OPPO Find 7 vs LG G3 Ca 6000kr Budget

Permalänk
Medlem

OPPO Find 7 vs LG G3 Ca 6000kr Budget

Hallå

Gjorde tidigare än tråd med budget på 3000kr, har nu bestämt mig att köpa en mobil som hållet ett tag(Budget runt 6000kr). Har tittat på OPPO Find 7 och LG G3 men vet inte riktigt vilken jag ska ta. Jag vill egentligen ha Find 7 men har hört att den ska ha några problem och händer det något med den måste man skicka tillbacks den till butiken. På Youtube låter det som att Find 7 är grym men på Sweclockers tråd låter den dålig. Så vad säger ni ska jag ta Oppo eller LG G3 eller någon annan mobil?

EDIT: Samsung GALAXY S5 LTE-A såg jag nu. Det verkar vara en 1440p OLED Mobil. Men den finns bara att importera från Kina. Funkar det bra och allt blir på engelska eller ska jag beställa OPPO Find 7(1440p) eller är Samsung S5 bättre p.g.a OLED/Färgen.

Svara gärna

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hade inte valt nån av dom, båda har en hög upplösning som tyvärr straffar sig på batteritiden och ingen av dom är vattentålig/tät. hade hellre kollat på s5 eller z2 eller vänta tills nån ny kommer men det är ju upp till dig vilka krav du ställer när du ska köpa en ny mobil för 6000.

Permalänk

Inte helt ovanligt att en produkt smutskastas på detta forum, så skulle ta de med en nya salt va gäller oppo find 7. Överlag har den fått blommande kritik av vad jag läst och de gjorde att jag köpte en oppo find 7a för någon vecka sen, har dock inte fått den än men är inte orolig. Priset kontra prestandan är i min mening oslagbar, om man inte jämför med One plus One som är något billigare med samma spec, där behöver man dock en invite för att kunna köpa. Notera att jag köpt 7A varianten som är samma telefon med marginelt lägre clock och "vanlig" hd upplösning. Valde den då jag läst att man knappt märker skillnad med den högre upplösningen som är på Find 7, och att den istället drar mer batteri pga mer pixlar.

Som sagt, bilda en egen uppfattning utifrån oberoende recentioner på tex youtube, och läs inte va små finniga tonåringar skriver här.

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Om du inte är en i mängden på detta forum och tycker om iOS hade jag väntat på iPhone 6. Hade S5an nyligen och det var en kanon telefon förutom att jag verkligen inte står ut med Android.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk

Find 7a som jag har är en kanon bra mobiltelefon. Köpte min för 3600kr ungefär, inkl frakt.
Det enda som jag skulle klaga på är batteritiden men samtidigt så kompenseras det utav den otroligt snabba laddningen av batteriet

Oneplus One som nämndes innan är också ett alternativ, men då behövs invite som är svår att få... Och som jag kan förstå det så funkar inte den på 4G näten här i Sverige

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Hade inte valt nån av dom, båda har en hög upplösning som tyvärr straffar sig på batteritiden och ingen av dom är vattentålig/tät. hade hellre kollat på s5 eller z2 eller vänta tills nån ny kommer men det är ju upp till dig vilka krav du ställer när du ska köpa en ny mobil för 6000.

"vänta tills nån ny kommer" - "hela livet går ut på att vänta..........."

Sedan har jag aldrig förstått poängen med en vattentålig mobil. Var är argumenten för det?

http://www.youtube.com/watch?v=qQlEi-W7GCE <3 Nej säger inte att G3 tål vatten, men lite regn tål den, som vilken mobil som helst BÖR tåla.

Ang. S5, ingen vill sitta med touchwiz. men nåja, root är bra.

TS, beror ju helt och hållet på vad du prioriterar. Jag prioriterade en mobil med väldigt lite döyta, som det knappt finns något av på G3, jag behöver också radio till jobbet, vilket inte Find 7/a har, sedan bra support på telefonen, vilket jag tror LG har bättre av/enklare att returnera ifall det blir fel etc. Samt bra ljud ur hörlursuttag.

Som jag ser det, just nu, har G3 en enda nackdel för mig (och den har Find 7 också), och det är 1440p som det inte finns anledning för just nu.

