilket betyder att T3 inte kan göra nåt tills Telenor åtgärdar problemet.

Som sagt, bara en gissning, kanske inte stämmer alls, men tiden verkar stämma med när personer upplevde problem med deras T3 uppkoppling.

Har du hört nått från Telenor om när dom kommer att byta ut deras hårdvara?

Permalänk
Medlem

Även jag har detta problem, sitter på T3 i Boden. Har alla "symtom" som ni andra beskriver. Väldigt dålig timing då jag har försökt följa The International 4 och Twitch går inte att kolla på utan att det buffrar hela tiden, dock har jag lyckats följa matcherna i klienten med hjälp av PureVPN. Spela Dota är dock inte att tänka på.

Har varit i kontakt med support 2 gånger, senast idag. Dom har varit trevliga men extremt lång väntetid, säkert lagt ut 150kr på telefonkö. När jag väl kommit fram har dom inte kunnat säga mycket mer än att dom skickar ärendet vidare till tekniker, har även skickat in loggar från PingPlotter nu idag.

Jag kan förstå att det blir driftstörningar ibland, men detta har pågått i över en vecka nu utan någon information från T3, och det verkar inte som att dom lägger dess mer energi på att åtgärda problemet. Om dom inte får ordning på detta imorgon måndag (dom borde ju arbeta på måndagar kan man tycka) eller ger oss någon information kommer jag att byta ISP.

Synd att Bahnhof inte finns i Bodens stadsnät.

Permalänk

Kan man inte ens hitta en orsak till felet på över en vecka har man inkompetent personal. Jag kommer byta så fort jag kan, det här är så oprofessionellt det kan bli.

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Jag har luskat fram lite info om att Telenor har haft problem med en fiber länk sedan förra veckan, Telenor har skickat ut Scanova för är mäta fibern med de hittar inget fel på den, så det kan vara Telenors utrustningen det är fel på som skapar problemen och måste bytas.

Vad har detta att göra med T3? Jo det är så att T3 har ett avtal och sammarbete med Telenor och det kan vara så att T3 använder denna fiber länk, men bara en gissning. Vilket betyder att T3 inte kan göra nåt tills Telenor åtgärdar problemet.

Som sagt, bara en gissning, kanske inte stämmer alls, men tiden verkar stämma med när personer upplevde problem med deras T3 uppkoppling.

Har också stora problem med t3 just hos mig och drog igång pingplotter.. Som du säger verkar det som t3 går via telenor för det är iaf där jag får packetloss

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem. Under dagen så funkar internet dåligt men på kvällen/natten blir det bättre. Twitch går verkligen inte att titta på. vad kan man göra för att få dem att fixa detta snabbt?

Visa signatur

MSI Z77A-GD65 Gaming | Intel Core i5 2500K | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE PRO | ASUS GTX 1070 Ti | Corsair H80i | Corsair Force GT 120GB SSD | Samsung SSD 840 EVO 120GB | Fractal newton R2 800W | Fractal Define R3.

Permalänk
Medlem

Joo vi kommer att kolla hur det ser ut imorgon, utan högre förhoppningar så lär det bli byte inom kort till veckan. Det är mest kommunikationen eller brist på kommunikation man stör sig på, att de inte kan säga nåt offentligt om problemet. Har fortfarande inte fått svar på nåt av mina mail från kundtjänst. Att ringa in verkar bara kosta pengar för att sen få det lagt som ett vanligt ärende på tekniker trots att man vet att ens egna grejer fungerar, så bättre att bara behöva ett samtal för information om hur man snabbast byter eftersom man i princip kan garantera att det är en lösning på problemet. Jag har gillat T3, men det verkar vara att när det väl blir problem har de svårt att lösa det samt att man aldrig får information om relevanta driftstörningar. Men så lång tid som denna utan information med så många drabbade, det luktar surt.