Permalänk
Medlem

Statiskt ljud från mikrofonen

Hejsan Sweclockers,

Nyligen har jag köpt ett Asus Xonar DSX Ljudkort och ett Qpad QH-90 Headset. Dock har jag problem med mikrofonen som ger ifrån sig ett statiskt brummande Ljud. Ljudet förekommer bara ibland, händer lite då och då men oftast sker det när jag har haft på datorn ett tag. Har alltså absolut ingen aning varför det sker och det är därför jag skapade denna tråd.

Fast jag har testat byta med ett jordat och icke-jordat eluttag så förekommer problemet fortförande. Problemet har också inte förekommit innan jag köpte dessa produkter ovan. Det statiska ljudet slutar så fort jag rör vid chassit. Ljudet försvinner inte efter jag har startat av datorn, utan det löser sig själv efter ett tag. Det är också första gången jag har ett ljudkort i detta chassi, innan har jag haft ett USB-headset. Jag har också testat att byta mikrofonuttag från ljudkortets till moderkortets mikrofonuttag men tyvärr så uppstår samma ljud.

Om ni har någon aning vad problemet är eller hur man löser det så är jag tacksam om ni hjälper till. Ett väldigt irriterande ljud för folk jag pratar med i exempelvis Skype, Teamspeak etc.

Permalänk
Medlem

hade samma problem innan det inte ens gick att prata. min lösning var att skaffa logitec g35 då de använder sig av en extern hårdvara för ljud. löste allt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: asus gtx 670 4gb (överklockad) CPU: intel i3470 PSU Cooler Master GX 650W Moder Teresa MSI B75MA-P45