Stod också mellan Find 7a och G3 väldigt väldigt länge, men mina prioriteringar gjorde att jag valde G3. Kameran är verkligen inte kass, men jag använder den väldigt sällan (dvs bryr mig inte jättehårt om det skiljer någon millimeters skillnad som knappt någon skulle märka av i ett blindtest ändå).

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Om du inte är en i mängden på detta forum och tycker om iOS hade jag väntat på iPhone 6. Hade S5an nyligen och det var en kanon telefon förutom att jag verkligen inte står ut med Android.

iPhone 6 kan också vara ett val men det är så att jag känner för att testa något nytt då jag började använda iOS när iPhone 4 kom ut.

Permalänk
Skrivet av bonafriss:

Find 7a som jag har är en kanon bra mobiltelefon. Köpte min för 3600kr ungefär, inkl frakt.
Det enda som jag skulle klaga på är batteritiden men samtidigt så kompenseras det utav den otroligt snabba laddningen av batteriet

Oneplus One som nämndes innan är också ett alternativ, men då behövs invite som är svår att få... Och som jag kan förstå det så funkar inte den på 4G näten här i Sverige

Nej de ska funka med 4g på One+one i sverige, de stödjer följande band: 1/3/4/7/17/38/40
Tele2 och Telia använder tex band 3 och 7 samt några till, så de skall funka!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Nej de ska funka med 4g på One+one i sverige, de stödjer följande band: 1/3/4/7/17/38/40
Tele2 och Telia använder tex band 3 och 7 samt några till, så de skall funka!

Jaha det har jag missat

Visa signatur

CCNP R&S

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

(dvs bryr mig inte jättehårt om det skiljer någon millimeters skillnad som knappt någon skulle märka av i ett blindtest ändå).

Jag skulle lätt kunna singla ut LG G3 bland alla flaggskepp. De är de enda som kör med såpass hård post-processing.

Permalänk
Avstängd

Jag var inne på att välja mellan oppo find 7 eller G3 innan också, precis som du. Men jag valde en samsung S5 eftersom att jag tyckte att dne var bättre. För de första så insåg jag att en 1440p upplösning är helt onödigt, man ser ingen skillnad fast man skulle kunna tro de. Batteriet blir lidande och samtidigt så är både oppos och G3ans skärm av rätt dålig kvalite, jag tänker på färgåtergivningen, ljusstyrkan och kontrasten. Kameran är okej i alla 3 telefonerna så låt dig inte bli förblindad av att oppon har 50 megapixlar, alla 3 kamerorna är i princip lika bra. Man behöver inte 3 gb ram och inte i en nära framtid heller. Den snabba batteriladdningen för oppon är ju nice, G3ans laserfokus är ju nice, man får dock bara 80 ms snabbare fokus än vad en vanlig mobil får. Man måste vara realistiskt när man köper saker och inte stirra sig blind på specsen. Jag är själv en tekniknörd och det var rätt svårt för mig att inte stirra mig blind på hårdvaran, men om man verkligen funderar och undrar varför man behöver all den höga upplösningen så blir man klokare.

Överlag tycker jag att S5an är en gedigen telefon. Verkligen bra faktiskt. Skärmen är tipptopp, den bästa hittills enligt Displaymate som funnits på en telefon. Pulsmätaren och fingeravläsaren är siså, bara använt dessa några gånger, men det är inget som förstör telefonen. Kameran är riktigt bra faktiskt, designen är okej om man föredrar plast framför metall. Plast är mycket tåligare också. Jag har min inburad i ett skydd så det påverkar inte mig.

Men välj vad du själv vill och vad du tror behöver. Det är bara du själv som vet vad du vill ha.

Permalänk

Själv valde jag mellan G3 och S5 valet föll på S5 pga kameran är bättre och ärligt talat jag behöver inte UHD skärm på en telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

"vänta tills nån ny kommer" - "hela livet går ut på att vänta..........."

Sedan har jag aldrig förstått poängen med en vattentålig mobil. Var är argumenten för det?

http://www.youtube.com/watch?v=qQlEi-W7GCE <3 Nej säger inte att G3 tål vatten, men lite regn tål den, som vilken mobil som helst BÖR tåla.

