Permalänk
Medlem

Classes i WoD

Hej!
Tycker det vore kul om ni skrev vilken class som kommer vara mest OP, mest balanserad och sämst i nästa expansion Warlords of Draenor
Vore trevligt om ni även lade till en kort motivering till era svar!

Visa signatur

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

Permalänk
Medlem

Svårt att säga än så länge då mycket kommer att ändras, men av de klasser jag prövat själv så är väll Desto Warlock "lättast" att göra mycket burst dmg med.

Med lättast menar jag att jag inte lagt någon tid på att tänka ut en perfekt rotation osv.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Går inte att säga i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Det är bara beta än. Har inte tillgång till den själv, så jag har väl inget vettigt att säga förutom att Blizzard kommer förhoppningsvis att göra sitt bästa för att ingen klass ska vara för OP eller för svag.

Permalänk
Medlem

Som alla andra expansioner så kommer 2 klasser att vara bättre vid första raid tier.
Vanligtvis mages och warriors.
Sen så buffar bliz andra klasser och nerfar (eller "fixar" som dom oftast kallar det) warr/mage.
Och lagomt till nästa raid tier så är 2 andra klasser bäst då dom första "fixarna" skalar helt galet med bättre gear.

Att blizzard tänker lite längre än första raid tier är det ingen som bryr sig i då dom precis blivit lvl 100 och får smisk i DPS meters.
Utan bliz blir tvugna att böja sig för stormen av gnäll på deras forum

Bara jag som spår framtiden lite

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Som alla andra expansioner så kommer 2 klasser att vara bättre vid första raid tier.
Vanligtvis mages och warriors.
Sen så buffar bliz andra klasser och nerfar (eller "fixar" som dom oftast kallar det) warr/mage.
Och lagomt till nästa raid tier så är 2 andra klasser bäst då dom första "fixarna" skalar helt galet med bättre gear.

Att blizzard tänker lite längre än första raid tier är det ingen som bryr sig i då dom precis blivit lvl 100 och får smisk i DPS meters.
Utan bliz blir tvugna att böja sig för stormen av gnäll på deras forum

Bara jag som spår framtiden lite

Minns någon gök som ansåg att det var lore att Rouges skulle bära platearmor.. Kunde inget annat än skratta åt alla Rouges som höll med.

Din spådom kommer med största sannolikhet slå in eftersom det är oftast så det brukar gå till.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Minns någon gök som ansåg att det var lore att Rouges skulle bära platearmor.. Kunde inget annat än skratta åt alla Rouges som höll med.

Din spådom kommer med största sannolikhet slå in eftersom det är oftast så det brukar gå till.

Det största problemet är ju alla som bara efterapar vad top spelarna säger.
Jag menar för en toppspelare är 10% dps förlust väldigt mycket.
Men för oss vanliga dödliga så tjänar vi betydligt mer än så bara på att trixa lite med rotationen.

Så när top guilden rensar första tier så kommer dom såklart att gnälla på klassbalans etc.
Garanterat så kommer vi få se kills där större delen av en raid är av samma klass.
Och sedan så kommer alla andra citera detta när dom själva suger, även lååångt efter att grundproblemet blivit "fixat"