Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med att hitta ett skrivbord!

Hej! Imorgon så tar jag det stora steget in i vuxenlivet och flyttar hemifrån. Jag behöver dock ett skrivbord! Budgeten är runt 1000kr. Om ett skrivbord är på halva priset (t.ex. 2000kr från 4000kr) så fungerar det med. Enda direkta kravet jag har är att den är svart och rymlig. Även minimalistisk. Ska utan problem kunna få plats med 2 skärmar. Ett skrivbord jag har tittat extra mycket på är MALM modellen från IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70214192/#/6021418... Jag är inte säker på hur den utdragsskivan kommer att vara dock. Har en känsla av att den kan ställa till "problem" i framtiden. Om det går att inte använda skivan så blir det nog den jag kör på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asusboy:

Hej! Imorgon så tar jag det stora steget in i vuxenlivet och flyttar hemifrån. Jag behöver dock ett skrivbord! Budgeten är runt 1000kr. Enda direkta kravet jag har är att den är svart och rymlig. Även minimalistisk. Ska utan problem kunna få plats med 2 skärmar. Ett skrivbord jag har tittat extra mycket på är MALM modellen från IKEA http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/70214192/#/6021418... Jag är inte säker på hur den utdragsskivan kommer att vara dock. Har en känsla av att den kan ställa till "problem" i framtiden. Om det går att inte använda skivan så blir det nog den jag kör på.

Hej! Jag har skrivbordet Fredde på Ikea vilket jag tycker är skitbra då man lätt får plats med två skärmar och högtalare brevid. rekomenderar dig att ta en titt på det Med vänlig hälsning/ abbep 123

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbep123:

Hej! Jag har skrivbordet Fredde på Ikea vilket jag tycker är skitbra då man lätt får plats med två skärmar och högtalare brevid. rekomenderar dig att ta en titt på det Med vänlig hälsning/ abbep 123

Den var inte direkt minimalistisk Tack för svaret iaf.

Permalänk
Medlem

Bättre att satsa på ett ordentligt skrivbord istället, inte ett utav masonitskivor och papp.
Skaffa ett rakt Galant istället, mycket stabilare om man vill kunna lasta på ett par skärmar med mera.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19852113/#/S89836...

Det är både bredare och djupare än Malm så man får riktigt bra med plats. Apropå utdragsskivan på Malm bordet, om du inte vill ha den så sätt inte dit den då, det är ju upp till dig som monterar det. Då den inte gör något till eller ifrån för övriga konstruktionen på bordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Bättre att satsa på ett ordentligt skrivbord istället, inte ett utav masonitskivor och papp.
Skaffa ett rakt Galant istället, mycket stabilare om man vill kunna lasta på ett par skärmar med mera.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19852113/#/S89836...

Det är både bredare och djupare än Malm så man får riktigt bra med plats. Apropå utdragsskivan på Malm bordet, om du inte vill ha den så sätt inte dit den då, det är ju upp till dig som monterar det. Då den inte gör något till eller ifrån för övriga konstruktionen på bordet.

Fan. Såg precis i beskrivningen att det står att det är papper i Malm. Den ser dock väldigt stabil ut? Kommer den att vingla och hålla på? Det jag kan säga att jag kommer att ha på skrivbordet nu är en Macbook, iMac och ett par högtalare. Ett skrivbord som såg ut som Malm utan utdragsskivan hade varit perfekt. Perfekt design och att man kan gömma sladdarna gör det bara bättre.

Permalänk
Medlem

Man kanske kan bygga sitt egna skrivbord med samma design som Malm bordet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asusboy:

Fan. Såg precis i beskrivningen att det står att det är papper i Malm. Den ser dock väldigt stabil ut? Kommer den att vingla och hålla på? Det jag kan säga att jag kommer att ha på skrivbordet nu är en Macbook, iMac och ett par högtalare. Ett skrivbord som såg ut som Malm utan utdragsskivan hade varit perfekt. Perfekt design och att man kan gömma sladdarna gör det bara bättre.

1. Gå till IKEA
2. Kläm och välj, provsitt!
3. ????
4. Profit!

Permalänk

Jag skulle personligen aldrig välja ett bord som "äch det håller väll" direkt ur affär. Ska det vara nytt så ska man kunna iaf luta sig på den.

Permalänk

Har själv ett Robin skrivbord från IKEA. 110 brett och jag har en 24" och en 19" skärm bredvid varandra på det utan några problem, tycker det skrivbordet är grymt skönt då man har en skiva som glider ut under med tangentbord och mus så man får lite distans till skärmen och en behaglig sitt ställning.
Hade ett Robin innan som jag hade 6-7 år sedan bröts skivan som glider ut av för jag hängde en del på den Köpte då ett begagnat likadant för 100 kr!
Det är ett riktigt stabilt skrivbord som dessutom har en låda som man kan placera på valfri sida som gör det ännu stabilare!

Jag tror dock inte IKEA säljer det skrivbordet längre men det finns massa sådana begagnade där ut för en riktigt billig summa!

Mvh Jumbo

Visa signatur

Corsair carbide 300R, AMD x4 955, Cooler Master Seidon 120V, Asus M4A88T-EVO/USB3, Gigabyte 6870, 2x4gb 1333, 1tb hdd, corsair 600W