Ang. S5, ingen vill sitta med touchwiz. men nåja, root är bra.

TS, beror ju helt och hållet på vad du prioriterar. Jag prioriterade en mobil med väldigt lite döyta, som det knappt finns något av på G3, jag behöver också radio till jobbet, vilket inte Find 7/a har, sedan bra support på telefonen, vilket jag tror LG har bättre av/enklare att returnera ifall det blir fel etc. Samt bra ljud ur hörlursuttag.

Som jag ser det, just nu, har G3 en enda nackdel för mig (och den har Find 7 också), och det är 1440p som det inte finns anledning för just nu.

Stod också mellan Find 7a och G3 väldigt väldigt länge, men mina prioriteringar gjorde att jag valde G3. Kameran är verkligen inte kass, men jag använder den väldigt sällan (dvs bryr mig inte jättehårt om det skiljer någon millimeters skillnad som knappt någon skulle märka av i ett blindtest ändå).

Fördelen med en vattentålig telefon är att om den går sönder och du skickar in den så kan dom inte klaga på fukt. Vilket dom ofta gör.

Sen är det en rätt nice känsla att bara diska och skölja av telefonen när man är trött på fingeravtryck

Stranden är en annan sak. Alla sandkorn är bara att skölja av. Och du blir förvånad över hur många som råkar bada med sina telefoner.

Permalänk
Medlem

Samsung GALAXY S5 LTE-A såg jag nu. Det verkar vara en 1440p OLED Mobil. Men den finns bara att importera från Kina. Funkar det bra och allt blir på engelska eller ska jag beställa OPPO Find 7(1440p) eller är Samsung S5 bättre p.g.a OLED/Färgen.

Svara gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Fördelen med en vattentålig telefon är att om den går sönder och du skickar in den så kan dom inte klaga på fukt. Vilket dom ofta gör.

Sen är det en rätt nice känsla att bara diska och skölja av telefonen när man är trött på fingeravtryck

Stranden är en annan sak. Alla sandkorn är bara att skölja av. Och du blir förvånad över hur många som råkar bada med sina telefoner.

Bara tvätta av med en fuktig duk.

Nja kanske något för den som inte är rädd om sina saker för fem öre.

Jag har svårt att tro att en seriös återförsäljare/tillverkare skulle skylla på fukt så fort det är problem.

Skrivet av Orreman:

Samsung GALAXY S5 LTE-A såg jag nu. Det verkar vara en 1440p OLED Mobil. Men den finns bara att importera från Kina. Funkar det bra och allt blir på engelska eller ska jag beställa OPPO Find 7(1440p) eller är Samsung S5 bättre p.g.a OLED/Färgen.

Svara gärna

Och du har fortfarande inte svarat på vad du prioriterar hos en mobil.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Bara tvätta av med en fuktig duk.

Nja kanske något för den som inte är rädd om sina saker för fem öre.

Jag har svårt att tro att en seriös återförsäljare/tillverkare skulle skylla på fukt så fort det är problem.

Och du har fortfarande inte svarat på vad du prioriterar hos en mobil.

¨

Ursäkta mig missade det. Det som är viktigt för mig är så bra bildkvalitet man kan få helst 1440p OLED. Glasskärm är oxå viktigt. Sen tycker jag om att kunna göra om launchers och byta teman på Android OS:et(OS:et ska vara bra och snyggt). Men tror dock att jag mest vill ha en 1440p skärm av OPPO(Märket är dessutom unikt och lite kul att visa för kompisarna att man har en 1440p smartphone från ett okänt märke ;). Jag undrar oxå om du vet någonting om man importerar en Samsung GALAXY S5 LTE-A från Kina, kan man då byta språket helt och hållet till engelska eller kommer det att stå Kinesiska/Koreanska bokstäver blandat med engelska.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Jag har svårt att tro att en seriös återförsäljare/tillverkare skulle skylla på fukt så fort det är problem.

