Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Du verkar ha begränsat din framerate till 100.
Har du satt på K-boost (så GPU alltid går på max, det heter så på Precision X iallafall) i AB? Din GPU-usage ligger ju på 0.

Vart kollar man om K-Boost är på eller inte?

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Skrivet av Matfer:

Vart kollar man om K-Boost är på eller inte?

Ge mig en screenshot på Wolfenstein först.

Permalänk
Medlem

Hej där. Jag har Asus 780 ti.

Jag har också fps drops samt Stutter problem. Detta gäller inte alla spel.
Jag har ännu inte lyckats lösa problemet. ex gw2 så kommer jag upp till över 100fps men så fort man tittar omkring kan fps:en sjunka till 20 samt att man får micro stuttering. Någon hade sagt att det kunde ha med volten att göra. att man skulle sänka eller höja den pga av någon anledning jag inte kommer ihåg. Kan det ligga något i det?

Visa signatur

Grundare för: Alla Talar Svenska - Gemenskap
Discord hittar ni på vår hemsida: https://www.allatalarsvenska.nu/

|CPU: I7 4770K 4.0Ghz | MB: MSI Z87-G45 gaming|RAM: DDR3 HyperX 1600MHz 16GB |GPU: MSI nvidia GTX 1070 | Skärm: Asus VG248 144Hz | Burk: Fractal Design Define R4 artic white |SSD: Samsung SSD 840 Evo 120GB + 240 | Nätagg: Cooler Master 600W | HDD: Seagate Barracuda® 1TB SATA 6Gb/s 7200rpm | Wifi nätverkskort: ASUS PCE-AC68 AC1900 | OS: Wind 10 | Tangentbord: SteelSeries APEX 350 |Mus: SteelSeries Rival |Hörlurar : SteelSeries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av xGreenRed:

Ge mig en screenshot på Wolfenstein först.

Här är hur det ser ut i Wolfenstein, FPS:n kan ligga på mellan 30 och 50, som du ser där.
Ledsen att det tog lite tid, hade väldigt svårt att lyckas få denna bild p.g.a. en mängd krascher när jag startade de olika programmen, speciellt HW64.
Kunde heller inte ta en bild med Fraps då spelet kraschade varje gång jag startade fraps, och spelet gick inte igång alls när Fraps redan va startat, så det blev en bild med mobilen helt enkelt.

Visa signatur

Aorus Elite B550, Ryzen 7 5800X3D, Corsair Vengence cl16 32GB, Asus TUF 3080 Ti, Corsair RM850X, Arctic Liquid Freezer 280mm, Corsair 4000D Airflow

Permalänk
Medlem

Jag har nästan exakt samma delar som du (z97 plus, 4790k, 780ti, 8 gig ram) och får strax över 10 000 i 3dmark så så illa ute verkar du ju inte vara. Eller suger mitt resultat ?

Permalänk
Skrivet av Matfer:

http://i.imgur.com/ab5PldJ.jpg

Här är hur det ser ut i Wolfenstein, FPS:n kan ligga på mellan 30 och 50, som du ser där.
Ledsen att det tog lite tid, hade väldigt svårt att lyckas få denna bild p.g.a. en mängd krascher när jag startade de olika programmen, speciellt HW64.
Kunde heller inte ta en bild med Fraps då spelet kraschade varje gång jag startade fraps, och spelet gick inte igång alls när Fraps redan va startat, så det blev en bild med mobilen helt enkelt.

Det är lugnt, så länge man kan tyda bilden så spelar det ingen roll.
Skulle du kunna sätta upp det likt min? Jag behöver alla trådar, temperaturen, frekvensen och spänningen för CPU.

Permalänk
Medlem

låter ju mysko om både fraps o hw64 får din burk att krascha. FRAPS brukar ju alltid funka... se ju oxo konstigt ut med vid voltage på 0.

Testa att avinstallera nvidia drivisarna. Installera om chipset-drivers(från intel) - installera sen på WHQ drivisen från Nvidia.

// LZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tea42BBS:

låter ju mysko om både fraps o hw64 får din burk att krascha. FRAPS brukar ju alltid funka... se ju oxo konstigt ut med vid voltage på 0.

Testa att avinstallera nvidia drivisarna. Installera om chipset-drivers(från intel) - installera sen på WHQ drivisen från Nvidia.

// LZ

Beror kanske om man kör nån speciell disk-conf som gör att det kraschar, men om man disablar Drive scan i hwinfo64 settings så funkar det nog.
för mej krascha det nämligen pgav. raid0 mode, när ja dissade drive scan gick det utmärkt.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Testa bytt pcie plats?

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k