Finns spår av fukt på någon av de indikatorer som finns i telefonen så rör ingen verkstad den, även om felet inte nödvändigtvis beror på det. Detta till stor del pga att man lämnar garanti på reparationen i sig, och fukt kan som bekant framkalla fel på längre sikt.

Permalänk
Medlem

ett oppo vs g3 test ifall nån vill läsa.. båda har inte direkt dom bästa skärmarna, dom är väldigt reflektiva och det är ju kasst..

http://www.gsmarena.com/oppo_find_7_vs_lg_g3-review-1103p4.ph...

Och seriöst köper man en telefon för 6000 spänn så väljer jag hellre en som tål vatten och damm än den som inte gör, det kallas väl investering eller? och fuktskadade mobiler är ju så sjukt vanligt idag så det är bara positivt att vissa har telefoner med skydd, ser absolut ingen nackdel med att ha det. Sen varför ska man köpa piss G3 för? den blir vad jag läst sjukt varm bara att man surfar lite eller lyssnat på spotify och det är ju klart att batteriet inte räcker värst länge då, sen lägg till att skärmen är riktigt sunkig fast med tanke på priset borde man förvänta sig mera tycker man..

Och alla ni som klagar på samsung läs detta på swedroids nyhet "Samsung står för tre av de fem telefoner som säljer bäst" det säger ju väl allt ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

ett oppo vs g3 test ifall nån vill läsa.. båda har inte direkt dom bästa skärmarna, dom är väldigt reflektiva och det är ju kasst..

http://www.gsmarena.com/oppo_find_7_vs_lg_g3-review-1103p4.ph...

Och seriöst köper man en telefon för 6000 spänn så väljer jag hellre en som tål vatten och damm än den som inte gör, det kallas väl investering eller? och fuktskadade mobiler är ju så sjukt vanligt idag så det är bara positivt att vissa har telefoner med skydd, ser absolut ingen nackdel med att ha det. Sen varför ska man köpa piss G3 för? den blir vad jag läst sjukt varm bara att man surfar lite eller lyssnat på spotify och det är ju klart att batteriet inte räcker värst länge då, sen lägg till att skärmen är riktigt sunkig fast med tanke på priset borde man förvänta sig mera tycker man..

Och alla ni som klagar på samsung läs detta på swedroids nyhet "Samsung står för tre av de fem telefoner som säljer bäst" det säger ju väl allt ?

Säger väl egentligen ingenting. Operativsystemet windows står för cirka 90% av marknaden, vad säger de? Apple står för 15 % av android, samsung står för 30% av android. Var vill du komma? Samtidigt håller jag med dig om att S5 är bättre än G3, dels pga av kameran och skärmen.

Permalänk
Medlem

Jag har en Oppo Find 7 som fungerar alldeles utmärkt, otroligt bra mobil. Priset är oslagbart och hela förpackningen och dess innehåll håller hög kvalité, bl.a. är hörlurarna ovanligt bra för att komma med en mobil.
Det enda negativa är väl batteritiden men den är betydligt bättre i de tidiga versioner av Cyanogen mod som finns samt deras egna 2.0 beta av ColorOS. Så det är inget att oroa sig över.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ett oppo vs g3 test ifall nån vill läsa.. båda har inte direkt dom bästa skärmarna, dom är väldigt reflektiva och det är ju kasst..

http://www.gsmarena.com/oppo_find_7_vs_lg_g3-review-1103p4.ph...

Och seriöst köper man en telefon för 6000 spänn så väljer jag hellre en som tål vatten och damm än den som inte gör, det kallas väl investering eller? och fuktskadade mobiler är ju så sjukt vanligt idag så det är bara positivt att vissa har telefoner med skydd, ser absolut ingen nackdel med att ha det. Sen varför ska man köpa piss G3 för? den blir vad jag läst sjukt varm bara att man surfar lite eller lyssnat på spotify och det är ju klart att batteriet inte räcker värst länge då, sen lägg till att skärmen är riktigt sunkig fast med tanke på priset borde man förvänta sig mera tycker man..

Och alla ni som klagar på samsung läs detta på swedroids nyhet "Samsung står för tre av de fem telefoner som säljer bäst" det säger ju väl allt ?

Undrar om man ska tolka din text seriös eller ej.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på en One Plus One 64GB för strax under 3000 kronor. Men de är ju inte helt enkelt att få tag på en invite för att köpa just nu tyvärr.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Hedersmedlem

Jag vågar nästan inte nämna SG S5 här på forat men det är en bra mobil och som dessutom kommer att ha mycket kringdetaljer som ju vissa andra kanske inte kommer att ha, typ skal, skydd och extrabatterier (Oppo och 1p1).

PS: Jag tycker om TW.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Fire_Ice:

Jag har en Oppo Find 7 som fungerar alldeles utmärkt, otroligt bra mobil. Priset är oslagbart och hela förpackningen och dess innehåll håller hög kvalité, bl.a. är hörlurarna ovanligt bra för att komma med en mobil.
Det enda negativa är väl batteritiden men den är betydligt bättre i de tidiga versioner av Cyanogen mod som finns samt deras egna 2.0 beta av ColorOS. Så det är inget att oroa sig över.

Kör du stock Color OS på din eller har du lagt in Cyanogenmod? Om du har de, har du någon bra guide du gått efter?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Undrar om man ska tolka din text seriös eller ej.

Hans inlägg borde vi verkligen ta med en hel saltgruva.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Kör du stock Color OS på din eller har du lagt in Cyanogenmod? Om du har de, har du någon bra guide du gått efter?

Kör fortfarande Color OS, väntar till de har kommit längre med Cyanogenmod m.fl. Fortfarande en nightly alpha om jag inte misstar mig.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Kör du stock Color OS på din eller har du lagt in Cyanogenmod? Om du har de, har du någon bra guide du gått efter?

Har inte provat denna men tycker det var en bra guide, kanske värt ett försök?
http://theunlockr.com/2014/07/11/how-to-install-cyanogenmod-o...

Visa signatur

Loxus: Varför ska man ha en överklocksvänlig CPU i en HTPC?
Flamso: Varför inte? Tror du att du är inne på Stockclockers eller? ;)

Permalänk
Skrivet av BurningGladiator:

Har inte provat denna men tycker det var en bra guide, kanske värt ett försök?
http://theunlockr.com/2014/07/11/how-to-install-cyanogenmod-o...

Ja jag såg den, verkar ju bra, får köra på den. Någon som vet om man måste roota telefonen innan? Läste någonstans att den är rootad från fabrik och att de därför inte är nödvändigt?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ett oppo vs g3 test ifall nån vill läsa.. båda har inte direkt dom bästa skärmarna, dom är väldigt reflektiva och det är ju kasst..

http://www.gsmarena.com/oppo_find_7_vs_lg_g3-review-1103p4.ph...

Och seriöst köper man en telefon för 6000 spänn så väljer jag hellre en som tål vatten och damm än den som inte gör, det kallas väl investering eller? och fuktskadade mobiler är ju så sjukt vanligt idag så det är bara positivt att vissa har telefoner med skydd, ser absolut ingen nackdel med att ha det. Sen varför ska man köpa piss G3 för? den blir vad jag läst sjukt varm bara att man surfar lite eller lyssnat på spotify och det är ju klart att batteriet inte räcker värst länge då, sen lägg till att skärmen är riktigt sunkig fast med tanke på priset borde man förvänta sig mera tycker man..

Och alla ni som klagar på samsung läs detta på swedroids nyhet "Samsung står för tre av de fem telefoner som säljer bäst" det säger ju väl allt ?

Som nämnt så behöver det inte betyda något speciellt att samsung står för en majoritet. Människan är ett flockdjur i grund och botten och den produkten som får mest positiv täckning av media samt blir prisad av allt och alla överallt på forum etc så kommer det ju bli det märket som säljer mest.

OnT: Om du inte vill lägga 6k så kan jag tipsa om G2. Billig med bra hårdvara, samt långlivat batteri utan att man behöver ändra inställningar för att bespara batteriet etc.

Iphone 6 har safirglas med om du hatar report så kan det vara ett plus.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Tror jag väntar och ser hur Samsungs nästa mobil blir som släpps mellan aug-sept). Det verkvar vara en 1440p,OLED Mobil vilket låter suveränt!